30 Kas 2007

PERDE PİLAV

Bu tarif ile MAGGİ sponsorluğunda düzenlenene Fırında Tavuk Yemekleri yarışmasına katıldım” ve “Yarışma ayrıntıları için http://www.hamaratabla.com


MALZEMELER
1 adet kuru soğan
2 su bardağı pirinç
2,5 su bardağı sıcak tavuk suyu
2 çorba kaşığı dolmalık fıstık
2 çorba kaşığı kuş üzümü
1 çorba kaşığı tereyağ
2 çorba kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı yeni bahar
1/2 çay kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı toz şeker
½ adet tavuk
HAMURU
Yumurta
1 kaşık yoğurt
5 kaşık su
tuz,aldığı kadar un
1 çay fincanı badem
YAPILIŞ
Pirinçler sıcak tuzlu suda ıslatılıp yarım saat bekler . Yarım tavuk haşlanır, etleri ufak parçalara ayrılır .
Tencereye sıvıyağ ve yemeklik doğranan soğanlar katılır, fıstıklar ilave edilir, pembeleşene kadar kavrulur, tuz, tereyağı ve iyice yıkanmış pirinçler katılır, üzümlerde yıkanıp ilave edilir, hepsi birlikte
kavrulur, kaynayan 2,5 su bardağı tavuk suyu ilave edilir, Karabiber, tarçın, yenibahar ve şekeri ilave edilir 3 dakika hızlı ateşte sonra 1 dakika orta ateşte en son kısık ateşte pişer. Tavuk etleri üzerine konulur demlenmesi beklenir.
Hamur 1 yumurta,tuz, su, yoğurt ile yoğurulur , teflon bir tepsi veya tencere margarinle iyice yağlanır, sıcak suda bekletilip kabukları soyulmuş bademler dizilir. Hamurun 3/2 si açılır tencerenin kenarlarında çok az taşacak şekilde yerleştirilir , demlenen pilav boşaltılır kalan diğer hamur açılır, pilavın üzerine kapatılır hamurun sarkan kenarları pilavın üzeri iyice kapatılır üzeri hafif yağlanıp sıcak fırında kızarana kadar pişirilip bir tabağa ters çevrilierek servis yapılır .

NOT: HAMARAT ABLA MAGİ FIRINDA TAVUK YEMEKLERİ YARIŞMASI İÇİN GÜNCELLENMİŞTİR.

19 yorum:

Baharcicegi dedi ki...

Perde pilavi cok ugrastiriyor ama buna degmis,görüntüsü harika istah acici.eline saglik gül ablacigim
sicacik saglikli bir hafta sonu dilerim

ortanca34 dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
MUTFAKISTAN dedi ki...

cok guzel gorunuyor misafir icin sunumu cok hos ellerine saglik canim.Neden bilmem ben bazi yemekleri devamli yaparim bazilari ise arada sirada, perde pilavi,sulukofte gibi sayende aklima geldi cokk severim nefis olmus sevgiler

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Evet biraz uğraştırıcı bir tarife benziyor.Ben bunu yaparsam ana yemek olarak sunarım ancak:)Ellerinize sağlık.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhaba arkadasim,
harika bir pilav olmus, ellerine saglik, cok istah acici ve tam misafirlik nefis, sevgiler...

yesildomates dedi ki...

ellerinize sağlık..hep denemek istedim..fakat bir türlü cesaret edemiyorum...ama bu görüntüyü görünce dayanacağımı sanmıyorum :))

çok güzel görünüyo...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Harika bir pilav olmuş biraz uğraşılı ama değer doğrusu ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Canım Gül Ablam, denemek istediğim ama beceremem diye denemediğim bir tarif.

ellerinize sağlık.

Enfes görünüyor...

www.misssgibi.com

yemedeyanindayat dedi ki...

ellerinize sağlık..herkes pilav yapamaz..herkes helede böyle muhteşem bir pilavı kolay kolay yapamaz..ama bu enfes görünütüyü görünce ne yapıp edip mutlaka yapmaya kalkışılırççbayıldım deyim yerindeyse..:)))

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,nefis görünüyor.Siirt mutfağının baş yemeklerindendir.Özel bir tenceresi var kubbe şeklinde.Seninki de nefis olmuş....Selamlar.........

Tijen dedi ki...

Eh bunu da yapmışsın ya Gül, helal olsun sana!

ortanca34 dedi ki...

GÜNAYDIN..İYİ PAZARLAR DİLERİM...BEN İYİYİM ÇOK ŞÜKÜR MERAK ETMEYİN..DÜZELDİ MORALİM..SAOLUN GÜZEL SÖZLERİNİZ İÇİN..İYİKİ DİYORUM ÇOK ÖZEL DOSTLARIM VAR EN DAR ZAMANINDA CAN SİMİDİ GİBİ ONLAR BENİ KURTARIP MORAL VERİYORLAR..HARİKASINIZ..ÇOK SEVGİYLE ÖPÜYORUM..SAYGILAR..

Melek* dedi ki...

nasılda uğraşmışsınız çok ama çok güzel duruyor ellerinize yüreğinize sağlık

Adsız dedi ki...

Canım benim, bu ne kadar güzel bir görüntü. Ellerine sağlık. Perde pilav harika olmuş.Marifetli arkadaşım benim. Sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

Sevil Altunel dedi ki...

slm gül kokulu gül ablam
inan seni her aklımdan geçirdiğimde yorumun geliyor.geçen gün hdidem blogcuyla seni andık.ben bu pilavı hazır yufkadan yapıyordum.senin hamur çok işime yarayacak ve daha senden çoook öğrenecim şey var ellerin dert görmesin ablacım öptüm ellerinden.. sevgiler

Adsız dedi ki...

ablam bu ne güzel bir görüntüdür çok uğraştırıcı ama emek vermişsin şahane olmuş ellerine sağlık sevgiler
hdidem

Dilek Mutfakta dedi ki...

ablacım ellerine sağlık çok güzel bir görüntü,mutlaka tadıda öyledir misafire ikram edilebilecek süper bir pilav

meleginmarifetleri dedi ki...

selam gül pilav muhteşem görüüyor vallahi ellerine sağlık ben çok beğebndim sevgilerimle baybay

Adsız dedi ki...

ellerine saglık toruncum süper olmuş denemek istiyorum ne zamandır deneyince bildiririm ellerine saglık... sevgiyle kal... hayriye73