3 Ağu 2007

ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMASI

MALZEMELER
300 gram yaprak
4 adet kuru soğan
1,5 çaybardağı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı şeker
2 su bardağı pirinç
3 su bardağı su
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 çorba kaşığı nane
1/2 demet maydonoz
1 çorba kaşığı dolmalık üzüm
1 çorba kaşığı dolmalık fıstık
1 tatlı kaşığı pulbiber
Üzeri için 2 çorba kaşığı halis zeytinyağı, 1/2 limonun suyu, 1 tatlı kaşığı tuz.
YAPILIŞI
Pirinci tuzlu suda 1 saat ıslatıyoruz.Tencereye zeytinyağını alarak ısıtıyoruz, soğanı ve fıstığı ekleyip pembeleştirdikten sonra ayıklanmış kuş üzümü ekleyip bir kez daha çeviriyoruz.iyice yıkayıp süzdüğümüz pirinci ilave edip biraz kavuruyoruz, 1 bardak suyu ekliyoruz. En son olarak baharatları ,şekeri, maydonozu ve naneyi ekleyip hafif suyunu çekene dek pişiriyoruz. Yıkadığımız asma yapraklarını kaynar suya sokup çıkartıyoruz daha sonra yaprakların içine içten koyarak sarıyoruz.Tencereye dizmeden evvel dibine 2 -3 adet yaprak döşüyoruz. tencereye dizdiğimiz sarmaların üzerine yarım limon suyu ,2 çorba kaşığı halis zeytinyağı 2 bardak sıcak suyu ve az tuzu karıştırıp döküyoruz .Üzerine bir tabak kapatıp yapraklar yumuşayıncaya dek kısık ateşte yaklaşık 1 saat pişiriyoruz .

4 yorum:

lezzetlilerim dedi ki...

CANIM ABLAM HAYIRLI SABAHLAR
YENİ SAYFAN HAYIRLI OLSUN. ÇOK ŞEKER OLMUŞ. SARMALARIDA İNCECİK NEDE GÜZEL SARMIŞSIN ELLERİNE SAĞLIK. GÖRÜŞMEK ÜZERE SEVGİLERİMLE ÖPÜYORUM.

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
lezzetlilerim dedi ki...

MERHABA ABLACIM;
KATEGORİLERİ YAZMAK İÇİN:
KONTROL PANELİNDEN YERLEŞİMİ TIKLA, SAYFA ÖĞELERİ EKLE VE DÜZENLEYİN SAYFASININ SAĞ TARAFINDA SAYFA ÖĞESİ EKLEYİ TIKLA, YENİ ÇIKAN SAYFADAN ETİKETLERİ TIKLA,ÇIKAN SAYFADA BAŞLIĞI YAZ, ALTTAKİ BOŞLUĞADA ETİKETLERİ YAZABİLİRSİN. ÖRNEK: TATLILAR, TUZLULAR VB
İNŞAALLAH YARDIMCI OLABİLMİŞİMDİR.
BENDE YENİ ŞABLON YÜKLEYEMİYORUM. SABAH SENİN YORUMLARA BAKARKEN BİR ADRES GÖRDÜM ORADA ÇOK GÜZEL ŞABLONLAR VAR KOPYALANIYOR FAKAT YAPIŞMIYOR. BİLMEDİĞİM BİR ŞEY VAR MUHAKKAK. NEYSE HADİ KOLAY GELSİN SANA. BENDE SENİN BAŞLIKTAKİ CAM MEYVELERE BAYILDIM. BEN BECEREMİYORUM O TÜRLERİ NASIL KOYUYORSUN?
GÖRÜŞMEK ÜZERE SEVGİLER

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Annemin yemeklerini özledim bir an...