20 Eyl 2008

ETLİ VE PEYNİRLİ PİDE

Daha önce yaptığım ramazan pidelerini peynirli ve etli hazırladım mutlaka deneyin çok güzel yumuşacık ,lezzetli pideler oluyor .bu malzemeyle 1 etli 1 peynirli pide hazırladım .Afiyet olsun
MALZEMELER500 gram un
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket instant maya
175 ml ılık su
175 ml ılık süt
1 tatlı kasıgı şeker
2 yemek kaşığı sıvı yağ
Bolca kepek unu
2 yemek kaşığı tereyağ ( 1 kaşığı etin ve peynir in üzerine küçük parçalar halinde kesip )konulacak
Yumurta sarısı
İÇ MALZEMELERİ
250 gram kuşbaşı et( çok küçük kesilmiş nohut büyüklüğünde )
1 adet kurusoğan
1 adet domates
Tuz, arabiber, pulbiber,kekik
1 kaşık sıvıyağ
sıvı yağ kızdırılacak etler katılıp suyunu çekince küçük doğranan soğan eklenir iyice kavrulur, küçük doğranmış domates ilave edilir domateslede iyice kavrulup baharatları eklenir , soğuyunca pidelerin üzrine konulur .
PEYNİRLİ İÇ
Beyaz peynir , kaşar peyniri, maydanoz, pulbiber,
YAPILIŞI
Un hamuru yoğuracağımız kaba elenir, maya, tuz, şeker eklenir iyice karıştırılır.Süt ve su karıştırılır ,yavaş yavaş una ilave dilerek yumuşak bir hamur yoğurulur, sıvıyağıda ekleyerek iyice yoğurulur , ele yapışan çok yumuşak bir hamur olması gerekiyor.Yoğurduğumuz hamur iki parçaya bölünüp bol unlu tezgahta mayalanmaya bırakılır .
Hamur mayalandıktan sonra üzerine hafif bastırılarak gazı alınır .Biraz daha yoğurduktan sonra kepek unlu tezgahta, yuvarlak bir şekil vererek tekrar mayalanması için bekletiyoruz. 40 dakika sonra yağlı kağıt serili tepsiye bol kepek unu serperek hamuru yerleştiriyoruz Bunu yaparken un ve su ile ayran kıvamında bir bulamaç hazırlıyoruz ve parmaklarımızı önce bulamacın içine batırıp hamuru iyice açıp inceltiyoruz, ortasına hazırladığımız etli veya peynirli karışımı koyuyoruz, üzerine parça parça tereyağ koyuyoruz , kenarları boş olacak şekilde boş olan kenarları üzerine kapatıyoruz Şekillenen pidemizin kenarlarına tereyağını hafif eritip sürüyoruz, yumurta sarısı sürüyoruz 200 derecelik fırında üzeri ve altı kızarana kadar pişiriyoruz. pişmesine yakın rendelenmiş kaşar peyniri serpiyoruz 5 dakika fırında bekletip çıkartıyoruz .

27 yorum:

Rakunt ideas dedi ki...

Ellerine sağlık süper lezzetli görünüyor.Olsada yesek:)

NiNo dedi ki...

mm ellerine saglik ablam ne guzel olmus bole pofuduk pofuduk

Adsız dedi ki...

Pide çok harika gözüküyor. Ramazanda iftarda ne kadarda güzel yenir. Ne zamandır ihmal ediyorum yapmayı bende mutlaka yapacağım. Ellerine sağlık. Sevgilerimle TAZENANE

Adsız dedi ki...

selam arkadaşım..pideler nefis görünüyor..eline saglık..pideler bitmeden ben kıymalı alayım:))sizlere afiyet olsun.sevgilerimle..
http://hunerlieller.net

Unknown dedi ki...

Merhaba canım öncelikle iyi hafta sonları dilerim,kardeşim Yosunbuka'nın bloğunda gezinirken fark ettim bloğunu çok şık,tariflerde çok şık ve leziz ellerine sağlık,görüşmek dileğiyle bende beklerim.
Sevgilerimi bıraktım...

DERYA

Adsız dedi ki...

hımmmm ablacım harikasın ellerine sağlık.nefis olmuşlar.güzel haftasonları diliyorum

elma şekeri dedi ki...

Nefis görünüyor.Ellerine sağlık

Güzel bir hafta sonu diliyorum.

Sevgilerimle..........

Adsız dedi ki...

gülll ellerine sağlık canım..nefis nefis..akşama sizdeyiz yazacaktım ama maalesef pidenin yarısı gitmiş görünce bittiğine kanaat getirdim:))))geç kalmışız bu iftar çok çok öptüm canımm

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Sevgili Gül, bu kadar güzel mamaları yaparsan tabii ramazanda fırsat bulamazsın pc ye :)
Canım benim, bir elin nesi var iki elin sesi var. Önerin için nasıl memnum oldum bir bilsen. Çok güzel bir fikir. Teşekkür ederim uygulayacağım.
Ben aslında olumsuz eleştirileri de bekliyorum. Olumlu, olumsuz her türlü eleştiriye açığım. Olumsuz eleştiriler kendimi geliştirmemde yardımcı olur diye düşünürüm her zaman. Sakın en iyisini yaparsın diye düşünme, nasıl memnun oldum bir bilsen.Geçen markette ilk kez buz torbaları ile karşılaştım, hayret etmiştim. dondurucuya domates koymak için almıştım fakat daha kullanamadım. Hemen meyve konsantrelerimi koyuyorum içine. Çok saol arkadaşım teşekkür ederim.
Sevgilerimle..

hdidem95 dedi ki...

ablacımm nefis olmuşlar keşke iftardan sonra gelseydim:))) ben birini aldım haberin olsun ellerine sağlık sevgiler

MUTFAKISTAN dedi ki...

harika olmus hemen denenmeli deyip tarifi aldim,ellerine saglik canim

Dilek Mutfakta dedi ki...

Ablacım yine harika bir tarif,nefis bir görüntü ellerin dert görmesin ah birde yakın otursaydık:)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

SEVGİLİ GÜLCÜĞÜMM.
BEN BU KADAR GÜZEL BİR ŞEY GÖRMEDİM SON ZAMANLARDA :)
AMAN ARKADAŞLARIMIZ GÜCENMESİNN.
HAYRAN OLDUMM GERÇEKTEN.
AFİYETLER OLSUN.
SVGLRRRRR

made in funda dedi ki...

gülüm beniiim gülüm beniiim bu pideler şahaneee olmuşşşş.allahım allahım.ellerin dert görmesin inşallah.muhteşemsinnnnnnnnn.

şengül dedi ki...

gül canım nefis olmuş pide iftar gele bilir miyim çok beğendim bende istiyorum

yildiz dedi ki...

Ablacigim,Ramazan Ayin da sana misafir olmak varmis yaaa,nerde biz
de o sans.....Ellerine saglik,yiyenlere afiyetler olmus bilem..Sevgiler.

oznurundunyasi dedi ki...

ablacımmmm ah keşke komşun olsaydınnnn...şimdi şu taşınma esnasında ne güzel beslerdin bizi :))
güzel yorumun için çok teşekkür ederim..
sevgiler ablama

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Pizzayı da andırıyor biraz.Ellerine sağlık.Beyti de harika görünüyor.Ben çok severim ama evde yapmak için büyükanne tecrübesine sahip olmak lazım sanırım:)
İyi pazarlar...

Unknown dedi ki...

merhaba..pideler mis gibi olmuş.pofur pofur.hoş sayfadaki tüm lezzetler harika duruyor.elşlerinize sağlık.güzel günler

Baharcicegi dedi ki...

Ev halki cok sansli iftarda tam bir ziyafet var sizin sofrada ,nekadar nefis lezzetli yemekler yapiyorsun ablacigim,pidelerde enfes olmus hamarat gül ablam ellerine saglik senin iftar sofranda bulunmak isterdim.
Yukaridaki gül resmi ismine cok yakismis cok güzel zarif olmus iyi günlerde kullan.
bereketli iftarlar

keskinli dedi ki...

benim marifetli ablam yine döktürmüs enfes abla ellerine saglik ben etli yerine peynirliyi aldim sevgiler iyi pazarlar

Adsız dedi ki...

Hamarat gülüm, canım benim, pidelerin vallahi süper olmuş. Ellerine kollarına sağlık, şifa olsun hepimize inşallah. Sağlıklı ramazanlar ve hayırlı haftalar geçirmeniz dileğiyle, sevgiler... Aleyna-Dilara

Adsız dedi ki...

canımm gül cüğüm 2 konuda sobledim seni ebeee:)

karakazan dedi ki...

Nefis pideler bunlar ablam hele birde etli bayilirim,bunlar hem yemek hemde ekmek hiimmm:)
Ellerine saglik ablacigim.

Hayirli gunler diliyorum sana:)

SERAP...

Damak Tadı dedi ki...

Tek kelime ile muhteşem görünüyor Gül'cüğüm..Ellerine sağlık canım..


Sevgiler..

Unknown dedi ki...

canım nedıyım harıka olmus bende tarıfını alıyorum sımdıye kadar oakadar tarıf aldımkı hepsını nasıl yapıcaksam artık:)))herhalde orucun etkılerı bu nedersın???öpüldün canımınıcı

Adsız dedi ki...

Merhabalar
Yani kelime bulamiyorum mmmmmm ne kadar leziz görünüyorlar, ellerinize-emeklerinize saglik, yiyenlere afiyet-bal sekerler olsun.

Ey Rabbim! Bana ve ana-babama verdiğin nimete şükretmemi ve razı olacağın yararlı iş yapmamı temin et.Benim için de zürriyetim için de iyiliği devam ettir.
Bereketli sofralariniz olsun selam ve dua ile...

En kalbi muhabbetlerimle

baharhabercisiyim.blogcu.com