2 Tem 2008

ÇİLEK VE ŞEFTALİ SOSLU İRMİK TATLISI

Sevgili HURİYE'nin ev sahipliğini yaptığı porselen demlik çay saati 26 etkinliği için hazırlamış olduğum yaz günleri için soğuk soğuk yiyebileceğimiz yağsız çok hafif oldukça lezzetli tatlımı gönderiyorum kolaylıklar diliyorum .



MALZEMELER

1,5 litre süt

6 yemek kaşığı irmik

2 yemek kaşığı nişasta

1,5 bardak şeker

2 adat şeftali

SOSU

2 adet şeftali

1 su bardağı çilek

2 yemek kaşığı tozşeker

YAPILIŞI

Süt, irmik, şeker ve nışasta devamlı karıştırarak orta ateşte pişirilir kalıp veya bir başka kap olabilir suyla çalkalanıp pişirilen tatlı azar azar dökülür aralara kabuklarını soyup küp doğradığımız şeftaliler serpilir , soğutulur, soğuyunca buzdolabında veya buzlukta 2 saat bekler bir tabağa ters çevrilerek alınır .

SOSU

Şeftalilerin kabukları soyulur, çilekler ve toz şekerle birlikte rondada iyice ezerek soğuyan tatlının üzerine dökülerek servis yapılır.

24 yorum:

Adsız dedi ki...

canım ya ne kadar şık olmuş ellerine sağlık lezzetide muhteşemdir eminim....

kelebeklisaniyeler dedi ki...

OOOOFFFF gul ablacim bu nasil bir muhtesem goruntu ve tatli,bayildim,sahane harika gorunuyor,soylenecek tek sey ellerine saglik,harikasin. Kalibina da bayildim))) ablacim etkinlige katildigin için çok tesekkur ediyorum biliyorsun etkinlik 2 hafta suruyor bu zaman içerisinde baska tariflerle de katilabilirsin,beklerim ablam. Tarifin biraz sonra yayinda olacak.


AYRICA : PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR..Yayına Hazırlayanlarhttp://nasibim.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/Sorumlu Müdür http://selmahlc.blogcu.com/Grafik Tasarım Düzenleme Yagmur İparSizde sununumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tek şey adınızı sitenizin adresini dergide yer almasını istediğiniz tarifin adını tarifin link adresini göndermeniz yeterli olacaktır:)
Örnek isim: SEVİL SAHİN
Site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com/
Tarif : SALATAYARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/search/label/SALATA%20YARI%C5%9EMASI%20TAR%C4%B0FLER%C4%B0

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Tatlıya bayıldımmmm bende hemen yaparak yemek istiyorum...ellerine sağlık ablacığım harikasın...

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

Adsız dedi ki...

ya bu çok güzel görünüyor.Kar beyaz hali de soslu hali de çok hoş,çok şık...
İyi ki bu kalıba koymuşsun valla ablacım bir sürü arkadaşa çok iyi fikir vermiş oldun bence.
Ellerine sağlık!
Öpüldün!

karadenizsofrasi-Balıkesir dedi ki...

Canım ziyaretin için teşekkürler biz eski dostlarız arada sırada da 0lsa birbirimizi yoklarız,geçmiş olsun diyorum,benimde başımda o yüksek tansiyon ama bu aralar iyiyim,çok şükür,ellerine sağlık bu tatlı bir harika hem görsel,hem leziz,zaten senin sunumlarının hepsi çok güzel,sağlıcakla kalman dileğimle

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Gülüm merhaba, uzun süredir görüşemiyorduk. Bir geldim yine vuruldum. İrmik tatlısını bende yapıyordum fakat düz kalıpta yaptım. Senin kalıp ne kadar güzel canım, üzerine sos döküldüğünde nasıl akmadan durdu öyle? Ellerine sağlık sunum harika

karakazan dedi ki...

Gül ablam yaparda güzel olmazmi hic?:)
Ellerine saglik ablacigim nefis olmus tatli.

Kandilini simdiden kutluyorum,Allah layikiyle idrak eden kullarindan eylesin ve her ne duan varsa REGAIP kandilinin yüzü suyu hürmtine nasip etsin diyorum.

selamlarimla,ellerineden öpüyorum.

SERAP.

yaban mersini dedi ki...

çoook güzel.bende yapmak istiyorum.bundan yok ama benzer bir kalıbım var güllü.bir deneyelim bakalım ne cıkacak.slmlar

ahsapboyaci dedi ki...

merhabalar arkadaşım tatlına bayıldım heleki şekli harika görünüyor eline sağlık.
banad abeklerim ziyerete

ahsapboyaci.blogcu.com
ahsapboyaci.blogspot.com

iyi geceler...

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim,
hiiiim bayildim, görüntü muhtesem, yaz icin harika bir tatli olmus, ellerine saglik canim, sevgiler....

Damak Tadı dedi ki...

Gül'cüğüm,Regaib kandilin mübarek olsun..


İrmik tatlın tam seyirlik olmuş canım..İnsanın eli gitmez bu tatlıyı dilimlemeye..Harikasın!!

Ellerine sağlkı canım..


Sevgiler..

Baharcicegi dedi ki...

Ablacigim cicekler acmis beyazli kirmizili bu tatlida,yazin sütkü talilar hem hafif oluyor hemde kalorisi az oluyor,sunumda cok güzel olmus ellerine saglik hamarat ablacigim.
sayfanin üstündeki esmaül hüsna,ve kandil cok güzel olmus güle güle kullan gül gibi güzel ablam

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

canım ablam,güzel yorumun için çok teşekkürler.tatlına bayıldım.özellikle sosu harika.çokta güzel bir görünüme sahip.ellerine sağlık canım.
Sofranız afiyetli, paranız bereketli, kararlarınız isabetli, yuvanız muhabbetli, kalbiniz merhametli, bedeniniz sıhhatli, yüzünüz mutlu, kandiliniz kutlu olsun.

Jasminskager dedi ki...

Canim ne kadar guzel olmus ellerine saglik.

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Allah'ın adıyla başladığınız her işinizde başarılar dilerim. Kandiliniz mübarek olsun.

Adsız dedi ki...

gül ablacım selamlar....bu ne güzellik böyle. ellerine sağlık..sevgiler...

karadenizsofrasi-Balıkesir dedi ki...

KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN!

SOFRAM dedi ki...

Sevgil Gül'üm bayıldım tatlına harika görünüyor, tadı da nefistir mutlaka, yazın böyle hafif tatlılar iyi oluyor.Kalıbın da çok güzelmiş.Ellerine sağlık güzelim...
Bu arada reagip kandilin kutlu olsun, allah senesine ermeyi nasip etsin, tüm duaların kabul olsun canım...
Canım ayrıca kızım için güzel dileklerine çok teşekkürler...
Sevgilerimle öptüm güzelim, görüşmek üzere ailecek selamlar...

Dilek Mutfakta dedi ki...

Ablacım öncelikle kandiliniz mübarek olsun Allah sağlıkla daha nice kandillere eriştirsin,tatlın muhteşem görünüyor ellerine sağlık.

Sevil Şahin dedi ki...

sevgili gül sende bende istanbuldayız ve senle mutlaka tanışmak istiyorum o kadar guzel seyler yapıyorsun ki mutlaka tanımalıyım seni gercekten çok merak ediyorum .umarım bir gun yüz yüze geliriz bak tatlım biz istanbul toplantılartı yapıyoruz sen nerde oturuyorsun söyle bana sana uygun güzel bir yerde toplantı yapalım seni tanımak isteyen çok arkadaşım var .hersey bir harika ellerine saglık tatlım AYRICA SEVGİLİ HURİYE YANİ 26. EV SAHİBİMİZE OLAN DESTEGİNDEN DOLAYI ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM .PORSELEN DEMLİK AİLESİ ADINA :=)) HAYIRLI CUMALAR VE ŞİMDİDEN İYİ TATİLLER CANIM

Unknown dedi ki...

canim arkadasim ne guzel olmus tatlin resmen gel ye beni diyor. yazin bu sicaginda buz gibi yemesi ne guzel olur ellerine emegine saglik marifetli arkadasim benim .

cok optum kucak dolusu sevgilerimi gonderdim.

Adsız dedi ki...

Tatlı değil,sanat eseri sanki müthiş zevkine hayranım gülüm.
Canım benim harika görünüyor, nereden buldun bu kalıbı. Eline, emeğine sağlık. Aleyna-Dilara

Adsız dedi ki...

canım bişey soracaktım, silikon kalıptamı yaptın tatlını, eğer silikonsa koku filan yapıyormu piştiği zaman, bi arkadaş almış koku yapıyormuş bende alacaktım tereddütte kaldım.... eğer yapmıyorsa marka ismi verirsen sevinirim , sevgiler....