12 Nis 2008

ETLİ YAPRAK SARMASI VE KABAK DOLMASI


MALZEMELER
250 gram taze yaprak
4 adet kabak
500 gram kıyma
2 adet soğan
Maydanoz
1 tatlı kaşığ biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 çay bardağı pirinç
2 adet domates
Karabiber,pulbiber,tuz
2 kaşık zeytinyağı veya tereyağ
3-4 diş sarımsak
YAPILIŞI
Yapraklar yıkanıp tuzlu kaynatılmış suda haşlanır, soğuk suyun içine çıkartılır, soğuyunya suyu süzülüp sıkılır .Kabakların kabukları soyulur, içleri çıkartılır .
Soğanlar yemeklik doğranır, domatesin bir tanesi rendelenir, maydanoz ve sarımsaklar ince kıyılır.pirinç ayıklanıp yıkanır,kıymaya katılır, biber salçası, domates salçası,tuz,karabiber, pulbiber eklenir, iyice yoğurulur.yapraklar hazırladığımız içten konularak sarılır, kabaklar doldurulur domatesin bir tanesi kesilerek kabaklara kapak yapılır , tencereye dizilir üzerine yağı eklenip suyu ilave edilir kısık ateşte pişirilir .

31 yorum:

Disalce dedi ki...

of of......gece gece bitirdin beni...

sarmaya dolmaya kim dayanır....
harika görünüyor...

ellerine sağlık....

Adsız dedi ki...

hım sarmaya bayılırım.ellerine sağlık.çok güzel olmuş gülcüm.görüşmek dileğiyle nilgün

Adsız dedi ki...

Ablacim canim ellerine saglik nefis görünüyor yogurt tatlisi,bu ara diyetteyizya tum blog camiasi olarak bu tatlinin yagsiz olmasi icimize su serpti sence gönül rahatligiyla yiyebilirmiyiz:))

Kucak dolusu sevgiler...

Adsız dedi ki...

Bu arada asil konuyu unutmusum:))dolmalar ve sarmalarda bir harika görünüyor ellerine saglik tekrardan canim...

Adsız dedi ki...

Bu arada asil konuyu unutmusum:))dolmalar ve sarmalarda bir harika görünüyor ellerine saglik tekrardan canim...

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, nefis lezzetler, sarma cok ugrastirici oldugundan pek yapmaiyorum, ama harika oluyorlar, kabak dolmasida cok güzel lezzetlidir, ellerine saglik, sevgiler...

keskinli dedi ki...

ablacim selam
dolmalari gördüm blogmansette
bitmeden kosayim dedim ellerine saglik bayilirm ben sevgiler iyi pazarlar

Adsız dedi ki...

Ablacim ellerine saglik.Sarma yapmissin.5 mayistada mutlaka yap,zaten bereketli kismetli bir insansin belli ama hidrellezde yapilan sarma herhalde cesit bakimindan bol bereket getirirmis eve.Izmirdeyken heryil hidrellesde piknige gider mutlaka o gün evde sarma pisirirdik.Neden dersen batil inanc iste:)aklima nerden geldi simdi bende anlamadim.
Sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Eşim bayılır yaprak sarmaya, ellerine sağlık.. Çok muntazam sarmışsın, hepsi bir boy :)

gezgincigencler dedi ki...

canım harika olmuş valla üşenmesem yaparım:))zaten rejimlede alaksaı yok bunu süper gider valla::))ellerine sağlık

kocaman öpüldün

Adsız dedi ki...

Offffffffffffffffffff offffffff.
Hem sarma hem dolma...Yani bi insan ancak bu kadar hırpalanır...işkencenin hası bu olsa gerek.offffffffffffffff offfffffffffffffffffffffffffff

karakazan dedi ki...

Gül ablacigim ne güzel de duruyorlar sarmalar ayy ayy bir de dolma var sahi.Gözlerim sarmalara sabit kaldi etrafi göremiyorum da :)))
Ellerine kollarina saglik canim ablam.

selamlar,Serap.

Adsız dedi ki...

Of harika sevdigim iki lezzet, yaprak sarma kabak dolmasi ne diyeyim afiyet olsun sizlere, super gorunuyor ellerine saglik gul ablam, opt ve guzel bir hafta dilerim

kelebklisaniyeler.blogcu.com

yildiz dedi ki...

Ayyy,ben gec kaldim herhalde.Herkesler yemisler....
Kacgündür aklimda dolma var,malzemeleri aldim dolapda hazir ama,birtürlü firsat olmadi...
Ellerine saglik güzel ablamin,
iyi bir haftaya baslaman dilegiyle sevgiler...

Adsız dedi ki...

ablacim canim benim yorumun icin cok tesekkurler ederim
hangine birine bakacagimi sasirdim sarmaya mi baksam,dolmaya mi baksam, yoksa tatliya mi
ama ben bir tatli sever olarak en iyisi tliya bakim:))
ellerin dert gormesin
sevgiler gonderiyorum

www.yenitadlar.blogcu.com

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

tokta olsam her zaman sarma için yer vardır midemde:)
ellerine sağlık ablacım ..çok severim..

Adsız dedi ki...

gülcüm ilk yorumu ben yazmıştım yine gönderememişim.ellerine sağlık.
ben de of of of demiştim.
cerenimo

Baharcicegi dedi ki...

Ablacigim kalem gibi incecik olmus sarmalar,kabak dolmasini nedense hic denemedim burdaki kabaklarin tadi türkiyede gibi olmadigindan herhalde.
ellerine saglik canim ablacigim.
kendine iyi bak saglikli sicacik huzurlu bir hafta dilerim

Adsız dedi ki...

ennnnnn sevdıgım yemek.. kım sevemez kı.. ellerine saglık ablacım super gozukuyor..
valla enfes..
opuyorum:)
kendınıze ıyı bakın..

fatostuncay.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Günaydın canım arkadaşım,
Sarmalar nefis.Bende dün annemde yedim. Sarmaya dayanmak mümkün değil. Ellerine sağlık canım. Güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

hdidem95 dedi ki...

ablacım bittim görüntüye zaten müptelasıyım nefis olmuş ellerine sağlık öptüm sevgiler

SOFRAM dedi ki...

Canım Gülüm merhaba, mesajını aldım canım, çok geçmiş olsun, ben de hafta sonu pek iyi değildim hiç oturmadım pc başına , neyse bugün daha iyiyim, bir ara seni arıyacağım canım .Allahtan tüm hastalara acil şifalar diliyorum canım...
Canım harikasın hasta hasta sarmaları yapmışsın, benim de canım çekiyor şu sıralar ama sırt ağrılarından basit şeyler yapıyorum,çok severim sarmayı da dolmayı da ellerine sağlık güzelim,pek de güzel görünüyorlar, afiyetler olsun canım. Sevgiyle öpüyorum, ailecek selamlar...

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

off offf offff gülcüm ellerine sağlık bu dolmalar harika canım. gelmek için yola çıktığımda biliyordum, yine asla yapamayacağım bir yemekle karşılaşacam diye, yanılmamışım :)
eline koluna sağlık şeker.

emineninemekleri dedi ki...

Gülcüm, canimmmmmmmmmmmm bayildim bayildimmmmmmmmmmmmmm bennnnnnnnnnnnnnnn ne deyim daha.......


Kocaman öpüyorummmmmmmmm
Emos

MUTFAKISTAN dedi ki...

nisan gelsede kabak,taze yaprak sarma yapsak derdik eskiden o gunleri animsadim canim,artik yaz kis var cok guzel olmus afiyet olsun,sevgiler

Unknown dedi ki...

canim arkadasim benim iyidileklerin ve dualarin icin cok tesekkur ederim.Allaha sukur ki hayirlisiyla gecirdik sanirim.
sende hastaymissin nasil oldun aman dikkat et sagligina kaybedince anlasiliyor sagligin kiymeti.cok gecmis olsun.
sarmalar nefis olmus birtanesini agzima atasim geldi:)
ellerin dert gormesin canim opuyorum kucak dolusu sevgilerimi biraktim.

NiNo dedi ki...

ablacim ellerinize saglik bu ara gelemedim ne guzellikler yapmissiniz elleriniz dert gormesin afiyet seker olsun sevgiler

Adsız dedi ki...

Oooooo, bu sarmalar yenmez mi? Ellerine sağlık, nasıl canım istedi şimdi :)

ceyt dedi ki...

mmmm ablacım harikasın.dolmaların harika görünüyor.ellerine sağlık.bizde çok severiz sarmayı, dolmayı.
öpüyorum sevgiler..

Adsız dedi ki...

selamm mmmm sarmaya kim hayır diyebilirr ki enfes görünüyor ellerinize sağlık hayırlı günlerr :)

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık gülüm, harika görünüyorlar. Annemde öyle lezzetli yapar ki etli karalahana sarma, baklava, mantı, bal kabağı böreği saymakla bitmez, neyse kucak dolusu sevgiler. Aleyna-Dilara