17 Tem 2008

FASULYE DİBLESİ


ZEYTİN YAĞLI YÖRESEL YEMEKLER 3ETKİNLİĞİ İÇİN BU İKİ TARİFİMİ GÖNDERİYORUM YAPRAK SARMA ARKADAŞIMIZA KOLAYLIKLAR DİLİYORUM GİRESUN YÖRESİ NE AİT BİRYEMEK .



MALZEMELER
1 kilo taze fasulye
2 adet kuru soğan
1 su bardağı pilavık pirinç
2 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 su bardağı sıcak su,tuz
YAPILIŞI
Piriç tuzlu sıcak su ile ıslatılır yarım saat bekler. Fasulyeler ilk önce yıkanır daha sonra uçları alınır , yarım santim kalınlığında doğranır, soğan yemeklik doğranır, sıvıyağda pembeleştirilir ,doğranan fasulyeler ilave edilir tuzu eklenir hiç su koymadan kısık ateşte pişmeye bırakılır .Pirinç yıkanıp 1 kaşık sıvıyağda kavrulur 1 su bardağı sıcak su eklenir pilav gibi pişirilir, fasulyeler pişmemişse çok az su ilave edilir, pişen pirinçler eklenip iyice karıştırılır, eritilmiş tereyağ dökülerek 5 -10 dakika dinlendirilip servis yapılır .


NOT: Bu yemeği giresunlu olan kayınvalidemden öğrendiğim bir yemek ben onun gibi düşüremediğim için bu şekilde yapıyorum garanti oluyor tavsiye ederim aşağıya onun yaptığı şekilde tarifide veriyorum eski bloğumda yayınladığım bir tarif.



İKİNCİ TARİFİM

MALZEMELER
500 gram taze fasulye
1 adet kuru soğan
1,5 çay bardağı pilavık pirinç
1 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 ,5 çay bardağı su ,tuz
YAPILIŞI
Fasulyeler ilk önce yıkanır daha sonra uçları alınır , yarım santim kalınlığında doğranır, üzerie yemeklik doğradığımız soğanlar ilave edilir, karıştırılır. Tencerenin içine fasulyelerin yarısı konulur, arasına yıkadığımız pirinçler her tarafına yaydırılıarak ilave edilir, üzerine kalan fasulyeler konulur, tuzu ve 1,5 çay bardağı su eklenir çok kısık ateşte hiç karıştırılmadan pişirilir. Sıvıyağ ve tereyağ yakmadan eritilir pişen fasulyelerin üzerine dökülür .
2-3 dakika ateşte demlenir ve ateşten alınır sıcak veya soğuk servis yapılır.

5 yorum:

Ceren&Cemre dedi ki...

gül ablacım uğramayalı neler neler yapmıssın yıne yaaa hepsıde nefıs görunuyor. zeytınyağlı dolmaların olsun mını pastaların olsun iştahımı oldukca kabarttı. bu soğuk corbayıda çok severım ben ellerıne sağlık süpersın süper..


emelinmutfagi.blogcu.com

Adsız dedi ki...

gül ablacım uğramayalı neler neler yapmıssın yıne yaaa hepsıde nefıs görunuyor. zeytınyağlı dolmaların olsun mını pastaların olsun iştahımı oldukca kabarttı. bu soğuk corbayıda çok severım ben ellerıne sağlık süpersın süper..


emelinmutfagi.blogcu.com

SOFRAM dedi ki...

Canım günaydın, yine güzel mamalar yapmışsın, diblen çok güzel görünüyor, biz de çok severiz dibleyi çay saatlerinde de çok iyi gidiyor. Canım ben de senin gibi yapıyorum yalnız pirinçleri kavurmadan koyuyorum fasulyenin üzerine,fasulye de olduğu için genelde pirinç ölçüsü kadar su yetiyor, bak şimdi canım çekti, fasulye yapacaktım bugün birazını da dible yapayım bari.Ellerine sağlık güzelim,öptüm sevgilerimle...

HÜLYA dedi ki...

merhaba ablacığım yine harikasın kocaman bir maşallah ... ellerine sağlık çook öptüm

Adsız dedi ki...

Canım Gül Ablam, ellerine sağlık. Pek severim bu yemeği evde hiç denemedim. EN kısa zamanda yapıp yemeli. Yanına da cacık :))

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com