12 Ağu 2011

FIRINDA YOĞURTLU PATLICAN



  • MALZEMELER 
  • 1 kilo patlıcan
  • 3 adet domates
  • 500 gram yoğurt
  • 2 diş sarımsak
  • ½ çay bardağı sıvıyağ
  • 2 su bardağı su
  • tuz
  • un
YAPILIŞI
Patlıcanlar alacalı soyulur resimdeki gibi 1 santim kalınlığında dilimlenir, kaynayan tuzlu suda haşlanır, suyu süzülür soğuması bekenir. Balık unlar gbi unlanarak yağlanmış tepsiye dizilir domatesler rendelenir, yarım çay bardağı sıvıyağda iyice kavrulur, çok az tuz ilave edilir 2 su bardağı sıcak su ilave edilerek bir iki taşım kaynatılır, tepsiye dizdiğimiz patlıcanların üzerine dökülür 170 derecede sıcak fırında çok hafif kızarana kadar pişer. Üzerine sarımsaklı çok az tuz katılmış yoğurt dökülerek tekrar fırında yoğurt tutununa kadar 5 dakika kadar pişirilir. Soğuk olarak sevis yapılır. 1 gün beklerse çok daha güzel oluyor, servis tabağına dilimleyerek alınıp kapağı kapatılıp veya streçlenerek buzdolabında soğutulur. NOT:Rahmetli anneannemim yaptığı bizimde çok sevdiğimiz ve fazla bilinmeyen bir yöre yemeği

12 yorum:

Mutfaknotlari dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım çok değişik ve ilk kez duyduğum bir yemek
patlıcanı çok severim yapmak istiyorum yanlız yoğurt fırınlanınca kesilmiş gibi olmuyormu

Unknown dedi ki...

Ablacııım ellerine sağlık.
Bu şekilde hiç yemedim ve ilk kez görüyorum.
Çok lezzetli olduğuna eminim..
Öpüyorum.

xcelis dedi ki...

Çok leziz görünüyor patlıcana yoğurtta çok yakışır.Ellerinize sağlık afiyetler olsun

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ay çok değişik bir tarif
denemeliyim
Gül hanım tarzı süslenmiş harika bir tabak
resmi panelden görünce kremalı bir tarif sandım
ellerinize sağlık
Annanenin ruhu şaad olsun
canım sevgiler:)

Unknown dedi ki...

patlıcanın her türlüsüne varım ellerine sağlık

Gülcan dedi ki...

ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK.

Baharcicegi dedi ki...

Anneanenin mekani cennet olsun ablacim
Bilmedigimiz okadar yöresel lezzetler varki sayende birini daha ögrenmis olduk ellerine saglik ablacim

yildiz dedi ki...

Bu tarifini bir defa daha vermistin
eger yanilmiyorsam.Cok ilginc gelmisti ozamanda.Bu sefer mutlaka
deneyecegim....
Güzel bir haftasonu gecirmeni diliyorum Gül Ablacigim

nanekokusu dedi ki...

canım arkadaşım unutulmuş yemekleri bizlere tanıtığın için teş.ederim
ellerine emeğine sağlık hayırlı
ramazanlar diliyorum.
urfadan selam sevgilerimi yolluyorum

Nilgün dedi ki...

Benim de komşum yapardı çok severdik. Lezzetini bidiğim için hatırlatmanız hoşuma gitti. Ellerinize sağlık, bereketiniz bol olsun..

Unknown dedi ki...

Patlicana bbayilirim !! super gorunuyor canim yaa, ellerine saglik

anneminkizıyim dedi ki...

Canim Gülüm, ellerine saglik, nefis olmus patlicanlarin. Sunumda mükemmel, sevgiler....