16 Eki 2008

MİLFÖY ÇANAĞINDA MİSKET KÖFTE





MALZEMELER
5 adet milföy hamuru
1 yumurta (sarısı hamurun üzerine )beyazı köftenin içine
KÖFTESİ
150 gram kıyma
1 küçük soğan
4-5 adet kornişon turşu
2 kaşık galeta unu
KÖFTENİN YAPILIŞI
Köftenin malzemeleri yoğurulup, küçük misket köfteler hazırlanır, teflon tavaya az sıvıyağ konulup köfteler kızartılır.
İÇ PİLAVI
1 su bardağı pirinç
1 çorba kaşığı kuş üzümü
1 çorba kaşığı tereyağ
1 çorba kaşığı sıvıyağ
1 çorba kaşığı dolmalık fıstık
1 tatlı kaşığı toz şeker
Tuz, karabiber, tarçın, köftebaharı,
YAPILIŞI
Pirinçler sıcak tuzlu suda ıslatılıp yarım saat bekler .Tencereye sıvıyağ ve yemeklik doğranan soğanlar katılır, fıstıklar ilave edilir, pembeleşene kadar kavrulur, tuz, tereyağı ve iyice yıkanmış pirinçler katılır, üzümlerde yıkanıp ilave edilir, hepsi birlikte kavrulur, kaynayan 1,5 su bardağı et suyu veya su ilave edilir, Karabiber, tarçın, yenibahar ve şekeri ilave edilir 3 dakika hızlı ateşte sonra 1 dakika orta ateşte en son kısık ateşte pişer. demlenmesi beklenir.
Buz dolabından çıkardığımız, milföy hamurları yumuşayınca 1 er parmak üstüste gelecek şekilde streçin üzerine yerleştirilir un serpilip biraz açılır, ortasına iç pilav konulur rulo yapılır, kenarlarından tamamen kopmayacak şekilde kesilir, tepsiye yağlı kağıt serilir, dikkatlice tepsiye yerleştirilir ,üzerine yumurta sarısı sürülür 200 derecede ısıtılmış fırında pişirilir .
NOT:İÇ PİLAV YERİNE 4 ADET PATATES HAŞLANIR, EZİLİR İÇİNE 150 GRAM BEYAZ PEYNİR 2 KAŞIK SIVIYAĞ , TUZ, KARABİBER VE MAYDANOZ KATILIP HAZIRLANABİLİR .
VEYA PATATES PÜRESİ VEYA SOĞANLA KAVURDUĞUMUZ PATATES KONULABİLİR



35 yorum:

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım..Süper görünüyor doğrusu...


Selamlar...Sevgiler.........

Adsız dedi ki...

ooooooo canım çok muhteşem bişey olmuş restorantlarda hep spesiyel vardır bence buda gül spesiyel olmuş valla, canım tek kelimeyle haaariiikaaaa.....ellerin dert görmesin...sevgiler.....

Adsız dedi ki...

selam arkadaşım.çok lezzetli ve bir o kadarda şık sunumlu bir yemek olmuş..eline saglık canım.sevgiler.
http://hunerlieller.net

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sevgili gül
bu böreği denedim, hala dosyada sırasını bekliyor :)
ama içindeki harç farklı.
sizinki ise tam bie şölenn olmuşş. bayıldım.

çok sevgiler. NuNu

Adsız dedi ki...

canım ablacım benim maşallah yine döktürmüşsün süper bir göründü lezzetini düşünemiyorum bile kim bilir nasıl lezzetli.Afiyetle yiyin inşallah...


lezzetmutfağı...

Unknown dedi ki...

Canım benim maşallah tablo gibi olmuş ellerin dert görmesin,mutlu uykular...

Adsız dedi ki...

Anacım bu nasıl bir sunum.Resme bakarken ağzımın suyu aktı valla.Ellerine sağlık canım.Afiyet olsun arkadaşıma.

ab-ı hayat dedi ki...

Tek kelimeyle nefis görünüyor,ellerinize sağlık.


sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ohhh ellerine sağlık blacım,tavuklar,köfteler :)
Ben de geçenlerde güzel bir tavuk yaptım marine edilmiş bayıla bayıla yedik valla :)
Daha tarifini eklemedim bu hafta bitmeden eklerim sanırım.
Üzerimde bir tembellik var ki sorma hiç tarif yazasım gelmiyor.Boş durmuyorum mutfaktan çıkmıyorum ama iş tarif yazmaya gelince buz gibi soğuyorum pc den :P
Neyse çok öpüyorum ablacım.

Baharcicegi dedi ki...

Ablacigim yine hem göze hem mideye hitap edecek bir yemek olmus,bir tabakta bir kac nefis lezzet birarada,becerikli ellerine saglik
saglicakla kal ablam

SARI PAPATYALAR dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis olmuş

SOFRAM dedi ki...

Canım Gül'üm harika olmuş,tam davet sofralarına layık...Tadının da nefis olduğuna eminim, senin elinden çıkan herşey muhteşem canım. Ellerine sağlık güzelim, sizlere afiyetler olsun, öptüm güzelim, hayırlı cumalar...

birsence dedi ki...

ablam sen ne yaptın böyle bu nasıl bir atrif harika ellerine sağlık bayıldım valla...şık şıkırdım tam benlik...:)) yazıların için çok teşekkür ederim...evet evlendim ben...Amin inşallah çok mutlu oluruz...yemeklere devam tabikide...bakalım inşallah beğenirsiniz tariflerimi....öpüyorum ablammmmm

Adsız dedi ki...

off ablam super olmus bu bayildimmmmmmmmm

ceyt dedi ki...

görüntü sunum muhteşem.çok da emekli bir tarif.ellerine sağlık.
sevgiler...

Adsız dedi ki...

hım muhteşem olmuş harika ablacım 10 üstünden 10 valla nefis ötesiellerine sağlık benim becerikli ablacım.maşallah herşeyin hakkından geliyorsun.
hayırlı cumalar ve iyi haftasonları diliyorum

Özlem Ceylan dedi ki...

canim Ablam bu ne guzellik böyle tam bir yagli boya tablo gibi olmus insan bunu yemeye kiyamaz ...Ellerine saglik,öpyyorum,sevgiler..

Saliha dedi ki...

HAYIRLI CAUMAR..MMMMMM ELLERINIZE SAGLIK..ENFES!ENFES..

SEVGILERIMLE..

HÜLYA dedi ki...

oooy oooy oooy bu ne güzellik yarabbim.. Fevkaladeniz fevkinde olmuş bu insan yemeye kıyamaz kiii.

canım elelrine sağlık süpersin valla. ne gzüel süslemiş püslemişsin yılın kokoşu seçiyorum bunu... öptüm seni

Damak Tadı dedi ki...

Tek kelime ile harika bir yemek ve sunum olmuş Gül'cüğüm..Ellerine sağlık şekerim..


Sevgilerle..

Adsız dedi ki...

canım benım cok guzel gorunuyor ellerıne saglık nefıs sevgıler..

Adsız dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.com
http://birdemliksohbet.blogspot.com
http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
20.10.2008 -02,11,2008 TARİHLERİ ARASINDA PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 28 EV SAHİBESİ OLARAK www.tatlikurabiyem.blogspot.com/ GÖREV YAPACAĞIM
YANİ BEN YAPACAĞIM…
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE
"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "
BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM ..
C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.

SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM

ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM
BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE
TARİFLER PAZARTESİNDEN İTİBAREN YAYINLANACAKTIR...
*****************
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler...

made in funda dedi ki...

offff müthişşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşş.

MUTFAKISTAN dedi ki...

gulcugum harika bir sunum
nasil guzel gorunuyor ,ellerine saglik tadi nefis olmali afiyet olsun sevgiler

Adsız dedi ki...

allah nazarlardan saklı süpeeeeeer.
msn adresin mi değişti,mail gönderiyorum geri geliyor.öptüm.
cerenimo.jale

Adsız dedi ki...

gül ablacım,ne güzel tabak bu böyle...çok uğraş vermişsin.ellerine sağlık

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Harika görünüyor :)) Sunum olarak da çok şık duruyor...

Çok beğendim. Ellerinize sağlık.

Sevgiler...

hdidem95 dedi ki...

ellerine sağlık ablacım görüntü çok güzel eminim tadıda öyledir afiyetler olsun öptüm sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Gül ablacım ziyafet sofralarına yakışır, harika bir tarif ve sunum..Tablo gibi oturup seyretmek lazım..Güzel ellerin dert görmesin..
Sevgiler..

karakazan dedi ki...

Yine döktürmüs ablam,nefis bir sunum olmus ablacigim.Eline saglik,ben hem köfteyi severim hemde milfoy hamurunu.Eee ikisi birlesince harika olur.

Selamlarimi birakiyorum:)
SERAP...

Unknown dedi ki...

Canım sana bir ödülüm var sayfama uğrarmısın,öptüm...

Melek* dedi ki...

OOO BU NE ŞIK BİR GÖRÜNTÜ NE GÜZEL BİR YEMEK ELLERİNE SAĞLIK CANIM

Dilek Mutfakta dedi ki...

ablacım benimde sana bir ödülüm var kabul edersen sevinirim,bloğuma bekliyorum,sevgiler...Bu arada misket köfteler muhteşem olmuş eline sağlık..

Unknown dedi ki...

ellerine saglik canim super bir goruntu nefisss otesi canim arkadasim bu guzelikleri bizlerle paylastigin ayrica tesekkur ederim
ellerine saglik.
sevgiler

Unknown dedi ki...

çok farklı bir tarif gerçekten.