6 Eyl 2008

RAMAZAN PİDESİ

Ramazan etkinliği için sevgili Sevil ev sahipliği yapıyor kolay gelsin sevilcim bu nefis pideleri etkinliğe gönderiyorum .
MALZEMELER
500 gram un
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket instant maya
175 ml ılık su
175 ml ılık süt
1 tatlı kasıgı şeker
2 yemek kaşığı sıvı yağ
Bolca kepek unu
1 yemek kaşığı tereyağ
Yumurta sarısı
YAPILIŞI
Un hamuru yoğuracağımız kaba elenir, maya, tuz, şeker eklenir iyice karıştırılır.Süt ve su karıştırılır ,yavaş yavaş una ilave dilerek yumuşak bir hamur yoğurulur, sıvıyağıda ekleyerek iyice yoğurulur , ele yapışan çok yumuşak bir hamur olması gerekiyor.Yoğurduğumuz hamur iki parçaya bölünüp bol unlu tezgahta mayalanmaya bırakılır .
Hamur mayalandıktan sonra üzerine hafif bastırılarak gazı alınır .
Biraz daha yoğurduktan sonra kepek unlu tezgahta, yuvarlak bir şekil vererek tekrar mayalanması için bekletiyoruz. 40 dakika sonra yağlı kağıt serili tepsiye bol kepek unu serperek hamuru yerleştiriyoruz etrafına parmaklarımızla daire çiziyoruz, orta kısmı tombikleşecektir sakın bastırmayın, son olarak da baklava şeklinde veya küçük kareler yapıyoruz. Bunu yaparken un ve su ile ayran kıvamında bir bulamaç hazırlıyoruz ve parmaklarımızı önce bulamacın içine batırıp şekil veriyoruz. Şekillenen pidemizin üzerine tereyağını hafif eritip sürüyoruz. En son olarak yumurta sarısı sürüyoruz , susam ve çörek otu serpip 200 derecelik fırında üzeri ve altı kızarana kadar pişiriyoruz.
NOT: Birdilim düş.blogspot.com arkadaşımızın sitesinde gördüm kendiside tarifi RUKİ nin sitesinden alıp denemiş gerçekten fırındaki pideleri aratmayan çok nefis bir pide oldu teşekkürler arkadaşım .
Ben yarım ölçü yaptım 2 adet pide çıktı verdiğim malzeme ölçüleri benim yaptığım yarım ölçü pidelerin ölçüsü.

21 yorum:

yildiz dedi ki...

Ablacigim,gercekten de Ramazana yakisir özel bir tarif vermissin.Ellerine saglik,bu ölüclerle ben de mutlaka denemeliyim.
Ramazan ayinin evinize bereket ve huzur getirmesi dilegiyle...Sevgiyle ve dostca kal

Adsız dedi ki...

hmmm mis gibi ellerine saglik!
deturkserecepten.blogspot.com

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ellerine sağlık,en kısa zamanda deneyeceğim.

Adsız dedi ki...

YA İNANMIYORUM. BU PİDE GERÇEKMİ? BİZ HER AKŞAM BUNDAN YEMEK İÇİN FIRINDA SIRA BEKLİYORUZ. VALLAHİ ÖZENDİM ŞİMDİ YAPMAYA. ELİNİZE SAĞLIK. SEVGİLERLE.

Adsız dedi ki...

Sizi kutlarım, resimde ki görüntüler gerçekten muhteşem. Pide ile yakından ilgilenen bir blogcu olarak çok başarılı olduğunuzu söyliyebilirim. Mutfak koşullarında pide hazırlamak ve özellikle de fırında pide pişirmek, başlıbaşına bir meziyet. Tarif Ruki'ye ait olsa da, uygulamak apayrı bir konu. Ruki bu işlerin doktoru ve ayrıcalıklı bir kişilik. Tekrar tebrikler, pidenizin görüntülerini beğendim..

Yaren dedi ki...

Pide nefis görünüyor,Evrenin sayfasinda gördügümden beri aklimda.Mutlaka denemek isterim.Ev yapimi bir baska lezzetli olur.Harika görünüyor,ellerine saglik.Sevgiyle kal.

karakazan dedi ki...

Gül ablaaaa pideler nefis görünüyorlar mis gibi missssssss.Ellerine saglik canim,ayrica bende etkinlige pideyle katiliyorum:))))

Selamlarimla,serap...

Baharcicegi dedi ki...

Ablacigim mis gibi olmus pideler,izmir köftede hem göze hem mideye hitap etmis,sayfana girince gözlerim bayram ediyor karnim acikimis bie sekilde cikiyorum blogundan,iftardan sonra sayfana girmek en iyisi yoksa yutkuna yutkuna baka kaliyorum nefis yemeklere.
Ellerine saglik ablacigim,cok öpüyorum

banu kırmızıgül dedi ki...

canım hazırlardan daha guzel olmus ellerıne saglık sevgılerımle..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sevgili GÜL
hakikaten çok doğallar..
ellerinize sağlık,adeta kokusu burnuma geldi.
hayrlı ramazanlar diliyorumaileniz ve sevdiklerinizle..
SVGLRRRRR

Adsız dedi ki...

canım nefis olmuşlar aynı fırından almış gibi olmuş ellerine sağlık..

Sevil Şahin dedi ki...

CANIM MRB İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİME KATILDIGIN VE VERDİĞİN DESTEK İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM TARİFİN ŞUAN YAYINDA TEKRAR KATILIMINI BEKLERİM .DİGER ARKADAŞLARININDA KATILIMI OLMASI AÇISINDAN İFTAR BEREKETİNİN BENİM SİTEMDE OLDUGUNU TARİFİNİZDE BELİRTİRSENİZ SEVİNİRİM . (BELİRTEN ARKADAŞLARA AYRICA TEŞEKKÜR EDERİM). SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL
BU MSJ OTOMATİK OLARAK GÖNDERİLMEKTEDİR..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Merhaba Gul ablacim,nasilsin iyisindir insallah ablam.
Ellerine saglik pideler nefis gorunuyor,of of sicacik yeni firindan çikmis mis gibi taze ve lezzetli,ellerne saglik canim.
Hayirli ve bereketli ramazanlar dilerim ablacim,sevgiler.

Adsız dedi ki...

günaydın ablacım yok artık benimde yapma zamanım geldi.çok istiyorum pideleri yapmayı dergi ve sitelerde o kadar çok pide tarifi var ki hangisi daha güzel olur kararsız kaldığım için deneyemiyordum(ziyn olmasın diye)ama pdelerin süper görünüyor.çok çanım çekti.sende beğendiysen bende bu tarifi denemeliyim.ellerine sağlık hayırlı iftarlar

oznurundunyasi dedi ki...

ABLACIĞIMMM çok güseller tıpkı mmhhh bu dünyada kızın ya da gelinin olmadımı komşun olmak lazımmış :))
ellerine sağlık
sevgilerr
haa yorumu açtım yeniden bazı tatsız olaylar olmuştu bu nedenden kapamıştım..sonra düşündüm birkaç kendini bilmez yüzünden kendime haksızlık ettiğimi düşündüm ve İNADINA AÇTIM :)

oznurundunyasi dedi ki...

bir de
sana pilav kalmaz mı sen yeterki gel :)

Melek* dedi ki...

ooo enfes sıcak sıcak birde terayağ ne güzel olur. ellerine sağlık

MUTFAKISTAN dedi ki...

canim harika olmus eline saglik
bende tarifi aldim evde hazirlamak cok guzel olur afiyet olsun,hayirli ramazanlar,sevgiler

Adsız dedi ki...

Sahane bir ramazan pidesi.. Ellerine saglik canim.

Adsız dedi ki...

Hakikaten bu ramazan pidesi inanılmaz güzel görünüyor. Yine nefis şeyler yapmışsın, ellerine sağlık gülüm. Ev işleri birde dışarıdaki işler doğru dürüst uğrayıp, yorum bırakamadım fakat hep aklımdasın. Meleğim gül yanaklarından çok öpüyorum. Allah her konuda yardımcın olsun inşallah. Aleyna-Dilara

Schatz Insel dedi ki...

merhaba arkadasim tarifler herzamanki gibi süper ellerine saglik afiyet seker olsun saglikli mutlu aksamlar diliyorum sevgiler Sanong