16 Mar 2008

BEŞAMEL Lİ KIYMALI KABAK

MALZEMELER
1 kilo kabak
2 adet kuru soğan
200 gram kıyma
2 adet domates ( bir tanesi üzeri için)
3 adet yeşilbiber (1 tanesi üzerine )
2 kaşık sıvıyağ, tuz, pulbiber
BEŞAMEL SOSU İÇİN
2 kaşık margarin ( ben sıvıyağ kullandım )
2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
tuz, karabiber
üzeri için kaşar rendesi
YAPILIŞI
Kabaklar yuvarlak çok ince olmayacak şekilde kesilir , 1 kaşık sıvıyağ ve tuz ile harmanlanır, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirilip 200 derecede ısıtılmış fırında çok hafif kızarana kadar pişer.
Kıyma , soğan 1 kaşık sıvıyağda kavrulur içine 2 yeşil biber , 1 domatesin kabukları soyulup küp doğranıp ilave edilir, domates suyunu çekene kadar kavrulur .Fırından çıkarttığımız kabaklar bir borcama yerleştirip , kavurduğumuz kıymalı harcı üzerine döküyoruz .
2 kaşık sıvıyağda unu hafif beyaz kalacak şekilde kavuruyoruz, 2 su bardağı sütü ekleyip muhallebi kıvamında pişiriyoruz. Kabakların üzerine beşamel sosumuzuda döküp rendelediğimiz kaşar peynirinide serperek domates ve biberleri yerleştirip fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz .
NOT : Domates yerine kıymayı kavururken yazdan hazırladığımız domates suyu veya salçada konabilir .

43 yorum:

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik cok harika olmus, sevgiler....

lezzetlilerim dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık çok nefis görünüyor.

Şiafa duasını bende sayfama koymak istedim ama arapça yazıyı koyamadım. Kopyalama yaptım arapça kısmı olmadı. Sen nasıl yaptın acaba?
sevgiler

Adsız dedi ki...

mrb
ellerinize sağlık..kabak hastasıyım beşamellede nefis olmuş..fırında pişen yemeklerin lezzetide ayrı güzeldr...
sevgilerimle.

emineninemekleri dedi ki...

Gülcüm, canim cok leziz olmus ellerine emegine saglik canim benim..
Sevgilerimle
Emos

Adsız dedi ki...

selamlar :))) ben geldim...

besamel soslu kiymali kabak, vayy bu isim bile yetiyor...

nefis olmus ve tadi süperdir...

ellerine saglik canimcim, afiyet bal seker olsun

Hesna dedi ki...

Gül Hanımcığım Merhaba
Nasılsın, belin umarım daha iyidir.Ne kadar güzel şeyler yapmışsın. Beşamelli kıymalı kabak nefis görünüyor çok iştah açıcı olmuş eline sağlık. Rulo pasta ise müthiş, şu an canım nasıl istedi bir bilsen.Ellerine sağlık canım.

hdidem95 dedi ki...

oo ablacım nefis görünüyor ellerine sağlık öptüm sevgiler

yildiz dedi ki...

Ellerine saglik Ablacigim,afiyet bal seker olsun....
Güzel günler diliyorum,sevgiler...

MUTFAKISTAN dedi ki...

yine degisik ve cok lezzetli olmali, ellerine saglik canim

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Ablacigim kabak nefis görünüyor ellerine saglik.Ayrica duaya bende katiliyorum ve Allah tan sifa diliyorum kendilerine.

selamlarimla.

Dilek Mutfakta dedi ki...

ablacım yemekler yapılmış ellerine sağlık çokta güzel olmuş gibi bizde kabak pek yenmiyor böyle kandırabilirmiyim diye düşünüyorum,deneyelim,görelim umarım anlamıyacaklar.

Adsız dedi ki...

Canım, ellerine sağlık. Renkler o kadar güzel ki tablo gibi duruyor. Sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

Adsız dedi ki...

selam canım.kabagı hiç bu şekilde yapmadım.çok güzel görünüyor.eline saglık.sevgilerimle.

hdidem95 dedi ki...

Bakiler sevgiler adına nice dilekler vardır. Ölümü bile ayırır saymayan gönüller vardır. Mesafeler araya set çekmişse ne çıkar, dualarda birleşen gönüller vardır. Hayırlı kandiller..

Adsız dedi ki...

ellerinize kollarınıza saglıkk..
muhtesem gozukuyor ablacım..
afıyet olsun size:))

Avuçların açıldığı, gözlerin yaşardığı, ilahi esintilerin kalpleri okşadığı anın bir asra bedel olduğu bu gece dualarda birleşmek dileğiyle kandilini kutlarım.

opuyorum..

fatostuncay.blogcu.com

saniyesultan dedi ki...

kandiliniz mübarek olsun.

lezzetlilerim dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık çok güzel olmuş.

Kandilin mubarek olsun ve Allah daha nice kandillere eriştirsin inşaallah.
sımsıcacık kucaklıyorum seni sevgiler

Özlem Ceylan dedi ki...

Ellerine sagik canim ablacigim Kiymali kabak nefis gorunuyor.
Allah'ın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın, yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun. Kandiliniz kutlu olsun..

sarımutfak-hande dedi ki...

oldukça besleyici ve lezzetlidir ellerine sağlık gül ablacım
hayırlı kandiller
sevgiler

Adsız dedi ki...

Kandilin mübarek olsun canim.
Yemek de nefis olmus,ellerine saglik.

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Bu güzel yemeğe bayıldımmmm ellerine sağlık ablacığım...
Allah'ın adıyla başladığınız her işinizde başarılar dilerim. Kandiliniz mübarek olsun.

Hesna dedi ki...

Gül Hanımcığım
Kandiliniz mübarek olsun.
Selamlar

Damak Tadı dedi ki...

Mübarek Mevlid kandilini kutlar hayırlara vesile olmasını dilerim.

Sevgilerle..

Yaren dedi ki...

Ellerine saglik canim ,cok nefis görünüyor.Ayrica kandilin kutlu olsun,tüm güzel dualarimiz kabul olur insal.
Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

ablacim ellerine saglik muhtesem ama aslinda ben bu tarife yorum yazmistim gitmedimi anlamadim simdi harika bir tarif denicem.

Ellerin semaya, dillerin duaya, gönüllerin mevlaya yöneldigi bu mübarek geceni kutlar, hayirlara vesile olmasini dilerim.

Sevgiler

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Mevlid Kandiliniz Ailece Mübarek Olsun Gülüm.
Rabbim tüm dualarınızı kabul eylesin sağlık sıhhat
ve işlerinizde kolaylıklar versin inşaallah.
Aleyna - Dilara

Adsız dedi ki...

Kandilin mübarek olsun. Duaların kabul olsun. Sevgiyle kal

Adsız dedi ki...

Ablam mübarek mevlid kandilini kutlar hayırlara vesile olmasını dilerim.ellerinden öperim bu mübarek gecede......


lezzetmutfağı.....

Baharcicegi dedi ki...

Ablacigim nefis olmus bende yapiyorum ama kiymasiz böylede cok lezzetli olmustur eminim eline saglik.
mevlid kandilin mubarek olsun dularimiz kabul olsun

Adsız dedi ki...

ablacım bu muhteşem birşeye benziyor.Görüntü de pek bir şık hani :) Ehh zatebn senin çirkin birşey yaptığın görülmüş mü? :))
Ellerine sağlık canım ablam!

Adsız dedi ki...

merhana canım ellerine sağlık harika olmuş bende arkadaşımız gül için dualarımı gönderiyorum allah harkeze ve ihtiyacı olanlara acil şifa ve huzur versin sevgilerimi bırakıyorum.

NiNo dedi ki...

ellerine saglik enfes gorunuyor canim kandilin mubarek olsun

NiNo dedi ki...

ablacim sana yorumu gondermisim yanlislikla ellerin dert gormesin saglikli uzun omurlu nice kandilleri birlikte kutlayalim ins

Adsız dedi ki...

ne güzel görünüyor ellerinize sağlık. keşke içini de görebilseydik:)

Ayse Pamuk dedi ki...

Nasıl çekici duruyorrrr vallahi ellerine sağlık

keskinli dedi ki...

ellerine saglik ablacim enfes görünüyor sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

Canim,
bas sagligi dilegin icin cok tesekkürler, Allahim hepimizin gecmislerine rahmet etsin, malesef elden duadan basaka yapilacak yok, sevgiler....

yildiz dedi ki...

Ablacigim ellerine saglik,yine harika bir lezzetle karsimizdasin...Güzel bir haftaya baslaman dilegiyle sevgiler...

modex dedi ki...

günaydınlar ablacığım valla yemeğin tarifini okumadım ama görüntü süper :)
küçük oğlumun kolu kırıldı onla ilgileniyorum pc ye vakit kalmıyor
sevgiler

ceyt dedi ki...

merhaba Gül ablam, nasılsın? inşallah iyisindir.yemek harika görünüyor.beşamelli şeylere bayılırım.ellerine sağlık.
öptüm kocaman sevgiler..

Adsız dedi ki...

selamlar gülcüm,

bu tam benim damak tadima uygun bir yemek cok severim, hmmm kokusu resmen buralara kadar ulasdi...

ellerine saglik canim

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Gülüm nasılsın, 10 gün olmuş güncelleme yok sitende? Rahatsızlığın nasıl oldu canım.
Kendine iyi bak. Kucak dolusu sevgiler

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Merak ettim yoksunuz iyisindir umarım ablacığım...
Sevgiler...