29 Mar 2012

DÜĞÜM POAÇA

ÇAY KAHVE BAHANE ETKİNLİĞİNE EV SAHİPLİĞİ YAPAN MARİFETANEARKADAŞIMA GÖNDERİYORUM

PAMUKTAN BİLE YUMUŞAK

MALZEMELER
1kilo un
1su bardağı yoğurt
1paket yaş maya 42gram
1paket kabartma tozu
1yemek kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar süt
{1su bardağı sıvı yağ  dışına  }
1 yumurta sarısı , bir tatlı kaşığı yoğurt  üzerine

YAPILIŞI
Un bir kaba elenir; kenarına maya, şeker ve ılınmış sütün birazı ilave edilip, 
iyice karıştırılır, üzeri biraz unla kapatılır.Biraz bekler, un çatlamaya başlayınca
maya olmuş demektir.Diğer malzemelerde (sıvı yağ hariç) katılıp yumuşak bir
hamur yoğrulur , mayalandırılır ve iki katı olana kadar bekler, limon büyüklüğünde 
kopartılıp sıvı yağa batırılır elde tabak büyüklüğünde açılır. İstenirse içine peynir,
zeytin ezmesi konup rulo yapılıp bükülüp düğüm atılır ve yağlanmış tepsiye dizilir, 
tekrar tepsi mayası aldırılır, (1 saat beklerse iyi oluyor) üzerine yoğurt ve yumurta
sarısı sürüp  200 derecede ısıtılmış fırında pişer.       Afiyet olsun... 

9 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

BENİ SENELER ÖNCESİNE GÖTÜRDÜN CANIM
ELLERİNE SAĞLIK
:))))

Unknown dedi ki...

bende severim bu halini hatta üzerine sarımsaklı sos da yapıyorum bazen güzel oluyor. ellerine sağlık sevgilerimi gönderiyorum en içten...

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Poğaçalar nefis görünüyor canım. Puf puff ne güzel gider şimdi. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Marifetane hobi dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM , NEFİS POĞAÇALARIN ETKİNLİKTE YERİNİ ALDI, YİNE BEKLERİM İNŞAALLAH..

Unknown dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık çok leziz ol
duğu kesin öpüyorum ellerinden...

Ferkay dedi ki...

Ellerine sağlık Gülüm pofuduk pofuduk
poğaçalar olmuş.
Sevgiler....

fatosun mutfagından... dedi ki...

nefisler..ellerine sağlık..sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

Pogacaya hic yogutr katmamistim dedigin gibi yumusacik görünüyor deneyecegim seklide cok hos olmus ellerine saglik ablacim
cok öpüyorum

HARİKA MUTFAK dedi ki...

gül ablacım ellerine sağlık. hayırlı cumalar...