2 May 2014

KATMER BÖREK








MALZEMELER
5 su bardağı + 3 yemek kaşığı un
2,5 su bardağı ılık süt
yarım su bardağı sıvı yağ
2 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı seker
1 paket instant maya
200 gr margarin
HAZIRLANIŞI
Öncelikle süt, şeker ve mayayı yoğurma kabına alıp mayayı eritiyoruz. Ardından sıvı yağ, tuz ve un ilavesiyle hamuru ele yapışmayacak bir kıvam alana kadar yoğuruyoruz. Üzerini örtüp 15 dk dinlenmeye bırakıyoruz. Dinlenen hamuru 10 eşit bezeye ayırıyoruz. 200 gr margarini küçük bir tavada eritiyoruz. İlk bezeyi alıp, altını üzerini unlayıp açabildiğimiz kadar açıyoruz. 2 yemek kaşığı erittiğimiz yağdan her yerine sürüp, serdiğimiz temiz bir örtünün üzerine açtığımız yufkayı koyup, bekletiyoruz. İkinci bezeyi de alıp, açabildiğimiz kadar açıyoruz. Her yerini yağlayıp, onu da bekletiyoruz. Yani ilk 5 bezeyi de ayrı şekilde açıp yağlayıp bekletiyoruz, ta ki yufkalar bitinceye kadar. Şimdi ilk açtığımız ve yağladığımız bezeyi çektire çektire, elimizle açabildiğimiz kadar açıyoruz. 1 yemek kaşığı erittiğimiz yağdan serpip. 2. Bekleyen yağlı yufkayı da elimizle açabildiğimiz kadar açıyoruz. İncecik olması lazım. Üzerine yine 1 kaşık yağ gezdiriyoruz. 5 yufka bitene kadar aynı işlemi uygulayıp, üst üste diziyoruz. En son yere serdiğimiz örtünün ucundan kaldırıp yufkaları rulo yaptırıyoruz. Çarşaf böreğindeki gibi. Ruloyu iki ucundan tutup biraz uzatıyoruz ve karşılıklı iki ucundan tutup ters yönlere çevirip, burduruyoruz. Yağlanmış fırın tepsisine salyangoz şeklinde sardırarak koyuyoruz. Sonra ikinci beş bezeye de aynı işlemleri uygulayıp onu da devamına sardırıyoruz. 45-60 dk arası katmerimizi tepside mayalandırıyoruz. Kabaran katmere, kalan yağı da her yerine gelecek şekilde sürüyoruz ve 180 derece önceden ısıtılmış fırında nar gibi oluncaya dek pişiriyoruz. Afiyet olsun.
NOT.TARİF NEFİS YEMEK TARİFLERİNİN    http://www.nefisyemektarifleri.com/katmer-borek-tarifi/
BEN TEREYAĞ KULLANDIM VE YUFKALARI 2 ŞERLİ OLARAK SARDIM BİR KISMINA  İÇERİSİNE SOĞANLA KAVRULMUŞ KIYMA KOYDUM ORİJİNALİ BOZULMASIN DİYE TARİFİ AYNEN AKTARDIM HER HALİYLE NEFİS BİR BÖREK





2 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Nefis bir börek olmuş,mutlaka denyeceğim..Bencede iki kat daha iyi olmuş,5 kat çok kalın olurmuş.ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

mrb ben kendim boyundan aşağı omur ilik felçli iyiyim kadınlar üzerine
blog açtım ve tek başıma çok zorlandım için yardım edicek blok yazmayı
hobi olarak yapan kişilerin yazar olması sitemde benim yükümu
hafifletir tabi kazandıkca ödeme yapabilirim

http://www.sizkadinlar.com/kategori/yemek-tarifi

https://www.facebook.com/SizKadinlar