31 Ağu 2007

TAVUK (MİDYE TAVA LEZZETİNDE )



TAVUK (MİDYE TAVA LEZZETİNDE)
750 gram kuş başı tavuk eti
1 şişe maden suyu
1 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tuz
SOSU
250 gram yoğurt
3 dilim ekmek içi ufalanmış
2 diş sarımak
1 çay bardağı ceviz içi
YAPILIŞI
Tavuk etleri kuşbaşı doğranır ve unlanır, çöp şişlere geçirilir ayrı bir kapta maden suyu,bir su bardağı un , tuz iyice karıştırılır koyu bir bulamaç elde edilir, şişlere geçirdiğimiz tavuk etleri bu karışıma bulanır ve sıvıyağda kızartılır.
Sosu için yoğurt, dövülmüş ceviz içi ve sarımsaklar, ufalanmış ekmek, hepsi karıştırılıp bir sos hazırlanır kızartılan tavuklar bu sosa batırılıp sıcak olarak yenir .
Not istenirse tavuk göğüs eti çok ince dilimlenip  maden sodası ile hazırladığımız karışıma batırılır aşağıdaki resimde görüldüğü gibi kızartılır . midye tava lezzetinde çok güzel oluyor tavsiye ederim.


Bu tarifi yeşil mutfakta sayın Erkan Acurel bey efendi kabakla yapmışlardı kabaklada çok güzel oluyor ben tavukla yaptım evde herkes çok beğendi teşekkürler Erkan bey .

17 yorum:

Baharcicegi dedi ki...

yeni blogun hayirli olsun nihayet ulasabildim.tavuk midyede nefis görünüyor eline saglik gül ablacim

Adsız dedi ki...

Merhaba canım,

Midye tavaya bayılırım.Fakat ancak yazlıkta oluyordu.Sayende aklımıza esince tavukla hazırlayabileceğiz.
Bu fikri çok beğendim.Ellerine sağlık.Şahane görünüyor.
Sevgiler.

guldenelkan.blogcu.com

minikkusum dedi ki...

canim
cok tesekkur ederim.
ben blogspota yorum yazmayi beceremiyordum.simdi ogrendim.
eniste gostermisti.canim guldefneye yazdim ama o sayfadakileri anlamis
bende tekrar yorum yazdim ama daha
cevap gelmedi.yan taraftaki resimler icin yazdim.bakalim ne diyecek.
bir turlu beceremedim.kucuktemiyorum
ayrica tiklayinca acilmasi lazim olmuyor.
dun sinir oldum blog yine acilmiyordu.aksam gec saatte tarif ekleyebildim.

minikkusum dedi ki...

canim nihayet burayada yorum yazabiliyorum.inanaki bu tavuk tavalarina bayildim.tam benlik.
pratik seyleri cok severim.hem goze hemde mideye hitab ediyor
sen supersiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnn

Adsız dedi ki...

yeni bloğun hayırlı olsun

ellerine sağlık , midye tava lezzeti harika bir fikir , paylaşımın için teşekkürler gül

Adsız dedi ki...

hımmmmm
nefis görünüyor....
ellerine sağlık.....

özlem

minikkusum dedi ki...

canim.cok tesekkur ederim
baslik cok aradim degisik olsun dedim
bulamadim.penguenleri cok severim
onun icin sayfayada uygun oldu
bende senin cam meyvelerine bayiliyorum.
bugun cok ugrastim.blogcu sayfamdan
blogspota baglanti ardesi yazmak istedim beceremedim.en bas sayfaya
yanadaki profilim bolumune yazdim ama
yeterli degil.sende yapmamissin galiba.yeni adresim yazmissin ama
baglanti yok.
iyi gunler canim cook opuyorum

Asiye dedi ki...

Ergülcüm, anadolu kavağında bir midye tava yedim, o nasıl bir lezzetti anlatamam. Çok beğenmiştim. Senin yazında da "midye tava lezzetinde" diye okuyunca sandım ki midye tava tarifi veriyorsun :) Nasıl sevinmiştim anlatamam :)
Ama tavukmuş :( Üzüldüğüme bakma buda çok güzel görünüyor fakat midye yi nasıl yaparız? Kendim hiç midye yapmadığım için içinin açılışını ve hazırlanışını bilemem. Her ne şekilde içi çıkarılıyorsa, çıkarılan iç sosun içine katıp kaşıkla mı döker kızartırız? :) Öptüm canısı kocaman ellerine sağlık...

minikkusum dedi ki...

aaaaaa yapmissin canim cok guzel olmus.yandaki resimler tiklayinca
tariflere gidiyor.benim 3 tanesini guldefne yapti.devamini getiremiyorum
yapamadim canim.sablonun cok sade ve guzel olmus.yandaki yazilar falan hersey cok guzel.bence boyle kalsin hic bozma.ellerine saglik caniisssssii nilayinda selami var iyi aksamlar

minikkusum dedi ki...

canim inanki cok guzel olmus
yapmissin brovo
ben yapamadim guldefne 3 tane yapti ben devam ediyim diye
ogrenmem lazim hepsinide guldefne yapamazki.defalarca izah etti ama olmadi.
yine ugrasiyim bakayim
sevgiler canim

Adsız dedi ki...

toruncum ben denedim bunu gerçekten çok güzel oldu sosunu muhakkak yapmalıyız değişik bir lezzet aynen midye tava çok beğendik bende blogumda toruncuğumun tarifi çok güzel oldu diye yayınlamak istiyorum sevgiler canım kendine çok iyi bak.... hoşçakal....

Adsız dedi ki...

Merhaba..Bol yağda mı kızartacağız...Ellerinize sağlık.......

gülşah dedi ki...

Gül Hanım inşallah cevaplarsınız tavuk kuşbaşı deyince kasaplar hangi bölgesinden diye soruyor ben nasıl alayım bunu alırken?
ayrıcada ben geç farketmişim blogunuzu hemen hemen her çeşit yemek var ve deneyimli olduğunuz çok belli,tecrübelerinizden faydalanmalk isterim doğrusu sevgiler...

gülşah dedi ki...

Gül hanım bir sorum daha vardı bu tavukları bir gece önce marine etsek daha yumuşak olurmu?sizinki bu şekilde kuru ve sert oldumu yoksa soda yumuşaklığınımı sağlıyor?

dogada.blogspot.ru dedi ki...

sevgili Gülşah güzel yorumunuz için çok teşekkürler tavuk etinin but kısmı daha yumuşak ve lezzetli oluyor bazı tariflerde marine etmek gerekiyor ama bu tarifte marine etmenize gerek yok soda yumuşattığı için içi yumuşacak dışı çıtır çıtır çok lezzetli oluyor sadece sos malzemlerinizin ölçüsüne dikkat edin kolay gelsin sevgiler

canikom dedi ki...

Merhaba..Bol yağda mı kızartacağız...Ellerinize sağlık.....

ozguluntarifleri dedi ki...

canim arkadasim Tarifini gordugum gunden beri yapiyorum ancak yeni yayinlayabildim .Her yaptigimda sevgili arkadasimin tarifi diyorum ismini Ergulun midye tarifi diye kayit etmisim:)
Cok Opuyor sevgilerimi gonderiyorum.