30 Ara 2011

ŞEKER HAMURU ÇALIŞMALARIM









MALZEMELER
4 adet yumurta
3 kahve fincanı şeker
4 kahve fincanı un
1 Çay bardağı  su
1 fiske tuz
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
KREMASI
200 gram çikolata 
200 gram krema
2 paket krem şanti
1 su bardağı süü
İÇİ
1 adet kivi
1 adet muz
KEKİ ISLATMAK İÇİN  SÜT VEYA SULANDIRILMIŞ REÇEL
YAPILIŞI:
Oda ısısındaki yumurta, şeker ve tuz mikserle köpük köpük oluncaya kadar iyice çırpılır.1 çay bardağı  ılık su konup çırpmaya devam edilir,un, vanilya ve kabartma tozu birlikte elenerek karışıma ilave edilir tahta kaşıkla karıştırarak yağladığımız  kalıba  dökülerek ısıtılmış fırında 175 derecede 30 -35 dakika kadar pişirilir. 
Soğuyan kekimiz ortadan ikiye kesilir,  kayısı reçeli sulandırılıp  kek  ıslatılır,2 PAKET  kremşanti bir su bardağı soğuk süt ile hazırlanır ,
Kreme kaynatılmadan ısıtılır çikolatalar küçük parçalara bölünüp kremaya ilave edilir blendrla iyice karıştırılır ,soğuyup koyulaşan kremaya hazırladığımız krem şantiden 2 kaşık krem şanti ilave edilerek iyice karıştırılır, yarısından fazlası kekin üzerine dökülür,muz ve kivi dilimlenerek kremamızın üzerine yerleştirilir.  Diğer katıda reçel suyu ile ıslatılıp  pastanın  üzerine kapatılır ,Kalan krema pastanın üzerine dökülüp dolapta hafif dondurulur, .kreması katılaşan kekimizin üzerine krem şanti sürülerek şekillendirilir.
veya şeker hamuru ile kaplanıp süslenir 


24 yorum:

Ferkay dedi ki...

Yeni yılda tüm dileklerinin gerçekleşmesi dileğiyle mutlu yıllar
Canım..

mutfaktaki acemi dedi ki...

hepsi de çok güzel. ellerinize sağlık. yeni yılınızın pasta tadında geçmesi dileğimle...

anneminkizıyim dedi ki...

Canim, senmiydin bana yazan, fiskos kösesine "gül" isminde bir arkadas yazmis, tarifim var diye, sen nasdim ugradim ama burda öyle bir not, görmedim, arkadas kimse link de vermemis,

sevgiler....

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

mutlu yıllar diliyorum ergülcüğüm
sağlık ve keyifle geçsin..
çok sevgiler..

elelrine sağlık- harikalar.

anneminkizıyim dedi ki...

Canim bu muhtesem calismandan dolayi seni kutlarim, ellerine emegine saglik.
Yeni yilinin saglikli ve mutlu gecmesini dilerim,
sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

etkinligin sonuda, en son bu harika pastalarini ekliyecegim, yayinlama ma izin veridgin icin cook tesekkürler,
sevgiler.....

Unknown dedi ki...

Ablacııııım muhteşem güzellikte muhteşem,..
Ellerine sağlık.
Tüm isteklerinin gerçekleşeceği,güzel ve musmutlu bir yıl diliyorum canım..
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

2011 yılı acılarımızla, sevinçlerimizle geride kalacak. 2012 daha fazla umut, daha fazla sevinç, daha fazla mutluluk getirsin. Yaşamında güzel yıllar, mutlu yarınlar, gerçek dostluklar hep seninle olsun. Yeni yılın sana ve tüm sevdiklerine sağlık, mutluluk, neşe, başarı, bolca para, sevgi ve huzur getirmesini dilerim. Mutlu Yıllar

Unknown dedi ki...

Canım ablam ben sana kursa geleyim en iyisi harika şeyler yapmışsın bayıldım.
Her yeni yıl başka bir güzel.. 2012 yeni yılının sizlere hayatınız boyunca unutamayacağız güzellikler yaşatsını diliyorum. Yeni yılınız kutlu olsun.

lezzetlilerim dedi ki...

Çok güzeller ellerine sağlık ablacığım. İyi seneler diliyorum.
sevgiler...

anne eli gibi dedi ki...

ellerini sağlık her biri ayrı güzel olmuş...

çeşnici Handan dedi ki...

Sağlıklı ve mutlu bir yıl dilerim.

LeylaK dedi ki...

muhteşem görünüyor hepsi..... ellerine sağlık harikasın Gül. güzel bir 2012 diliyorum senin için.

Leyla'nın Kahve Dükkanı

anneminkizıyim dedi ki...

Yilin ilk gününde saglikli ve mutlu nice yillar dilerim canim.
Harika görüntülü pastalarini final olarak yayinladim, cook tesekkürler, eline emegine saglik,
sevgiler....

gelibolu17 dedi ki...

pasta çok güzel resim gibi olmuş,ellerinize sağlık,çok teşekkürler,sevgiler...

gelibolu17 dedi ki...

"Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 2 OCAK-18 OCAK tarihleri arasında
http://gulayce.blogcu.com/ arkadaşımız ev sahibeliği yapacaktır...
Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....
“Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”
Muhammed Mustafa (s.a.v)
Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :)
Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Gülayce'ye gönderiyorum yazıp arkadaşımıza haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp
http://gulayce.blogcu.com/ adresinde yayınlayacaktır :)
Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)
Şimdiye kadar tarif gönderen arkadaşlarımıza çok teşekkür ediyorum sevgilerimi gönderiyorum,yepyeni ve güzel tariflerinizle yeni ev sahibemizide yalnız bırakmayacağınızı ümid ediyorum...

mintinin dünyası dedi ki...

gül ablam,
canım ablacım benim yeni yılda herşey gönlünce olsun inşallah,huzur sağlık mutluluk getirsin.çok öpüyorum maharetliablamı,bunlara çalışma deme lütfen.biz şahaser diyelim eniyisi....öptüm

Fransali Gelin dedi ki...

Bayildim muthis olmus pastan; çok yeteneklisin gul :)

Hayirli seneler dilerim sana sevgiler...

zeymurancafe dedi ki...

çok guzel olmus emegıne sağlık canım cok başarılı

ihlamurcum dedi ki...

Harika olmuşlar, bende şeker hamurlu yapıyorum ama son dakika pastanın üzerine kapatırken mutlaka bir bombe oluyor, neden acaba?

Unknown dedi ki...

ne harika pastalar böyle. Şeker hamuru mucizesi diye ben buna derim. Elleriniz dert görmesin. güzel paylaşımlar. sevgiler

Adsız dedi ki...

bence bunları siz yapmadınız önce yaptıklarınız ve şimdikiler çok alakasız..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

adsız arkadaşım adınızı yazsaydınız daha iyi olmazmıydı insanlar bir işe başlarken en güzelini yapamazlar ilk okula başlarken okuma yazma biliyormuyduk veya kurslara gidiyoruz neden bir şey öğrenmek için bilerek gitmiyoruz bende bu işi sevdiğim için çok uğraş verdim ilerlettim isterseniz gelin size göstereyim etrafımda pastalarımı tadan birçok insan var eleştirirken önyargılı olmayalım facebooktaki sayfama bakabilirsiniz beni sanalda değil normal yaşantımda tanıyan birçok kişi var ben yapmadığım birşeyle nasıl onları aldatabilirim çoğunada bu işi öğretmişimdir tabi bildiğim kadarını ben bu işin ustasıyım demiyorum ama verdiğim bir emek var sizde çalışın yapılmayacak hiç bir iş yok bence
calismalarim.html#ixzz2XR87TuT5

dogada.blogspot.ru dedi ki...

ben 62 yaşındayım birşeylerle uğraşıyorum emek veriyorum sadece bunlar değil örgülerim ahşap boyamalarım var başkalarının yaptıklarıyla değil