26 Oca 2008

PORTAKAL REÇELİ

MALZEMELER
5 adet portakal
1 kilo şeker
4-5 adet karanfil
ayrıca 2 portakal ve 1 limonun suyu
YAPILIŞI
5 adet Portakal bütün olarak acısı gidene kadar 3 veya 4 sefer haşlanarak her sefer haşladığımız suları süzülür 1 kilo şeker 1 iltre su ile ateşe konulur, koyu bir kıvama gelene kadar kaynatılır. bütün olarak haşlanan 5 adet  portakal 1/2 santim kalınlığında Dilimlenir , kaynayan koyulaşmaya başlayan şerbete dilimlenen portakallar ilave edilir istenen kıvama gelene kadar pişirilir. karanfiller 2 portakalın ve 1 limonun suyu sıkılarak eklenir. portakal suyu ilede biraz kaynatılır. Reçelimiz istediğimiz koyuluğa gelince kavanozlara doldurulur, sıcakken kapakları kapatılıp ters çevrilir soğuyuna kadar beklenir .










ALZEMELER
5 su bardağı toz şeker
5 su bardağı su
1 su bardağı ( 2 portakalve 1 limonun suyu )
3 su bardağı haşlanmış suyu süzülmüş portakal kabuğu
Şekerlemeler için ayrıca 1 su bardağı şeker
YAPILIŞI
Portaklal kabukları ufak doğranır, ve  3 sefer kaynatılır, her seferinde suyu süzülerek acısı gitmesi sağlanmış olur
Şeker ve 2 su bardağı su  ile koyu bir şerbet hazırlanır,  kaynayıp suyu süzülen portakal kabukları içine atılı,  5 dakika kaynatılır ,içinden kabuklardan 3 kepçe kadar alınır ,suyunu süzdürerek alınacak diğer tencerede kalan reçel iyice koyu bir kıvama gelince  1 su bardağı portakal  ve limon suyunu katıp  reçel istenen kıvama gelince ateşten alınır hemen kavanoza doldurulup kapağı kapatılır ve iyice sıkıştırılır  ters çevrilir böylece reçellerimiz dışarıda bozulmadan uzun süre dayanmış olur .
Şekerlemeler için ayırdığımız kabukları  ben 3 renkte yaptığım için kabukları 3 e böldüm ayrı ayrı gıda boyası ile  renklendirdim tepsiye yağlı kağıt koyup üzerlerine 1 su bardağı şekeri serpip fırında biraz kuruttum fazla tutulursa kuru oluyor  istediğimiz şekilde pastalarda aşurede kullana bileceğimiz bir şekerleme oluyor .

30 yorum:

Adsız dedi ki...

selam canım portakal reçeline bayılırım ben sadece kabuğundan yapmıştım böylede deniyecegim ellerine sağlık belimi soruyorsun herzaman beni ihmal etme diyor fakat ameliyat öncesinden cok iyiyim allah sanada şifa versim

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Hiç evde yapmayı denemedim.Ama görüntü süper ellerinize sağlık bayıldımmmm...

Adsız dedi ki...

canimmmm
Portakal recelin ne güzel görünüyor

öyle hicde dagilmamislar vallah canim cekti simdi eline saglik

senin börekleri gördüm canim birdaki sefere deneyecegim,hadi cani iyi hafta sonlari

Dilek Mutfakta dedi ki...

ablacım sanırım ilk yorum benden bu ne güzellik Allahım bi reçel bukadarmı güzel yapılır ya ben İstanbula sana yakın bi yere yerleşmek istiyorum bana ev aramaya başlasana dayanamıyacağım artık...

Baharcicegi dedi ki...

Portakal receli dilim dilim,enfes olmus kahvaltida ilk yenecekler arasindadir kesin,görüntüsü yetiyor,eline saglik Gül ablacigim.
neseli saglikli pazarlar

EZGi :)) dedi ki...

CANIM ENFES GÖRÜNÜYOR DAHA ÖNCE BÜTÜN DİLİMLİ OLARAK HİÇ GÖRMEMİŞTİM.AMA BU ŞEKİLDE ÇOK DAHA ŞIK VE İŞTA AÇICI GÖRÜNÜYOR.ELLERİNE SAGLIK CANIM
SEVGİLER

Adsız dedi ki...

ABLACIM ELLERİNE SAĞLIK!


SENDEN ACİL DESTEK BEKLİYORUM
http://petarinmutfagi.blogcu.com/6900651/
BURADA BENİM HAMURİŞİ FOTOĞRAFLARIM İZİNSİZ OLARAK YAYINLANIYOR!YORUM KISMINA TEPKİNİ YAZARSAN SEVİNİRİM!
KİMBİLİR DAHA HANGİLERİMİZİN FOTOĞRAF VEYA TARİFLERİ ÇALIMIŞTIR.
HENÜZ SİTENİN TAMAMINA BAKAMADIM SİNİRDEN.

MUTFAKISTAN dedi ki...

dilim dilim sunumu ,goruntusu ne guzel olmus enfes afiyet olsun arkadasim ,sevgiler

Adsız dedi ki...

Teşekkür ederim ablacım olay sadece benim fotoğraflarımla sınırlı değil.
birçoğumuzun tarif ve fotoğrafları kopyalanmış izin alınmadan ve kaynak gösterilmeden.
Oktay ustanınkiler bile.
o site tamamen çalıntı tariflerden oluşuyor anlayacağın.
bir sürü de google reklamı koymuş sayfaya,para kazanmak için!

SOFRAM dedi ki...

Canım ,reçelin ne kadar güzel olmuş, harika görünüyor. Çok severim portakal reçelini, ben tatlı niyetine özellikle balıktan sonra yemeği çok severim, o güzel mis gibi aromasıyla...Canım ellerine sağlık, daha iyisindir umarım, kendine dikkat et canım, sevgiyle öptüm...

keskinli dedi ki...

of enfes bir recel olmus bu ablacim ellerine saglik bir kavanozda ben isterim ona göre sevgiler öptüm

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
mis gibi recelin sunumundaki ortada duran portakallara bayildim, harika bir görüntü, insan gözlerini alamiyor gercekten, senin de ellerine saglik diyorum.

Selamlar ve öpüyorum..

Dilek Mutfakta dedi ki...

ablacım iyi haftalaaaaaaaaaaaarrrrrrrrr

Adsız dedi ki...

ellerinize saglık.. harıka gozukuyor..
afiyet olsun size.:))
guzel bı hafta dılıyorum..
gorusmek uzere..

Tijen dedi ki...

Reçel bana çok tatlı gelir, yemem pek ama portakal reçelinin de yeri ayrıdır, mis gibi kokar. Hele bunlar da öyle güzel olmuş ki!

Adsız dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 12

http://nasibim.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
Akşamüstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler...
___________________________________________________
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
28.01.2008 - 03.02.2008 Tarihleri arasında
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ
http://tarifdunyasi.blogcu.com/ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI, KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK, VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ ''12" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI, TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI, GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR. BEN SİZE GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.
ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. ALLAH RAZI OLSUN DİYORUM DESTEKLERİNİZİ BEKLİYORUM!!!
SELAM VE SEVGİLERİMLE

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,

Ellerinize sağlık,nefis olmuş reçel.Uzun süredir portakal reçeli yapmak istiyordum,daha önce hiç denemediğim için de tarif arıyordum.

Sormak istediğim portakalların kabuklarını soyup,küp küp doğrayıp yapmak istediğimde nasıl yapabileceğim.Yardımcı olursanız sevinirim.

sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

slm
bayılırım portakal reçeline ellerine sağlık ablacım nefis olmuş.
sevgilerimle
iyi haftalar

Damak Tadı dedi ki...

Tek kelime ile harika olmuş reçelin canım,ellerine sağlık..

Sevgilerle

Adsız dedi ki...

Canim Dogadan Hanimefendicigim,
Iyi oldugunuz haberini okumus ve ileti birakmistim, daha sonra birkackez geldigim de yeni bir haber alamadigim icin bekliyordum. Ama görüyorum ki masaAllah hizli bir dönüs yapmissiniz, ellerinize emeklerinize saglik, mmm portakal recelini de cok severiz, ev yapimi da bambaska lezzetli oluyor, paylasim icin tesekkürler...
En kalbi sevgi ve muhabbetlerimle dönüsünüzden duydugum mutlulugumu bildiriyor, selamlarimi birakiyorum.

lezzetlilerim dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık. Portakalın o eşsiz kokusu ve lezzetine bayılırım.
Bende geçenlerde yapmıştım.(eski ve bildiğimiz şekliyle)

sevgilerimle hoşçakal.

Adsız dedi ki...

Ablacım hırsız site kapatılmış :)Gözümüz aydın!

Bu reçel de maaşallah tablo gibi duruyor.Yemeğe kıyamam ben :P

Adsız dedi ki...

Canım neler yapmış gene süper ellerine sağlık gülüm benim. Bu ara değişik reçeller çok ilgimi çekiyordu sertlik vermek için Kireçli suda bekletilenler Bal Kabağı Reçeli, Karpuz Kabuğu Reçeli, Domates Reçeli, Amber Reçeli, Zencefil Receli, Ceviz Reçeli, Bademli Kayısı Reçeli, Kahveli - böğürtlen jölesi
, Kabuklu Portakal Reçeli aralarında seçim yapıp bir kaçını denemek istiyorum inşallah en yakın zamanda deneyeceğim. Reçel yapımındaki netten bazı ipucuları Pişme sırasında köpüklenmeyi önlemek içinde bir çay kaşığı kadar margarin veya tereyağı, reçel veya marmelata katılabilir. Reçel yapacağınız meyvaları iyice yıkayıp kurulamalısınız. Karıştırırken mutlaka madeni kaşık yerine tahta kaşık kullanmalısınız. Kavanozlara koyduğunuzda iyice soğumadan ve üzerindeki hava kabarcıklarını kağıt havlu ile almadan kavonozun ağzını kapatmayın. Reçellerinizi serin ve karanlık yerde saklayın. 1kg şeftali meyvesine veya 1 kg vişne meyvesine 1 adet aspirin atılınca reçel bozulmaz vede şifa olurmuş. Taze kayısının içine biraz da kurutulmuş kayısı katılması lezzeti artırıyormuş.

hdidem95 dedi ki...

merhaba ablacım trufları beğenmene çok sevindim hakikaten güzel oldu seninde reçelin çok güzel olmuş ellerine sğlık sevilin küçük oğlu biraz rahatsızdı sonrada okula başladı onunla ilgileniyor sevilin çocuklarına aşırı düşkün bir anne o yüzden bıraktı yoksa çok iyiler öptüm sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar, canim ellerine saglik, canli canli pürtakal recelin ne güzel ve lezzetli görünüyor, sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ne zamandır bekleyen portakallarım vardı.İyi oldu ziyaret ettiğim.Ellerinize sağlık sevgiler

Adsız dedi ki...

canim ablam ellerine saglik, bu ne guzellik boyle, hiç evde yapmadim ama tarifinle denemek isterim, harika gorunuyor çunku, afiyet bal seker olsun sizlere, hosçakal.

Adsız dedi ki...

ablacım ben bunu bu ara bi deniycem görüntüsüne hasta oldum çünkü :))
Taktım kafaya da dayanamadım bir yorum daha yazdım :P
Öpüldün!

Adsız dedi ki...

ablacım portakallarımı aldım cmt günü bir aksilik olmazsa yapıcam reçelinden :)
Dua et de güzel olsun,daha önce hiç reçel yapmadım da :)
Öpüldün şeker yanacıklarından.

cocugumlaeglenirken dedi ki...

evde bir sürü portakal var çok iyi oldu bu tarif eline sağlık