30 Oca 2008

BOHÇA BÖREK



MALZEMELER
3 adet yufka
2 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı tereyağ
Yarım çay bardağı su
Yarım çay kaşığı tuz
200 gr az yağlı beyaz peynir
üzeri için susam
YAPILIŞI
2 adet Yumurta, sıvıyağ, erittiğimiz tereyağ ve tuz çatalla çırpılır. Yufkaların , aralarına bu karışımdan sürülerek 3 yufka üstüste dizilir. En üstteki yufkayada karışımdan sürülür. Ortasına peynirin yarısı konur. Yufkalar bir kenarından tutularak ortaya kadar katlanır. Karşı kenarınıda aynı işlem uygulanır. Katlanmayan diğer iki kenarda aynı şekilde ortaya kadar katlanır. Yufkalarımız büyük bir kare haline getirilir . Ortasına peynirin kalanını koyup, köşeleri ortaya gelecek şekilde bohça gibi katlıyoruz. Yumurta-yağ karışımının kalanını üzerine sürüp, susam serpiyoruz. Köşeleri sık sık kürdanla ortaya tutturursak böreğin açılmasını önlemiş oluruz.
Tepsiye yağıl kağıt sererek böreği tepsiye yerleştiriyoruz ,ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Servis yapmadan önce dörde bölüyoruz. Sonra her parçayı tekrar ikiye bölerek sekiz parça haline getirip servis yapıyoruz.
not : tarif şaziyenin mutfak güncesinden sıcakken çok nefis bir börek pişirmeden dolapta bekletilebilir sıcak servis yapılması tavsiye edilir.
Börek 2 tane yapılmıştı ikincisi susamsız resimlerken dikkat etmemişim fırında pişenlerden o yüzden farklı .

31 yorum:

SOFRAM dedi ki...

Sevgili Gül'cüğüm, günaydın,nasılsın canım, yine çok güzel bir börek yapmışsın, nasıl da güzel kabarmışlar. Ben de geçen de Füsun Hanımın zarf böreğini yaptım bunun gibi, gerçekten yiyenler açma börek sandılar, kat kat çok güzel oluyor.
Canım benim kabaklardan sonra artık seninkileri yeriz.
Ellerine sağlık güzelim sevgiyle öpüyorum, ailecek selamlar...

Adsız dedi ki...

GUNAYDIN...
ELLERNE SAGLIK CANIM
BENDE YAPIYORUM AYNI TARIFI COK LEZZETLI OLUYOR
BENDE YILLAR ONCE TV GORUP YAPMISTIM
HERKEZE TAVSIYE EDERIM...
SEVGILERIMLE...

www.yenitadlar.blogcu.com

DANIEL EFE'nin annesi Nagehan dedi ki...

Ellerinize saglik,
koseler acilmasin diye kurdanla tutturmussunuz meger ama, o kadar kose var mi bu borekte? Ben de kirpi gorunumlu borek calismasi sanmistim :) sevgiyle kalin

Adsız dedi ki...

Börek cok harika olmus canim,ellerine saglik.

Aynur dedi ki...

üfff süperrr yaaaaaaa bayilirim

eline saglik

www.aynurdantarifler.blogspot.com

EZGi :)) dedi ki...

canım börek harikaolmuş.ne kadardaiştah açıcı görünüyor.ellerine saglık
sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

harika bir börek ablacım.ellerine kollarına sağlık
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

canim

bütün böreklerin gibi buda muhtesem

olmus elline saglik önce kürdanlari

anlayamadim sonra okuyunca anladim canim sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

ayy one güzel kabarmış bomba gibi az kalsa patlayacak vallahi gül ellerine sağlık canım öptüm bay

Mutfak Havlusu dedi ki...

görüntüsü nefisss
hele fırındaki hali ne tatlı öyle:)
ellerinize sağlık.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Canım börek harika görünüyor ellerine sağlık


sevgiyle kal

NiNo dedi ki...

harika olmus ablacim ellerine saglik

Adsız dedi ki...

Selam sağlığınıza kavuşup harika tariflerinize kaldığınız yerden devam ediyorsunuz MAŞALLAH ,böreğiniz süper görünüyor ellerinize sağlık.

anneminkizıyim dedi ki...

selamlar, ellerine saglik canim cok güel bir börek olmus afiyetler olsun, sevgiler...

Adsız dedi ki...

Canım Gül ABlam,

nefis olmuş bu börek. Çay yanına şahane olur.

ellerinize sağlık.

www.misssgibi.com

lezzetlilerim dedi ki...

Ablacım süpersin maşallah sana ellerine sağlık. Gerçektende bomba gibi şişmiş.

sevgiler

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Ablacığım börek nefis olmuş.Bir bardak bol köpüklü ayranla hmmm harika yenir.Ellerine sağlık...

Dilek Mutfakta dedi ki...

ablacım eline sağlık görüntü süper inanıyorum tadıda bi okadar güzeldir.

Adsız dedi ki...

Canim Dogadan Hanimefendi arkadasim,
yine harikalar sunmussunuz, mmm gecenin bir yarisinda yani olsaydi hayir demedim, derim diyenlerede inanmazdim;))) ellerinize saglik.
Selamlarimla...

Baharcicegi dedi ki...

Citir citir pofuduk olmus bu börek,senin becerikli elllerin degdimi böyle nefis oluyor,eline saglik ablacigim

Adsız dedi ki...

Canım arkadaşım. Sağol. Bu ara annemin pek keyfi yok. Fırsat buldukça yanında olmak istiyorum. Böreğin, reçelin nefis. Hele aşure !! Ellerine sağlık.
Sevgiler.....
guldenelkan.blogcu.com

Adsız dedi ki...

gül ablacım enfes olmus valla borek.. ne kadar güzel kabarmıs masallah.. ellerinize kollarınıza saglık..
yorumunuzla da bu arada beni mutlu ettiniz..
cok opuyorum.. iyleştiğinize de sevindim.. kendinize iyi bakın:)

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

bende bu böreği yapıyorum ama sırf margarinle..bir dahakine öbür karışımlardanda koyarak deniyeyimki çok fazla yağlı olmasın..ablacm nefis kabarmış çok iştah açıcı görünüyor ellerine sağlık..
sevgilerimle..

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

bende bu böreği yapıyorum ama sırf margarinle..bir dahakine öbür karışımlardanda koyarak deniyeyimki çok fazla yağlı olmasın..ablacm nefis kabarmış çok iştah açıcı görünüyor ellerine sağlık..
sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

canim ablacigim ellerine saglik, harika olmus borek ne lezzetli'dir simdi off, bayildim bende boregin her çesidini severim, bu sekil de çok guzel olmus, masallah marifetlisin hepsi harika valla, gorusmek uzere, iyi aksamlar canim.

yildiz dedi ki...

Ablacigim,cok sükür iyilesip aramiza gelmissin.Tekrar gecmis olsun.Bu aralarda ben yokum,firsat buldukca gelebiliyorum.
Hersey yine harika,börek tam kahvaltilik.Ben kahvaltida börege bayilirim.Ama kalkip yapan yok iste.Komsum olsadin yanmistin,kahvalti icin hep isterdim.Ellerine saglik,kim yediyse afiyet,bal,seker olsun.
Hayirli cumalar simdiden,kendine iyi bak.

Adsız dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık.
Kaç gündür canım börek istiyor da yapmıyorum kalori almayayım diye.
10 şubatta eşim gelecek 1 haftalığına o buradayken bir sürü şey yapıcam hakkımı onlara saklıyorum :)
10 gün sonra yerim artık börek napalım :)
Benim yerime de ye sen olur mu :))
Mucuuuuk

Unknown dedi ki...

canim arkadasim nasilda guzel olmus boreklerin puduk pufuduk offf demli cayda yaninda canim cekti inan gecenin su vaktinde afiyet balseker olsun canim arkadasim. ellerine saglik opuyorum sevgilerimi biraktim.

Adsız dedi ki...

Bohça böreğin çok güzel, ellerine sağlık çok öpüyorum. Yeni harika bloglar buldum, canım sende bir boş zamanında bakıver inşallah begenirsin.

http://kitchenoclock.blogspot.com/

http://cafefernando.com/turkce/?cat=12

http://bizimpastane.blogspot.com/

Sadece motivasyon için değil, düşünmek için de...

http://nes-kafe.blogspot.com da

Steve Jobs - Aç Kal Budala Kal (Alt Yazili)
Uploaded by morketing

Adsız dedi ki...

Börek güzel gözüküyor, ellerinize sağlık. Tüm tarifleriniz çok güzel... Selamlar inci.

Adsız dedi ki...

Böreiniz ne kadar güze4l olmus öğle. nasılda kabarmıs maşiallah size. ellerınıze kollarınıza salık ben tam bır börek tutkunuyımdur o bakımdan böreğiniz gözlerımı kamastırdı sabah sabah. güzel bır hafta sonu dılerım...