8 Şub 2011

ŞEKER PARE (GÜLPARE)

Arkadaşıma kolaylıklar diliyorum güzel bir etkinlik olması dileklerimle

MALZEMELER
250gram tereyağ
2 adet yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
3,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
ŞERBETİ
4 su bardağı şeker
2,5 su bardağı su
YAPILIŞI
Bütün malzemeler katılıp yumuşak bir hamur yoğurulur, ceviz büyüklüğünde kopartılıp yuvarlanıp tepsiye dizilir 180 derece ısıtılmış fırında pişirilip soğutulur.
Şerbeti kaynatılır kaynamaya başlayınca bir iki taşım kaynatılıp ateşten alınır, soğuyan tatlıların üzerlerine dökülür .
not : aynı hamurdan 2 farklı şekilde hazırladım. Çok az kısmını ayırıp gıda boyası ile renklendirdim,  merdaneyle açıp çay bardağı ile 5 adet yuvarlak kesip üst üste koyup rulo yapıp ortasından kestim. Mutlaka tereyağ ile yapılmasını öneriyor arkadaşımız.
hakiki şekerpare mutlaka denemenizi öneririm ağızda eriyen nefis bir tatlı teşekkürler sevimli mutfak

16 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

görüntüye bayıldım arkadaşım.çokta severim şekerpareyi.ellerine sağlık.öpüyorum.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm çok romantik bir tarif olmuş ellerine emeklerine sağlık:)
sevgiler..
mutlu akşamlar:)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

şahane ergülcüğümm :)
misssss....

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim, nefis olmuslar her ikiside. Goruntu 10 numara

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Çok şeker çok güzel olmuşlar..Ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

selam Gül hanımcığım
aynen bende şekerpareyi tereyağıyla böyle yapıyorum ama aklıma hiç gül şeklini bu hamura yapmak gelmemişti muhteşem bir görüntü olmuş ellerine sağlık sevdiceklerine de afiyet olsun:))
sağlıcakla

mintinin dünyası dedi ki...

GÜL ABLACIM İYİ AKŞAMLAR.
CANIM GÜLPARELERİNE BAYILDIM.ÇOK CİCİ OLMUŞ BULAR.ÇOK YARATICI HATUNSUN VESSELAM.ÖPÜYORUM SENİ KOCCCCAMAN HEM DE.SEVGİLERİMLE...

Ferkay dedi ki...

Ergülcüm harikalar yaratmışsın ellerine sağlık canım.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

CANIM ARKADAŞIMIN ELİNE SAĞLIK TATLILAR TEREYAĞLI NEFİSS,
YA BALIĞA NE DEMELİ AT DENİZE HEMEN YÜZSÜN:)))) HARİKA OLMUŞ HEPSİ
SELAMLAR SEVGİLER

Adsız dedi ki...

Sunum çok güzel olmuş arkadaşım ellerine,yürğine sağlık :))
Cevver

Unknown dedi ki...

Canım ablam tam bir sanat eseri eda
sında ellerine emeğine sağlık öpüyo
rum.Resimleri pikcoke.net sitesinde
yapıyorum.

made in funda dedi ki...

MMMM ÇOK SEVERİM ÇOK.ELLERİNE SAĞLIK.

sarımutfak-hande dedi ki...

uzuuun zamandır şekerpare yapmamıştım ellerine sağlık her ikiside çok güzel olmuş ablacım

Adsız dedi ki...

ay bunlar ne güzel olmuş.ellerine yüreğine sağlık Gül'üm..çok teşekkür ediyorum çok öpüyorum

Özgen dedi ki...

Ellerinize sağlık harika olmuş tatlılarınız hem tatları hem de görünüşleri harika sevgiler...

Unknown dedi ki...

Tek kelime mükemmel emeklerine saglik .Afiyetler olsun canim hayirli aksamlar öptüm.