8 Nis 2009

PORTAKAL SUYU İLE TAZE BAKLA



MALZEMELER
500 gram bakla
1 adet kuru soğan
1 tatlı kaşığı şeker
1 limon
1 portakalın suyu
2 çorba kaşığı un
2 yemek kaşığı sıvıyağ
2 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
2 diş sarımsak
Tuz, dereotu
Yoğurt
YAPILIŞI
Baklalar ayıklanır yıkanır , bir kabın içine 2 yemek kaşığı un ve yarım limonun suyu sıkılıp baklaları bu suyun içine koyarak 15 dakika bekletiyoruz.
Soğan yemeklik doğranır, baklanın yarısı tencereye dizilir doğranan soğanların yarısı ilave edilir, tekrar bakla kalan soğanlar ve iki diş sarımsak küçük doğranıp ilave edilerek üzerlerine yarım limonun suyu sıkılır, sıvıyağ, sızma zeytinyağı, tuz , şeker ve 1,5 su bardağı sıcak su eklenip üzerine yağlı kağıt kapatılarak karıştırmadan pişmeye bırakılır, suyu az gelirse eklenebilir , ateşten indirmemize yakın bir portakalın suyu sıkılıp baklaların üzerine dökülerek 5 dakika kadar daha kaynatılıp tencerede soğutulur, üzerine dereotu serpilip servis yapılır .
NOT: ben dereotunu yoğurdun içine doğrayıp, baklanın üzerine döküyorum bu şekilde servis yapıyorum çok daha güzel oluyor . Portakal suyu ile ilk defa pişirdim ama evde çok beğenildi tavsiye ederim , mutlaka deneyin .

20 yorum:

Unknown dedi ki...

Canımmm ablacım ellerine sağlıkkk ha
rika bir görüntü size afiyet olsun ko
caman sevgiler...

tasarım mekani dedi ki...

ohh.. yogurt ustune bakla harika gitmis... afiyet olsun ve ellerine saglik. medinem

karamel mutfak dedi ki...

Ay vallahi çok nefis görünüyor afiyetler olsun.

Ferkay dedi ki...

Canım herşeyin bir ilki var değilmi iyiki denedin güzel bir lezzet çıkmış ellerine sağlık bende bir deneyeyim bakalım nasıl olacak.

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

ablacım nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgilerimi bırakıyorum çokkkkkkk öpüyorum

hunerlieller dedi ki...

hımmm nefis bir bakla yemegi...ellerine saglık canım.sevgilerle

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Valide Sulatnım gibi yapmışsın Gülcüğüm..
O güzel ellerine sağlık..
enfesssss görünüyor.
çok sevgiler..

SOFRAM dedi ki...

Canım Gül'üm merhabalar,epey aradan sonra güzel mamalarına baktım hepsi de çok güzel olmuşlar.Bakla da en sevdiğim yemeklerdendir, portakal suyuyla da pişirmek güzel bir fikir, böyle çok daha lezzetli olmuştur mutlaka, ellerine sağlık güzelim.
Canım sağlık gidince kolay kolay geri gelmiyor, ama yine kendine iyi bak güzelim,biz de eskiye göre daha iyiyiz arada bazı aksamalar olmuyor değil,ara ara astım yakamı bırakmıyor, ama bu ara verdiğim sürede bir kür uyguladım çok iyi geldi bana, ilaçları da eskisi gibi kullanmaz oldum, kışın çok fazla eve kapandık, baharla beraber hiç evde durmuyoruz,bol bol geziyoruz,kışın acısını çıkarıyoruz.
Canım sağlıkla güzel günler diliyorum, öptüm görüşmek üzere canım...
Sevgilerimle...

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

MERHABA GÜL ABLACIM
BEDNE GEÇENDE GÖRDÜM PAZARDA
AMA BİZM EVDE PEK SEVİLMİYOR BEN KENDİM İÇİN ALIP YAPACAĞIM SENİNKİNİ GÖRÜNTÜSÜDE ÇOK CANLI SÜPER

sarımutfak-hande dedi ki...

portakal sulu yememiştim hiç.değişikmiş.görüntüsü güzel eminim tadıda güzeldir.ellerine sağlık

made in funda dedi ki...

GÜL ABLACIĞIM ÖYLE İLGİNÇ GELDİ Kİ BANA.AZ ÖNCE YOSUNBUKADA DA PORTAKALLI ELMA VARDI HATTA ÜSTTE DE SENİN YORUMUN!İLGİNÇ VE ÇOK GÜZEL İR TESADÜF.DENENMESİ GEREKENLER LİSTEME ALDIM.ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

hdidem95 dedi ki...

öyle severimki ablacım saolsun dünde kayınvalidem yapıp göndermiş bana afiyetle indi tabi mideye:))))kaçarmı ellerine sağlık öptüm sevgiler

harikamutfak dedi ki...

ellerine sağlık ablacım.klasik bakladan farklı bir lezzet olmuştur...hayırlı cumalar...

lemanice dedi ki...

ellerine sağlık sayfanda ki herşey gibi bu da çok güzel bir lezzet hiç portakallısını denemedim.evde kimse yemez ama kendime yapacam :))sevgi ve saygılarımla leman.

sevil dedi ki...

gül ablacım ellerine saglık harika görünüyor
ellerine saglık

keskinli dedi ki...

ablacim degisik bir lezzet verse gerek portakal hic aklima gelmezdi dogrusu ellerine saglik ayrica ödülün icinde tebrikler öptüm sevgiler

Adsız dedi ki...

Gül ablacigim,baklayi her haliyle cok severim portakallida olsa yerim herhalde.Ellerine saglik ablacigim tazecik baklalar nefis görünüyor.

Sevgilerimle,Serap.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar Gül, canim harika bir görüntü ve nefis bir tad olmali, ellerine saglik, ne güzel sunmussun, sevgilerimle....

Adsız dedi ki...

canım gül üm baklaya bayılırım portakal suyu ile merak ediyorum inşAllah deneyeceğim.çokk öptüm

karadenizsofrasi-Balıkesir dedi ki...

Ellerine sağlık,çok güzel görünüyor,bakla pek pişmez bizde ama bu tarifi denemek istiyorum,yine konuşturmuşsun marifetini ,sunumun harika..