23 Mar 2014

FELLAH KÖFTESİ(KARAKIZ KÖFTESİ)

MALZEMELER
1 su bardağı ince bulgur
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
1 tatlı kaşığı nane
1 yumurta,yeterince tuz
SOSU
1çay bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı biber salçası
3-4 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı kimyon
1 çay kaşığı pulbiber
½ demet maydanoz
YAPILIŞI
Bulguru ıslatıp ,1 saat bekleyip, yumuşayınca yoğurmaya başlayın. Bulgurun ezildiğini anlayınca ,unu, nişastayı, yumurtayı, tuzu ve naneyi katarak tekrar yoğurun . Bütün malzeme birbirini tutacak bir hamur olacak şekilde yoğurun. Sonra ufak yuvarlaklar yapıp ortasına iki taraftan hafifçe basarak yassıltın Tamamı bitince kaynayan tuzlu ve limon sıkılmış suda haşlayıp suyunu süzerek bekletin.
Sosu için yağı ısıtıp içine salçayı koyup kavurup, biber ve dövülmüş sarımsağı koyup karıştırarak, kimyonu döküp ateşi söndürün içine köfteleri koyup karıştırın üzerine kıyılmış maydanozları dökerek servis yapın.

4 yorum:

nisamla dedi ki...

karakız ı ilk defa duydum ben çok merak ediyorum fellah köftesini nedense hiç denememişim bugüne kadar elinize sağlık

cocugumlaeglenirken dedi ki...

adana da fellah köftesi de nir bir de rahibe köftesi. Ne güzel görünüyor

mutfagabuyrun dedi ki...

olsada yesem dedim canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım bu köfteyi yerken kendimi kaybediyorum ben :) çok seviyorum :)
ellerine sağlık..