8 Oca 2010

SULTAN PİLAVI


MALZEMELER
1 adet tavuk göğsü
3 su bardağı pirinç
1 büyük kuru soğan
10 adet kayısı
1 çay fincanı sarı kuru üzüm
100 gram badem
1 çorba kaşığı dolmalık fıstık
2 çorba kaşığı tereyağ
2 kaşık sıvıyağ
1 adet portakalın suyu
Tuz, karabiber,tarçın, yenibahar, şeker
YAPILIŞI

Tavuk kuşbaşı doğranıp haşlanır. Pirinçler sıcak tuzlu suda ıslatılıp en az yarım saat bekletilir . Tencereye 2 kaşık sıvıyağ konulur, yemeklik doğranan soğan , badem ve dolmalık fıstıkların yarısı ilave edilip pembeleşene kadar kavrulur, ıslatığımız pirinçler iyice yıkanıp, ilave edilir, tereyağ ,çok küçük doğradığımız kayısılar, kuru üzümler ve tuz eklenip birlikte 5 dakika kadar kısık ateşte kavrulur . 3 bardak tavuk suyuna 1 portakalın suyu eklenip bir taşım kaynatılıp pirinçlerin üzerine dökülür, haşlanan tavuk eti ,bir tatlı kaşığı şeker 1 çay kaşığı yenibahar,1/2 çay kaşığı tarçın,1/2çay kaşığı karabiber eklenip kısık ateşte pişmeye bırakılır.
Bademlerin kalan yarısı teflon tavada yağsız kavrulup pilavın üzerine dökülerek servis yapılır .
NOT tavsiye ederim çok nefis bir pilav oluyor .

19 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ablam pilavın muhteşem görünü
yor ellerine sağlık.Mutlu hafta son
ları kucak dolusu sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

ABLACIM TAM SULTANLARA LAYIK OLMUS PILAV;YEMEK KADAR DOYURUCU E NEFIS OLMUS ELINE SAGLIK
SICACIK SEVGILERIMLE COK ÖPÜYORUM

KİZHATCE dedi ki...

enfes görünüyor arkadaşım eline sağlık,tam benim damak tadıma uygun ,deneyeceğim,sevgiler...

MUTFAKISTAN dedi ki...

SUPER GORUNUYOR SULTANLAR AGZININ TADINI BILIYORMUS..
ELLERINE SAGLIK CANIM
SEVGILER

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Bu sultanlar ağzının tadını biliyolarmış...Pilav harika olmuş ellerinize sağlık ablacığım...
Sevgiler...

Ferkay dedi ki...

Gülcüm pilavda pilav olmuş hani. Muhteşem, ellerine sağlık..
Sevgiler...

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

sultanlara layık bir pilav olmuş ellerine sağlık selam

lezzetlilerim dedi ki...

Çok asil tıpkı sultanlar gibi...
sevgiler canım ablacığım

nanekokusu dedi ki...

evet arkadaşım bu pilav gerçekten çok güzel oluyor iranlı bir arkadaşımda yemiştim fakat hiç denememiştim mutlaka denemeye değer bir pilav herkese tavsiye ederim sevgiyle kal selamlar.

Adsız dedi ki...

Yeni yılın hayırlı olsun. Gülüm kırgınmısın bana canım,telefonla dahi arayamadım kusura bakma. Kızım erken doğum yaptı çok tatlı bir oğlumuz var. Sağlıkları şimdi çok iyi. Bende elimden geldiğince ona yardımcı olmaya çalışıyorum. Çok öpüyorum seni allaha emanet ol...

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

BU PİLAVI YİYEN SULTAN BEN OLMAK İSTEDİM:)

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

Merhaba Canım...Senin için blogumda bir ödül var.Kabul edermisin?

Sevgiler:)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ADI YETER DİYECEĞİM..
AMA TADIDA ÖYLE :)

Chaplin cafe(BURCU) dedi ki...

Pilav süper ablişim ellerine sağlık!
Face i bırakıp buralara uğruyormusun diye bir kontrol edeyim dedim de :))))
mucuk!!!

Adsız dedi ki...

Bir pilav bu kadar mi yakis1kli görünür ablacigim?:)Nefis bir pilav ellerine saglik diyorum,o becerikli ellerinden öpüyorum ve tabii yanaklarindan da:))

Selamlarimla,Serap.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Pilav da pilav hani...ellerıne sağlık.
Sevgilerle...

birsence dedi ki...

harika ötesi bir pilav olmuş ellerin dert görmesin ablacığım...kocaman kocaman öptüm seni...

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Tam da bana layık :) yani Asiye Sultan'a :P Canım çok güzel görünüyor, fakat bademlere takıldım ben. Kabukları soyulmuş mu aldın? yoksa kendin mi soydun? Yılbaşında yapmıştım, bademlerin kabuğunu soyamadım sinir oldum :) Bunun kolay bir yolu varmıdır acaba?
Sevgiler canısı..

nanekokusu dedi ki...

canım merhaba,
güzel bir hafta geçirmen dileğiyle
selamlar..