9 Şub 2008

KIYMALI PATATESLİ BÖREK

Porselen demlik çay saati etkinliği ne evsahipliği yapan arkadaşımız http://hunerlieller.net/ kolaylıklar diliyorum etkinliğe kıymalı patatesli börekle katılıyorum sevgiler arkadaşım

KIYMALI PATATESLİ BÖREK
3 adet yufka
3 adet yumurta
½ su bardağı eritilmiş margarin
¼ su bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı su
Tuz, karabiber
içi
2 adet patates
1 adet kuru soğan
250 gram kıyma
tuz ,kara biber

YAPILIŞI
Soğan yemeklik doğranır, patatesler tavla zarı gibi doğranır, kıyma, tuz, karabiber hep birlikte yoğurulur .
Margarin eritilir su bardağının 1/2 sine margarin diğer kısmına 1/4 üne sıvıyağ eklenir,bir kaba alınır üzerine 1,5 su bardağı su ilave edilirek iyice kaıştırılır. 3 adet yumurta ayrı bir kapta iyice çırpılır, karışıma eklenir, tuz ve karabiberide katılır .Yufka masaya serilir hazırladığımız harç her tarafına sürülür kenarları kesilerek kare şekline getirilir, kesilen kenarlar içine yerleştirilir 2 kenarına hazırladığımız iç konur iki taraftan sıkı olmayacak şekilde rulo yapılır, ortadan kesilir yağlanmış tepsiye dizilir, diğer iki yufkada aynı şekilde hazırlanır , üzerine kalan harç dökülür en az 2 veya 3 saat bekletilir ,175 derecede ısıtılmış fırında pişer. Yumuşak olmasını istersek ,üzerine bir tepsi kapatılıp 15 dakika kadar bekletilip öyle servis yapılır….

NOT: kıyma yağlı ise yağı biraz azaltılabilir.....

16 yorum:

Adsız dedi ki...

SELAM.beni kırmayıp davetimi kabul ettiginiz için çok teşekkür ederim.tarifinizi siteme ekledim.sevgiler.

Dilek Mutfakta dedi ki...

eline sağlık ablacım dün akşam bendede misafir vardı bende patatesli ve ıspanaklısını yaptım kahvaltıyada kaldı şimdi ısıtıp yeriz.öptüm.

EZGi :)) dedi ki...

gülcüm hem patatesli hemde kıymalı böreklere bayılırım.am 2 si 1 börekte hiç duymamıştım.ama simdiden agzım sulndı bile:))mutlaka deneyecegim iç malzemenin tarifini aldım.ellerie saglık canım sevgiler

NiNo dedi ki...

ablam nefis gorunuyor ellerine saglik bende dun gene carsaf boregi yaptim :) ama uzun bir sure sonrami yayinlasam diye dusunuyorum :) snra carsaf nino diyolarda hehehe :)

www.illedeyemek.com dedi ki...

ellerinize sağlık çok lezzetli ve nefis görünüyor...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
en cok bu börekleri sevdigimi nerden biliyordun? Harika olmuslar, ellerine saglik diyorum.

Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ve öpüyorum..

Özlem Ceylan dedi ki...

Ellerine saglikc anim Ablacigim kiymali,patatesli borek nefis gorunuyor,yiyenlere afiyetler olsun..

SOFRAM dedi ki...

Canım, börekler nefis görünüyor, hem de kıymalı, bizim çocuklar da kıymalısına bayılırlar, ben de dün onlara hazır yufkadan kıymalı gözleme yaptım. Tatilde olunca evde devamlı birşeyler istiyorlar.Ellerine sağlık canım, güzel bir hafta sonu diliyorum, sevgilerimle öptüm güzelim...

Adsız dedi ki...

Cok sahane görünüyor,ellerine saglik canim.

keskinli dedi ki...

ABLACIM SELAMLAR
börekler enfes olmus kahvaltidan önce bir tura cikmistim senin bu börekleri aldim kizma emi sevgiler öptüm iyi pazarlar

lezzetlilerim dedi ki...

Bu gün fena halde börek çekti canım. Fakat müsait olamadım bir türlü. Ellerine sağlık ablacım nefis olmuş yine...
sevgilerile

Adsız dedi ki...

Gul ablam ellerine saglik harika bir lezzet tam benim sevdigim gibi harika gorunuyor bu borekler kiymali patatesli ohhho mis gibi olmustur simdi, afiyet olsun sizlere, guzel bir pazar aksami dilerim canisi, optum.

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

börekler nefis olmuş ablacm..o güsel ellerine sağlık..
sevgiler..

Baharcicegi dedi ki...

Tam benlik olmus börekler,patatesle olan herseyi cok severim bir tanecik aldim nefis olmus.
saglikli huzurlu bir hafta dilerim ablacigim

Baharcicegi dedi ki...

Tam benlik olmus börekler,patatesle olan herseyi cok severim bir tanecik aldim nefis olmus.
saglikli huzurlu bir hafta dilerim ablacigim

Unknown dedi ki...

canim benim porselen demlik cay saatine ev sahibligi yaptigina cok sevindim biraz gec oldu ne olur kusuruma bakma okadar telas icindeyimki anlatamam insallah affedersin canim benim tirtil kurabiyelerimle katildim. insallah begenirsin. katilimci arkadaslardan iki arkadasimda tirtil kurabiyelerle katilmis.
onceden gorseydim baska tarifle katilirdim.umarim bir sakincasi yoktur varsa lutfen soyle baska tarif hazirlarim.
cok guzel sunum olmus canim ellerine emegine saglik.
canim arkadasim benim kolay gelsin sana
kucak dolusu sevgilerimi biraktim.