24 Haz 2011

BOŞNAK MANTISI






 
MALZEMELER
3 su bardağı su
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
İÇ MALZEMESİ
500 gram kıyma
2 orta boy soğan
Tuz,karabiber
ÜZERİNE
SARIMSAKLI YOĞURT
YAPILIŞI
Un, tuz ve su  ile  çok sert olmayan  bir hamur  yoğurulur  7 bezeye ayrılır, servis tabağı büyüklüğünde açılır, üzerlerine,  sıvıyağ sürülüp yarım saat  bekler,
İçini hazırlamak için soğanlar rendelenir, kıymaya katılır  tuz ve karabiber  ilave edilerek  iyice karıştırılır .
Hamurlar masa üzerine serdiğimiz temiz bir örtü üzerinde  elle büyütülerek açılır, bir kenarı içe katlanıp iç harcı resimlerdeki   gibi yerleştirilir örtünün bir ucundan tutarak  hamur rulo yapılıp,2 santim büyüklüğünde kesilir, yağlanmış tepsiye dizilir,  üzerlerine sıvıyağ sürülerek ısıtılmış 200 derecedeki   fırında kızarana kadar pişirilir fırın kapatılır . Pişen mantının üzerine 1 kase 850 gram kadar yoğurda 3 diş sarımsak ve tuz eklenerek, pişen mantıların üzerine dökülür, fırında 5 dakika bekletilip sıcak servis yapılır.
not : boşnak mantısının aslı bu şekilde olmuyor ama biz bu şekliyle çok sevdik lezzet olarak aynı yapılış şekli farklı sadece 
















14 yorum:

Unknown dedi ki...

Guzel bir tarif olmus ellerine saglik canim ama ben olsam yogurdu sürüp tekrar firina vermezdim kuru düser diye dusunuyorum.

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık bu mantının yapılışını hep merak ediyordum sevgilerimle...

nesrin dedi ki...

Görüntülere bakinca insan olsa da yesek diyor. Ellerinize saglik.

Aycan dedi ki...

Çok nefis görünüyor mantılar.Ellerinize sağlık.


Sevgilerimle;

Güloanne mutfakta dedi ki...

Boşnaklar ağzının tadını biliyorlar çok güzel olmuş ellerinize emeğinize sağlık arkadaşım sevgiler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerinize sağlık bende mantı deyince akan sular durur.hiç üşenmem her haliyle yaparım bununda yapımı kolay geldi bana ilk fırsatta yapacam:)
sevgiler:)

Adsız dedi ki...

Normal mantının hamuru kapatma çilesi bunda yok. Ne güzel:) Ellerine sağlık.

Serap Uzun karakazandan dedi ki...

Eline sağlık ablacigim,Ramazan gelsin de denerim artık her yeni tarifi ramazana saklıyorum bakalım :-))

Unknown dedi ki...

Ablacııım yaa :)))beni bitirdi buralarda..
Nasıl canım çekti bir bilsen.
Nefisss görünüyor.
Ellerine sağlık.
Hayırlı haftalar.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Merhaba; çok güzel ve lezzetli görünüyor,ellerine sağlık, sevgilerrrr...

yildiz dedi ki...

Yapilisini o kadar güzel anlatmissin ki ablacigim,hemen simdi kalkip yapasim var,ellerin dert görmesin

Adsız dedi ki...

Bu mantının yapılışı böyle değildir. Kıyma harcı konulup hamur rulo yapılarak sonradan kesilmez. Boşnak mantısının özelliği hamurun içindeki kıymayı belli etmemesidir. Bunun için de hamur kare kare kesilir, ortasına harc yerleştirilir ve köşelerden birbirine kavuşturularak bağlantı yerleri alta gelecek şekilde de tepsiye yerleştirilir. Yoğurt ise, servis esnasında üzerine yerleştirilir. Yine de emeğinize sağlık; fakat doğrusunu izah etme ihtiyacı hissettim bir Boşnak kızı olarak...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

güzel kardeşim bu mantının bu şekilde olmadığını bende biliyorum benim gelinimde boşnak biz bu şekilde daha çok sevdik diğerinin altı bana sert geliyor lezzet olarak hiç bir fark yok sadece şekil değişik tabiki siz haklısınız orijinali bu değil sevgiler

Adsız dedi ki...

süper kolay bir yöntem.ellerinize sağlık.3 su bardağından bu kadar çok mu çıkıyor.
jale