11 Şub 2011

NOHUTLU MANTI ÇORBASI


MALZEMELER
Yarım kilo mantı
250 gram nohut
1 kase yoğurt
2 diş sarımsak
2 kaşık tereyağ
YAPILIŞI
Nohut akşamdan ıslatılır, pişrileceği zaman iyice yıkanıp temiz su ile kaynamaya bırakılır, (pişerken üzerinden köpükleri devamlı alınırsa gaz yapmaz )nohut piştikten sonra suyunu dökmeyip  bekletiyoruz.
Mantıyı kaynayan tuzlu suda haşladıktan sonra 1 su bardağı soğuk su ekleyerek ateşi kapatıp biriki dakika bekletiyoruz,  nohutu suyu ile mantılara  ilave ederek  karıştırıp servis tabağına alarak üzerine sarımsaklı yoğurt ve erittiğimiz tereyağına pulbiber ilave ederek mantıların üzerlerine döküp nane serperek servis ediyoruz
NOT:(Çok sulu olmayacak şekilde pişrilirmeli )
Mantıları gelinim Elif yapıyor Çok güzel oluyor, hepsi bir boy ellerine sağlık Elifim .

14 yorum:

Güloanne mutfakta dedi ki...

ohhh mis gibi ellerinize SAĞLIK nefis görünüyor sevgiler hayırlı cumalar ARKADAŞIM

Ferkay dedi ki...

Ergülcüm gelininin de seninde ellerine sağlık, mantıyı çok severim ama böyle çorba olarak hiç denememiştim. Öpüyorum canım..

Unknown dedi ki...

Canım ablam enfes bir çorba yüsük çorbası denir bizde.Gelinin çok ha
marat maşallah sana çekmiş.Rabbim benle beraber tüm dostlara hayırlı
gelin ve damatlar nasip etsin öpüyo
rum.

karadenizsofrasi-Balıkesir dedi ki...

çok nefis görünüyor,bende akşam yapmıştım ama nohutsuz,ellerinize sağlık,afiyet olsun

kalpkurabiye dedi ki...

Gül Ablacım ellerine emeklerine sağlık:)
hem gelinin hem senin..
bizde hep annemle birlikte yapıoruz mis gibi ne güzel hemde doyurucu değil mi:)
sevgilerimle..

mutfagabuyrun dedi ki...

bu ne güzel bir görüntü arkadaşım.ellerine sağlık.bayıldım.hayırlı cumalar diliyorum.

yeşim dedi ki...

nefis görünüyor nefis.anne-kız ellerinize emeğinize sağlık...(gelin -kaynana demek istemedim.öyle bir elifim demişsiniz ki çok yürekten çok sevgi dolu)nice uzun yıllar bol mantılı günlere....Rabbim her daim ağız tadı ile yemeyi nasip etsin...çok öpüyorum sizi.sevgiler...

Unknown dedi ki...

Daha geçen gün yaptim :) Doyurucu bir yemek ellerine saglik canim, sunum harika

susamcorekotuFeriha dedi ki...

arkadaşııımm,elif benim de gelinim sayılır değil mi:)))))
elifciiim eline sağlıkama seninde arkadaşım, sevgiler selamlar

Baharcicegi dedi ki...

Nohutla hic yemedim degisik olmus manti var buzlukta bizim klasik damak tadi olan ev halki yermi bilmiyorum ama deneyecegim
gelin kaynanaya cekermis tabii kimin gelini mantilar hepsi ayni büyüklükte ikinizinde ellerine saglik
saglikli huzurlu bir hafta sonu diliyorum ablacim

mintinin dünyası dedi ki...

ablam ellerine sağlık.
tadını merak ettim.sevgilerimle

nanekokusu dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım ayrıyeten gelin hanımında ellerine sağlık ne güzel yapmış afiyet olsun sağlıklı bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle kocaman öpüyorum selamlar.

Unknown dedi ki...

çok doyurucu bir o kadar da lezzetli ellerinize sağlık

Fikirlopedi dedi ki...

Harika bir tarif daha buldum, ilk firsatta denenecekler listeme alinacak:=))

Elif'in ellerine, sizin paylasimci gönlünüze saglik.

Dün bitaf oldum arkadaslarimin bloglarinda ki yemekleri, tatlilari denemekten, onlar bir bitsin, ilk firsatta bunu yapmaliyim:=)

Saygimla.