22 Eyl 2011

KIYMALI BAMYA YEMEĞİ

  • MALZEMELER 
  • 500 gram bamya 
  • 150 gram kıyma
  • 3 kaşık sıvıyağ 
  • 2 adet domates 
  • 1 limon
  • 2 adet soğan 
  • 3-4 diş sarımsak 
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası 
  • Tuz
  • pulbiber

YAPILIŞI Bamyalar ayıklanıp yıkanır iyice kurulanır, üzerine yarım limon sıkılıp iyice karıştırılır.Bamyalar kuruyuncaya kadar ,en az 1 saat bekler. Kıyma tencerye konulur, suyunu çekince,sıvıyağ, çok küçük doğradığımız soğan ve sarımsaklar eklenir, soğanlarlada kavurduktan sonra biber salçası ,kabuklarını soyup küçük doğradığımız domatesler ve tuzu ilave edilir, domatesler suyunu çekince üzerine bir miktar sıcak su ilave edilir yarım limon sıkılır, bamyalarda ilave edilerek kısık ateşte pişirilir .

9 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm bayılırım
ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

Canım ablam mis gibi kokusu burnuma
geldi sanki ellerine sağlık öpüyorum.

mutfagabuyrun dedi ki...

herkes bamya sevmesede ben severim yemeğini canım.çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Bamyayı severi ama böyle kıymalısını dahada çok severim.
Ekmeği bandıra bandıra yemek vardı şimdi..
Ellerine sağlık ablacım..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

bamya en sevdiğim sebze
ekşili yemekleri zaten çok severim ellerine sağlık afiyet olsun sevgiler:)

Özgen dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım ben de bayılyorum şu bamyaya her hali çok lezzetli sevgilerimle...

made in funda dedi ki...

mis gibi mis.ellerine sağlık ablacığım..

Dilek Mutfakta dedi ki...

Ablacım iyice koptuk birbirimizden araya yaz girince böyle oluyor günlerce bloğumu bile açmadım havalar soğuyup eve kapanınca tam gaz devam ederiz inşallah,özledim görüşmek üzere,sevgiler...

Unknown dedi ki...

Bayılırım bamyaya şöyle ekşi ekşi ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor