22 May 2008

AÇMA

RAHMETLİ ESRAbüyüleyen mutfak kokusunun bloğundan denediğim harika açmaları
PAPATYA68 arkadaşımızın başlattığı etkinliğe gönderiyorum sevgili arkadaşım kolay gelsin sevgiler .




MALZEMELER
1 Çay Bardağı Sıvı Yağ
2 Su Bardağı Ilık süt
1 Çay Kaşığı Mahlep
40 Gr Yaş Maya
1 Yemek Kaşığı Tuz
4 Yemek Kaşığı Toz şeker
1/2 Paket Katı Yağ
Alabildiğince Un

YAPILIŞI:
Ilık süt ile maya karıştırılır içine katı yağ dışındaki diğer malzemeler eklenir, Yoğrulur. Mayalanan hamur 8 parçaya bölünür , katı yağ dörde bölünür.
Önce bir parça hamur alınır tabak büyüklüğünde açılarak içine bir parça katı yağ konur. Diğer hamurda aynı şekilde açılarak yağlı hamurun üstüne kapatılır. Rulo haline getirildikten sonra hamur elde uzunlamasına sıkılarak yağı yemesi sağlanır. Uzunlaşan hamurdan bir karış alarak elimizde kıvırarak uçlarını birleştiririz. Tüm hamurlar için aynı işlem uygulanır.Üstüne 1 Yumurta sarısı sürülür fırına verilir.
NOT: Ölçüleri biraz değiştirdim yapılışını aynı kaydettim ruhun şad olsun sevgili kardeşim ESRA MEKANIN CENNET OLSUN .

16 yorum:

Baharcicegi dedi ki...

sevgili esramiz nur icinde yatsin insallah,tariflerinin hepside ayri güzeldi.
Acmalar ne güzel kabarmis yumusacik mis gibi olmuslar,yarin kahvaltiya alsam bir kac tane eksilmez degilmi abacigim ellerine saglik.
sanada bereketli hayirli cumalar dilerim canim ablam

Unknown dedi ki...

selam hayırlı gül hanımcığım katılmana çok sevindim ellerine sağlık açmalar ye beniiiiii diye bağırınca dayanamadım aldım hepsini bloğa taşıdım teşekkürler yayınlandı görebilirsin muhteşem olmuşlar Esra mıza da Rabbim rahmet etsin sevgiyle sağlıkla kal

Adsız dedi ki...

selam canım..açmalar nefis görünüyor.eline saglık.esranında ruhu şad olsun.mekanı cennet olsun....sevgiler.

Adsız dedi ki...

merhaba ablacım harika olmuş açmaların ellerine sağlık.hayırlı cumalar ve de iyi haftasonları diliyorum sevgilerimle

HÜLYA dedi ki...

günaydın güzelim harika açmalarından aldım bir tane müsadenel ıııım nefis olmuş.

Bu arada arkadaşımızı arhmetle analım mekanı cennet olsun tuhu şad olsun..

hayırlı cumalar canım rabbim tüm güzellikleri bahşetsin sana

DENİZSEFASI dedi ki...

BAYILIRIM AÇMAYA, ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR
SEVGİLER...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Açmalar ne kadar güzel olmuş...Pastahane açmaları gibi olmuş aynı...ellerinize sağlık ablacığım harikasınız...
Hayırlı cumalar dilerim...

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

açmalar onun ruhuna gitsin bu güzel mübarek cuma gününde..


canım ablacım ellerine sağlık ..el ile bölüp bölüp yemesine bayılıyorum:)

sevgilerimle

banu kırmızıgül dedi ki...

canım Esram nur ıcınde yatsın .
cokta guzel yapmıssın canım ellerıne saglık. hayırlı cumalar..

made in funda dedi ki...

amin canım.inaşallah.mekanı cennet olsun.açmaların harika.şimdi bir kaç tanesinin tadına bakayım ben..ellerine sağlık canım..

yildiz dedi ki...

Esracigim nur icinde yatsin.Ne de güzel lezzetler yapardi.
Ablacigim senin de ellerine saglik.
Güzel bir haftasonu gecirmen dilegiyle,sevgiler...

pelince dedi ki...

Esra nur içinde yatsın,seninde ellerine sağlık..
Açmalar nefis...

selmaca dedi ki...

merhabaaaa..
hayırlı geceler diliyorum..sevdiklerinizle sağlıklı güzel mutlu bir hafta sonu dilerim..poğacalar harika duruyor ellerinize sağlık sevgiyle kalınn..

şengül dedi ki...

gül çok güzel olmuş açmaların ellerine sağlık canım

hdidem95 dedi ki...

ablacım ne güzel olmuş acmalar sevgili esranın ruhuna gitsin allah rahmet eylesin seninde ellerine sağlık öptüm sevgiler

Adsız dedi ki...

Esraya allahtan rahmet ve tüm sevenlerine sabır dilerim. Toprağı bol, mekanı cennet olsun inşallah.
Gülüm bu nefis açmaları yapan herkeze afiyet bal şeker olsun. Mutlaka en kısa zamanda denemeyi düşünüyorum. Canım benim seni çok öpüyorum, kendine çok iyi bak. Sevgiler... Aleyna-Dilara