6 Şub 2008

PIRASA SARMASI














MALZEMELER
1 kilo pırasa
300 gram orta yağlı kıyma
2 adet kurusoğan
1 çay fincanı pirinç
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
4 yemek kaşığı kış için hazırladığımız domates suyu
1/2 demet maydanoz
tuz, karabiber, pulbiber
50 gram tereyağ
1 tatlı kaşığı biber salçası pişerken sulandırılıp sarmaların üzerine dökmek için
YAPILIŞI
Pırasaların yapraksız kısımları 7-8 santim uzunluğunda kesilir, kaynayan tuzlu suda hafif yumuşayıncaya kadar haşlanır . Suyu dökülmez bekletilir .
Kıyma, yemeklik doğranmış 2 adet kurusoğan , maydanoz, pirinç, tuz,karabiber, pulbiber, salça ve domates suyu karıştırılır . Haşlanan pırasalar ortadan bıçakla kesilir, kenarına resimde görüldüğü şekilde kıymalı iç konulup sarılır. Tencereye pırasaların sarılmayan iç kısımları yerleştirilir, üzerine sardığımız pırasalar yerleştirilir 1 tatlı kaşığı biber salçası pırasaları haşladığımız su ile sulandırılıp üzerine dökülür, üzerine tereyağ ilave edilir , pişmeye bırakılır çok çabuk pişiyor, dikkat edilmesi gerekiyor .
not:küçük parçalarda eklenerek sarılır açılmıyor . resimlerdeki gibi....
Çok lezzetli oluyor tavsiye ediyorum mutlaka deneyin ....

NOT: Muska şeklinde sarmak istersek pırasaları 15 santim uzunluğunda  kesiyoruz kat kat açıp muska gibi sarıyoruz .

33 yorum:

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

İnanmıyorum Gülüm yaa; neler yapıyorsun böyle. Senin tariflerini okudukça kopleks yapıyorum :) Ben hayatta yapamam bu yemeği :) ellerine sağlık canım benim, çok zahmetler vermişsin. wallahi ben bu yemeği yerim :))

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Nefis bir tarif bayıldım.En kısa zamanda deneyeceğim.Sarma olsun da ne olursa olsun.:)Ellerine sağlık.

Baharcicegi dedi ki...

Ablacim ilk defa gördüm pirasa sarmasi,bu ne güzellik bu ne lezzet böyle.eline saglik cok degisik olmus.
sicacik sevgiler

lezzetlilerim dedi ki...

Ablacım sen bir tanesin. Enfes olmuş. Ben duymuştum ama hiç denemedim. Belkide yarın ki misafirim için yapabilirim. Ellerine sağlık. sevgiler

Adsız dedi ki...

selam.nefis görünüyor pırasa sarması eline saglık.süper bir tarif...sevgiler..

Aynur dedi ki...

ufff zor degilmi bunu sarmak ya.Ama tadi süperrdir

eline saglik


www.aynurdantarifler.blogspot.com

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
valla ilk bakista benim de gözüm korktu, minik minik yine de hepsini cok güzel sarmissin, ellerine ve emeklerine saglik diyorum.

Selam ve sevgilerimle..

SOFRAM dedi ki...

Canım, harika bir görüntü bayıldım inan. Hep yapmak istedim ama bir türlü kısmet olmadı. Biz pırasayı çok severiz, bunu da severek yeriz mutlaka, ellerine sağlık canım, ama epeyi de zahmetli gibi görünüyor..Afiyetler olsun canım, öptüm, sevgi ve selamlarımla...

EZGi :)) dedi ki...

canım yine ne kadar güzel seyler yapmışsın böyle.pırasa sarması ne değişik ama çok hoş görünüyor.llerine saglık canım
kocaman sevgiler

Tijen dedi ki...

Ben hiç yapmadım pırasa sarması Gül'cüğüm. O kadar sabırlı değilim. Zaten et de yemiyorum ama acaba peynirli bir harçla farklılaştırılabilir mi diye düşünmeden de edemedim!

Hesna dedi ki...

Gül Hanımcığım Merhaba
Pırasa sarmasını arasıra bende yapıyorum.Bana biraz zahmetli bir iş gibi geldiğinden seyrek yapıyorum.Gerçektende çok lezzetli oluyor eline sağlık harika olmuş.

yildiz dedi ki...

Pirasa dolmasini duymustum ama,böylesi ayrintili görmemistim,yemedim de zaten.
Öylesine istah acici gözüküyor ki,ellerine saglik ablamin.
Abla,ben TR.den ev alirsam eger sana yakin alacagim,ya da yaziliginiz varsa oralarda bir yerlerde alip komsu olacagim en sonunda.
Kendine iyi bak,sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 14


http://nasibim.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
Akşamüstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler...
___________________________________________________
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
11.02.2008 - 17.02.2008 Tarihleri arasında
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ
http://defneylebirlikte.blogspot.com/ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI, KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK, VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ ''14" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI, TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI, GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR. BEN SİZE GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.
ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. SELAM VE SEVGİLERİMLE

keskinli dedi ki...

gül ablam benim
ne kadar harika görünüor ya ellerine saglik ben ilk defa duydum pirsadan sarma oldugunu vallhi enfes bizim hanimlarimiz böyle marifetli iste sevgiler öptüm

Damak Tadı dedi ki...

Tatlı Gül'cüğüm,
Pırasa dolması bizde yapılan yemekler arasında yer almaz.Fakat yapan arkadaşlardan ne kadar nefis bir çeşit olduğunu bilirim..))O maharetli ellerine sağlık canım..

Kocaman sevgilerle Gül'cüm..

Yaren dedi ki...

Cok harika görünüyor,ellerine saglik .Bende yapmak isterim yani.Hazir evde pirasada varken.Sevgiyle kal ablacim.

uygarimizlahayat dedi ki...

Harika olmuş yaaa ellerine sağlık, hımmm mis gibi...

anneminkizıyim dedi ki...

merhabalar canim, ellerine saglik, harika ve cok ugrastirici bir yemek, emeklerine saglik, tadininda harika olduguna eminim, sevgiler....

meleginmarifetleri dedi ki...

güll harika olmuş pırasa sarması ellerine sağlık sevgilerimle öptüm bay

ortanca34 dedi ki...

merhabalar...
hayırlı cumalar dilerim..tüm güzellikler sizle olsun..pırasa dolması nefiss görünüyor..bir kere yem,iiştim gerçekten nefis bir tat..

Adsız dedi ki...

Canım pırasa sarmasının tadı nasıl acaba, hiç denemedim bana sanki çok zormuş gibi geldi. Senin yapamıyacağın bir yemek varmı valla maşallah, eline emeğine sağlık. Sevgiler, çok öpüyorum seni. aleyna-dilara

Adsız dedi ki...

Ablacim benim hic olurmu öyle sey,sana darilirmiyim hic.Inanki kalp kalbe karsi dün senin sayfayi uzun uzun gezdim.Sayfayi kapatmadim ablama ne zamandir yorum yazmadim bir sürü güzellik birikmis dedim.Söyle düsünüp uzun güzel bi yorum yazayim dedim.Sonra ne oldu bende unuttum kaldi öyle yazamadan.
Gül ablacim senin blogun benim basucu kitabim.
Gelininize ve sana kocaman sevgiler.

Adsız dedi ki...

aman da aman Gul ablam muhtesem bir goruntu baka kaldim harikasin canim benim, gerçekten enfes hem tarif hem goruntu, ekrana yapistim valla, çok guzel olmus, tarifi aldim insallah yaparim, emegine saglik, hayirli cumalar ve akabinde guzel bir hafta sonu dilerim optum canisi.

Adsız dedi ki...

Canım arkadaşım, aradığın için sağol. İnternette sorun var. Bir bağlanıyor, bir kesiliyor.
Turşu tablo gibi olmuş. Harika görünüyor. Pırasa sarması, şahane. Ellerine sağlık. Çok güzeller. afiyet şeker olsun.
Sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

Adsız dedi ki...

bloguma ziyaretiniz ve kutlamanız için tşkler çok geçmiş olsun bilirim bel agrısını çok dikkat edin kendinize.... sevgilerimi bırakıyorum kendinize iyi davranın görüşmek üzere....

Adsız dedi ki...

aaaaaaaaaaaa ne hos bi fikir,

hic duymadim, görmedim tatmadim ben pirasa sarmasini :))

ellerine ve yüregine saglik,

sizlere afiyet olsun...

hoscakal, aysel

NiNo dedi ki...

cok degisik bisi ellerine saglik ablacim

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

bende yemedim ama ,daha önce duymuş çokta kafama yatmıştı tarif ama niye yapmadım bilmiyorum..pırasayı çok severim dolmaya ayrı bayılırım ee her ikisi birleşince eminim ortaya nefis bir tat çıkmıştır..
ellerinize emeklerinize sağlık ablacım..
sevgiler.

Adsız dedi ki...

Canim pirasa dolmalarin sahane olmuslar,ellerine saglik.Sevgiler.

Adsız dedi ki...

S.A canim,
Bugün ikinci kez gördüm pirasa sarmasini, biz hic bilmezdik, cok enteresan geldi bana acikcasi, pirasa sever bir aile olarak eminim damak tadimiza uyumlu olacak, mutlaka deneyecegim, cokta güzel resimlerle aciklamissin, cok tesekkürler canim, ellerine-emeklerine saglik canim.
Sevgi ve muhabbetle kalin..

Emelin Mutfagi 01(Emel Ceyhun SABIR) dedi ki...

oncelikle bloguma yaptigin nazik ziyret ecin tesekkurler:) snra da bu sarma çok ilginç, bir pırasasever olarak denemek isterim, benim dolma harcıyla guzel olur galiba, ayrica pırasa ile nohut cok yakisiyor denemeli, emel

sadiye dedi ki...

Vallah ben ilk kez pırasa sarması durdum. Yapımı zor olabilir ama tadının güzel olduğuna eminim. Tadını merak ettim. Bir ara denersem Sanırım pişman olmayacağım teşekkürler.

nanekokusu dedi ki...

inanmıyorum ya prasayı kimisi hiç sevmez adını bile duymak istemez bizler severek yediğimizden bu güzeliliklere baka kaldım ne güzel yapmışsın arkadaşım ellerine yüreğine sağlık ben senin sitende verdiğim kiloları alacam sanırım haydi hayırlısı sevgilerimle.