10 Eyl 2008

ŞEKERPARE

MALZEMELER
125 gram tereyağ veya margarin(oda ısısında )yumuşamış
1 yumurta
1 çay bardağı pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 su bardağı un
ŞERBETİ
2 su bardağı şeker
2 su bardağı su
Bir iki damla limon suyu
YAPILIŞI
Şerbet kaynatılıp soğumaya bırakılır, oda ısısında ılık olacak
Un, şeker, yumurta,kabartma tozu,vanilya ,tereyağ hepsi yoğrulur, yumuşak bir hamur yapılır, ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılıp istenen şekil verilir, istenirse kimisinin üzerlerine yumurta sarısı sürülür. Kimisine sadece üzerlerine fındık konulur, ısıtılmış sıcak fırında 170 derecede pişirilir.Fırından çıkınca ılık şerbet dökülüp üzerine bir tepsi kapatılıp soğuması beklenir .
NOT:su bardağı büyük boy olacak ağızda dağılan nefis bir tatlı afiyet olsun

33 yorum:

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Canım Gülüm, Güzel dileklerin için çoook teşekkür ederim canım. Senin çocukların kadar şanslı olamaz, ben senden on adım geriden geliyorum :) Kaldı ki bunu yazarken sayfanın altında ramazan pidesini görüyorum ki misss gibi çıtır çıtır. Nacizane sizden görerek başarmaya çalışıyorum canım. Ama pideyi koydum kafama ban de yapacam ilk iftar davetimde :))))
Şekerpare ise muhteşem, gerçek gibi duruyor karşımda ellerine sağlık.
Bilirsin her zaman ellerini merak ettim ama bir elinin fotoğrafını göstermedin bana :)) sevgi gözlerden sonra ellerden belli olur. Yüreğindeki sevgini ellerinle o kadar güzel yapılandırıyorsun ki, şekerpare ile pide çok güzel bir kanıtı. Hele birde torun, ahh o torun :)) Canım benim kendini yormadan sevdiklerinle daha nice yıllar ve ramazanlar diliyorum sana..
Kucak dolusu sevgiler..

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

GÜZEL YORUMUN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER ABLAM. ŞEKERPARELERİN ÇOK HOŞ VE NEFİS GÖRÜNÜYOR.İFTARDA HARİKA OLUR.ELLERİNE SAĞLIK CANIM.ALTTAKİ PİDELEREDE BAYILDIM.HAYIRLI VE BEREKETLİ BİR RAMAZAN DİLERİM.GÖNÜL DOLUSU SEVGİ VE SELAMLAR.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ablam ellerine saglik sekerpare'yi pek severim hmmm nefiis yapmissin her zaman ki gibi,ben hiç yapmadim ama insallah yaparim tarifinden sahane gorunuyor çunku,eline koluna saglik,optum canim.

SOFRAM dedi ki...

Canım şekerpareler bir harika olmuş, ramazanda tatlısız olmuyor,şimdi ekmek kadayıfım var bitince şekerpare yapacaktım,en sevdiğim tatlılardandır,ellerine sağlık canım,ailenle birlikte bereketli iftarlar güzelim...
Ailecek selamlar...

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık gül nefis görünüyor..mmmhhh..

Adsız dedi ki...

cok severim sekerpareyi hic dayanamam:))
ben baazen irmik te katiyorum icine oyle de cok guel oluyor
ama seninkiler nefis gorunuyor
ellerine saglik canim

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık ablacım her iki şekilli olan da çok güzel görünüyor.Ben de yaparım artık bizimkilere hazır İstanbuldayken :)

Baharcicegi dedi ki...

Iftar sofralari tatlisiz olmaz,cok güzel olmus sekerpare ablacigim ellerine saglik.
Güzel destek verici sözlerin icinde cok tesekkür ederim gercekten bir abla gibisin benim icin .
Cok öpüyorum bereketli ifitarlar

Adsız dedi ki...

şerbetli tatlıların en mükemmeli

ellerine sağlık
sevgilerr

oznurundunyasi dedi ki...

ABLAM sen bugüne kadar ne yaptınsa süper oldu..Asiyeye katılıyorum bence sevgini katarak yapıyosun bu tatları da bizimle paylaştığın için çokkk teşekkür ederim sana..
sevgiler

Özlem Ceylan dedi ki...

ellerine saglik canim Gül ablacigim sekerpareler,ramazan pidesi hepsi de cok nefis gorunuyorlar daha burda iftara 1,5 saat var agzim sulandi dogrusu sevgiler,hayirli ve bereketli iftarlar dilerim

Adsız dedi ki...

merhabalar ellerinize saglik..hayirli ramazanlar
deturkserecepten.blogspot.com

Leziz Sofralar dedi ki...

Gül ablacim ellerine saglik ben sayfana yapistim kaldim valla bu sekerpareler beni benden etti....

ellerine saglik sevgilerimi gönderiyrum...

MUTFAKISTAN dedi ki...

nefis olmus arkadasim ellerine saglik.

elma şekeri dedi ki...

Ellerine saglik canim
Sevgilerimle.....

Dilek Mutfakta dedi ki...

Ablacım birkaç gün uğrayamadım yine muhteşem şeyler yapmışsın şekerpare ve pideler süper olmuş bende şimdi pide tarifi koyacaktım sonunda bende denedim neyse birkaç gün geçsin bende öyle yayınlarım herşey çok güzel ellerin dert görmesin,öptüm...

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık nefis görünüyor...

sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba ablacım harika görünüyor.ellerine sağlık sze afiyet olsun bir tane tatlı kirizim için aldım:)
hayırlı ramazanlar

Adsız dedi ki...

selam ablacım..şekerpareler gel beni ye diyor.ellerine sağlık.hoşçakal.

karakazan dedi ki...

Gül ablacigim,sekerpareler nefis ve nefis görünüyorlar,uzansam alicam sanki:)Ellerine saglik yarin yapsam mi acaba bende:)canim cekti eger gündüz baksaydim hemen yapardim ama gece bakmis bulundum yani:)Öpüyorum senin ellerinden,hayirli geceler diliyorum.

selamlarimla,serap.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, hayirli ramazanlar. Güzel yorumun ve ictenligin icin cook tesekkürler.
Sekerparelerde nefis olmus gelmisken bir iki alayim, ellerine saglik, saglikli ve berektli günler dilerim, sevgiler...

Adsız dedi ki...

ablacım ellerıne saglık herzamankı gıbı harıka gozukuyor..
hazır gıbı valla..
afıyet olsun sıze..
hayırlı cumalar..
sevgiler:)

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Dün bu tatlıdan yapmak istiyordum ama yorgunluk ağır bastı:)Ellerine sağlık,hayırlı Ramazanlar...

oznurundunyasi dedi ki...

ablacım ne diyosun senin tariflerin yanında benimkiler 0 kalır..ama yorumun beni onore etti..
sevgiler

made in funda dedi ki...

çok seviyorum ben bu tatlıyı canım çoook.ellerine sağlık.nefisler...

Unknown dedi ki...

canim arkadasim iyi dileklerin ve guzel yorum icin tesekkur ederim.

sekerrpareler nefis gorunuyor,
ellerine saglikcanim
ahaha insana ic cektiriyor.
kucak dolusu selam ve sevgilerrr.
hayirli saurlar Allaha emanet ol.

keskinli dedi ki...

ablacim tam ramazanlik olmus bunlar ellerine saglik sevgiler hayirli günler

Adsız dedi ki...

Sahane olmuslar, ellerine saglik canim. Güzel bir hafta sonu diliyorum. Hayirli ramazanlar.

Adsız dedi ki...

selam...Iftar sofralari tatlisiz olmaz,cok güzel olmus sekerpare ..elinize saglık.sevgilerimle.
http://hunerlieller.net

banu kırmızıgül dedi ki...

canım nefıs gorunuyor ellerıne saglık sevgılerımle hayılı ramazanlar..

Adsız dedi ki...

merhabalar benim bir sorum olacakti acaba serbet kac dadkkika kaynayacak? cevap verirseniz cok sevinirim

dogada.blogspot.ru dedi ki...

merhaba şerbet kaynamaya başladıktan sonra 5 dakika kaynatırsanız yeterli olacaktır kolay gelsin

canikom dedi ki...

elinize sağlık....büyük boy bardak derken kaç gram aln bardağı kastediyorsunuz acaba