12 Nis 2009

AYDIN YÖRESİ YUVARLAMA



MALZEMELER
1/2 kilo nohut ( yarım kilo )
300 gram kıyma
1 küçük soğan
1 yumurta
tuz, karabiber, pulbiber
Yeterince un
ÜZERİNE
2 veya 3 kaşık tereyağ
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 kase yoğurt
2 diş sarımsak
YAPILIŞI
Nohut akşamdan soğuk su ile ıslatılır, sabahleyin suyu süzülüp yıkanarak tekrar soğuk su ile ateşe konup pişmeye bırakılır .
Soğan rendelenir suyu sıkılır, yumurta tuz, karabiber , pulbiber ve kıyma yoğurulur azar azar un eklenir, tekrar yoğurulur.Nohut kadar küçük küçük köfteler yapılıp unlanmış tepsiye bırakılır tepsiyi sallayarak köftelerimizin una iyice bulanması gerekiyor . sıvıyağda hazırladığımız köfteleri kızartıp pişen nohutlarımızın üzerine köfteleri ilave ediyoruz . Diğer tarafta erittiğimiz tereyağda 1 tatlı kaşığı biber salçası, 1 tatlı kaşığı domates salçası ilave edilerek biraz kavrulur ,tereyağının yarısı nohutlara eklenerek hep birlikte 10 dakika kadar pişirilir . Piştikten sonra tabaklara konulur , üzerlerine sarımsaklı yoğurt dökülür ayırdığımız tereyağ gezdirilerek servis yapılır .
NOT: BU YEMEĞİ NETTEN GÖRÜP DENEDİM KIZIM NOHUT YEMEĞİNİ ÇOK SEVİYOR AMA BU TARİFLE DAHA ÇOK SEVDİ TAVSİYE DERİM DEĞİŞİK BİR LEZZET YOĞURT ÜZERİNE DÖKÜLÜP SERVİS YAPILIYOR YEMEKTEN SONRA RESİM ÇEKTİĞİM İÇİN TABAKTA YOĞURTLA BEKLEMESİNİ İSTEMEDİĞİM İÇİN YOĞURT 'U AYRI RESİMLEDİM . AFİYET OLSUN .

13 yorum:

hunerlieller dedi ki...

canım nefis bir yemek olmuş.bende nohutu sevdigimden bu tarifi mutlaka deneyecegim ellerine saglık arkadaşım.görüşmek üzere...

Unknown dedi ki...

Canımmm ablammm harikasın ellerine
sağlık kocaman öptüm..

Tijen dedi ki...

Sevgili Gül,
Geçmiş olsun. Dilerim herşey yolundadır artık.

HÜLYA dedi ki...

koca bir tabağa asla hayır diyemezdim heralde.. ekmeği bandıra bandıra yiyeceksin...oooh mis gibi.. tam bir enerji deposu maşallah..

ellerine sağlık ablacım yine maşallahın var süpersin

çook öptüm sevgiler

SOFRAM dedi ki...

Gül'üm harika bir yemek olmuş, nohut yemeğini ben de çok severim, bu şekilde daha da lezzetli olmuştur. Biraz uğraştırıcı ama denemeye değer.Ellerine sağlık. Canım kendini böyle yoruyorsun, bizim için güzel böylesi güzellikleri görmek ama sağlığına dikkat et canım. Öptüm canım sevgilerimle...

Dilek Mutfakta dedi ki...

Ablacım yine süpersin akşam saati nasılda karnım acıkmış görüntü bir harika eh bizede hayran hayran bakmak düştü ellerine sağlık,sevgiler...

made in funda dedi ki...

ablacığım sen harikasınnnn.tam benlik tam.eline sağlık..

Chaplin cafe(Burcu) dedi ki...

kıymalı nohut'a bayılırım ben bu köftiş ile olduğuna göre daha da güzeldir kesin.
Ellerine sağlık ablişim!
mucuk!!!

sarımutfak-hande dedi ki...

harika görünüyor ellerine sağlık ablacım
sevgiler

sevil dedi ki...

gül ablacım ellerine saglık
afiyet bal şeker olsun
sevgiler

yildiz dedi ki...

Ayyy,bunu mutlaka denemem lazim.
Öyle istah acici gözüküyor ki....

MUTFAKISTAN dedi ki...

HARIKA OLMUS COK DEGISIK CANIM
ELLERINE SAGLIK.
BIZDE NOHUTU COK SEVERIZ DENEMEK LAZIM SEN YAPMISSAN GUZELDIR EMINIM
SEVGILER

harikamutfak dedi ki...

selam gül ablacım...ellerine sağlık...yuvarlama benim çok sevdiğim bir yemek...aydın da özellikle ramazanda çok yapılır...köfteleri kızartılıp buzlukta saklanabilir...senin tarifin biraz değişik olmuş...bende yapıp koymuştum sayfama.istersen bakabilirsin.(et-tavuk-balık kategorisinde) fikrin olur..öptüm...