25 Eki 2010

BAKLAVALIK YUFKA İLE GÜL BAKLAVASI

MALZEMELER
15 adet baklavalık yufka
125 gram tereyağ
ceviz
ŞERBETİ
2 su bardağı şeker
2 su bardağı su
bir iki damla limon suyu
YAPILIŞI
Yufkanın bir tanesi  masaya serilir, yufkananın boyutunda bir tepsi ile yufka yuvarlak kesilir,ortaya doğru iki tarafından toplanır, diğer iki tarafındanda toplanır, yaprakların bir   parçası ortaya doğru kapatılır, üzerine ceviz konularak diğer taraflarda üzerine kapatılır, ters çevrilip tepsiye yerleştirilir, diğer yufkalarada aynı
işlem uygulanır, eritiğimiz tereyağ üzerlerine sıcak sıcak dökülüp bekletmeden ısıtılmış 180 dercede fırında kızarana kadar pişrilir, şerbet 10 dakika kaynatılır, limonsuyu sıklır,2-3 dakika daha kaynar,  şerbet sıcak  tatlı soğuk olacak .
NOT: ÇOK ŞERBETLİ  SEVMEYENLER ŞERBET ÖLÇÜSÜNÜ YARIM  BARDAK AZALTABİLİRLER

12 yorum:

yeşim dedi ki...

harika görünüyor canım.ellerine gönlüne sağlık.güzel bir hafta diliyorum.öptüm çok.sevgiler.

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı haftalar, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

Saygılar.

Güloanne mutfakta dedi ki...

çok güzel görünüyor bende yapıyorum bu tatlıdan ama hamurunu kendim açıyorum hazır baklava hamurundan yapmadım ama zorlandığınızı düşünüyorum çok çabuk kuruyan hamur olduğundan zahmetlerinize ve ellerinize sağlık
Arkadaşım sizi Milföylü Lezzetler Etkinliği için o güzel tariflerinizle bloguma bekliyorum sevgiler

Yemekbahane dedi ki...

Hep bunun nasıl yapıldığını merak ederdim, teşekkürler

Gülcan dedi ki...

işten geldim ve açım ben bu tabağı alıp kaçıyorum.sevgiler bırakıyorum.

SERAP UZUN--KARAKAZANDAN dedi ki...

Ablacigim,ellerine saglik valla senin bu tecrübelerinden faydalanmak cok güzel.Deneycem en kisa zamanda.
Ellerine saglik ablam.

Selamlarimla.

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık arkadaşım,enfes görünüyor ve yeee beni diyor :)
artık hamur açmadan gül tatlısı yapabileceğiz çok hoş,sevgiler....

Sevil Şahin dedi ki...

Ablacım ismine yakışır şahane bir baklava olmuş
ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgiler

özlem dedi ki...

süper görünüyor ellerine sağlık

mintinin dünyası dedi ki...

ablacım ellerine sağlık.oldukça lezzetli görünüyor.sevgiler ablama

Dilek Mutfakta dedi ki...

ablacım ellerine sağlık bayram için yapılabilecekler listeme girdi görüşemiyoruz inşallah iyisindir sevgiyle kucaklıyorum...

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Gülüm baklava ne kadar güzel gözüküyor, sanki çıtır çıtır gibi :) Kuru baklavaları seviyorum.
Sevgiler canım