23 Tem 2010

BAMYA KIZARTMASI




MALZEMELER

1/2 Kilo bamya
1 su bardağı un
1 şişe maden suyu
Tuz
YAPILIŞI
Bamya ayıklanıp, yıkanır, tuzlu limonlu suda haşlanır, ayrıca başka bir kaba koyduğumuz una batırılır sonra ,Un, madensuyu, tuz karıştırılır, bamyalar bu karışıma batırılıp kızgınyağda kızartılır.
SOSU
250 gram yoğurt
3 dilim ekmek içi ufalanmış
2 diş sarımak
1 çay bardağı ceviz içi
YAPILIŞI
Sosu için yoğurt, dövülmüş ceviz içi ve sarımsaklar, ufalanmış ekmek, hepsi karıştırılıp bir sos hazırlanır kızartılan bamyalar bu sosa batırılıp sıcak olarak yenir .

NOT: BÜYÜK BOY BAMYA TERCİH EDİLMELİ PAZARLARDA ÖZEL OLARAK SATILIYOR AFİYET OLSUN ÇITIR ÇITIR NEFİS BİR YEMEK

11 yorum:

YeMeK vAkTi dedi ki...

oo ellerinize sağlık tam sevdiğim gibi gördüğüm en güzel bamya kızartması desem abartmış olmam sanırım

Unknown dedi ki...

Canım ablam hayırlı cumalar elleri
ne sağlık harika görünüyor.Kucak do
lusu sevgilerimi yolluyor ve öpüyo
rum...

nesrin dedi ki...

Ellerinize saglik. Hic duymadigim bir tarifti. Sevgiler...

nanekokusu dedi ki...

merhaba canım arkadaşım,
şuanda memlekete yazlıkta bu güzel tarife gıptayla bakıyorum ne güzel
bir tarif bayıldım bamya sevdiğim yemeklerden en kısa zamanda böyle deniyecem ellerine sağlık afiyetle inşallah sevgi ve selamlarımla kocaman öpüyorum..

Baharcicegi dedi ki...

Bende ilk defa gördüm,bamya kizarmasi citir citir olmus
Ablacim burda böyle taze bamya bulmak cok zor olsaydi hemen denerdim
hayirli bereketli cumalar

oznurunelemekleri dedi ki...

hımmm ellerine sağlık canım kızartmalarımıza yenı bir lezzet kattı sevgilerimle

MUTFAKISTAN dedi ki...

ELLERINE SAGLIK CANIM
SUPER GORUNUYOR
SEVGILER

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

eline sağlık Gülcüğüm.
iyi pazarlar- sevgiler.

Unknown dedi ki...

canim arkadaim ilk defa gordum bamya kizatmasini harika horunuyor mutlaka deneyecegim..
soda ve un karisimi soslu tarifini midye tava olarak denemistim ve halende yapiyorum..nefisss elerine saglik benim marifetli arkadasim cok opuyor sevgilerimi gonderiyorum.

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili gül ablacım ne cici bir tarif böyle.bu lezzete uzak olmaman ne güzel.yazın bir de bu şekilde denemek istiyorum nasip olursa.balık kızartmasına benzettim ben.değişik ve leziz.ellerine sağlık...

Dilek'le Mutfakta dedi ki...

merhabalar..bende önerilere uydum ve bamyaları kızarttım ama tarhanaya bulayarak..pek beğendim doğrusu ..az sonra yazacağım bloğumda beklerim bende..http://dilektoksoy.blogspot.com.tr/