3 Eki 2011

KIYMALI LAZANYA





MALZEMELER
Yarım paket lazanya (15 adet )
300 gram kıyma
2 adet kurusoğan
2 adet domates
4-5 adet yeşilbiber
1 adet havuç
Tuz, karabiber, pulbiber
BEŞAMEL SOSU
3 çorba kaşığı un
4 su bardağı süt
1/2 çay bardağı sıvıyağ
Kaşarpeyniri

YAPILIŞI
Tencereye koyduğumuz kıyma ocağa konulup kısık ateşte suyunu çekince sıvıyağ ve yemeklik doğradığımız soğanlar ve yeşil biberler  ilave edilerek kavrulur, rendelediğimiz havuç, ve kabuklarını soyup küçük doğranan  domateslerde ilave edilir, domatesler suyunu çekince ateşten alınır,tuzu karabiberi,ve pulbiberi ilave edilir .
Sıvı yağ tencereye konulup 3kaşık un ilave edilerek unun rengi beyaz kalacak şekilde kısık ateşte kavrulur,süt yavaş yavaş ilave edilip pürüzsüz akıcı bir beşamel sos hazırlanır, tuz ve karabiber ilave edilir.
Bir borcama beşamel sostan döküp iyice yayalım, üzerine 3 tane lazanya dizip tekrar beşamel sosu her tarafına gelecek şekilde döküp kıymalı harcımızdan bir miktar koyup bütün lazanyalar bitene kadar aynı işlemi yapalım( 5 kat olacak) en üstüne sadece beşamel sos döküp kaşar rendesi serperek 150 derece ısıtılmış fırında üzeri hafif kızarana kadar pişrilp  sıcak servis yapalım .

10 yorum:

muhabbetsofrasi dedi ki...

elinize sağlık

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık ablacımm nefis görünüyorlar:)
harikasın:)

Unknown dedi ki...

Ablacım çok severim lazanyayı.nar gibide kızarmış üzeri..
Elleirne sağlık.
Öpüyorum.

Gülcan dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık. öyle uykum varki resmen uyuyorum.

Cevver dedi ki...

Görünce ağzım sulandı.Çok severim hımmmmm olsa da yesek valla.Ellerine sağlık canım :))
Cevver

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

BUNA BAYILIYORUM ERGÜLCÜĞÜM..
NEFİS GÖRÜNÜYOR CANIM.
ELLERİNE SAĞLIK

Nigar SARGIN dedi ki...

Ellerinize sağlık nefis görünüyor;))

Unknown dedi ki...

Ablacım lazanyayı çokkk severim ellerine sağlık enfes olmuş öpüyorum.

Cahide dedi ki...

Hayırlı cumalar Gül hanım. Lazanyanız çok güzel görünüyor. Ben lazanyasını kendim evde yapıyorum.Öylede nefis oluyor.
Elleriniz dert görmesin. Diğer tariflerinizde çok güzel. Allah'a emanet olun...

Baharcicegi dedi ki...

Börek tadinda kat kat nefis görünüyor
seftali receli ne kadar berrak olmus tam kivaminda
ellerine saglik ablacim