22 Kas 2009

YEŞİL MERCİMEKLİ HAŞHAŞLI BÖREK

SEVGİLİ ARKADAŞIM Elzemhobby 48.P.D.Ç.S ETKİNLİĞİNE EV SAHİPİLİĞ YAPIYOR KOLAYLIKLAR DİLİYORUM



NOT: Kızımın eltisi sevgili Gülün tarifi çıtır çıtır nefis bir börek tavsiye ederim .


1 su bardağı yeşil mercimek
2 adet ortaboy soğan

4 adet yufka

1 çay bardağı haşhaş

Tuz, karabiber,pulbiber,kimyon

1 yumurta

1,5 çaybardağı sıvıyağ

1,5 çay bardağı su

YAPILIŞI

1 adet yufka masaya serilir, üzerine yağ ve su karıştırılarak sürülür 2 inci yufka üzerine serilir yufkalar ortadan kesilir,3 er parmak genişliğinde Şeritler halinde kesilir.

Haşlanan mercimekler soğanla kavrulur, baharatları ve haşhaşı eklenir, kestiğimiz şeritler halindeki yufkalara hazırlanan iç konulup muska gibi sarılır.Diğer 2 yufkada aynı şekilde hazırlanır, üzerine yumurta sarısı sürülür haşhaş serpilip 180 derecede ısıtılmış fırında pişirilir.


23 yorum:

Unknown dedi ki...

tanıştşğıma memnun oldum Ergül hanım Tarifinizi yayına hazırladım fakat yarın için 8.gün olarak yayında olacak kısmetse Tekrar görüşmek üzere..

Unknown dedi ki...

Canım ablacım ellerine sağlık merci
mekli börek çok leziz ve sağlıklı.He
le senin ellerinden olursa mutlu haftalar kocaman öpüyorum...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Off missler gibi borek, yemede yaninda yat:)) yapanin ellerine saglik...opuyorum ablacim sevgiyle kal.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

benimde böreğim hep budur gülcüğüm.. çok seviyorum bu tarifi.
içni zenginleştirip öğün bile yapıyorum kimi zaman.
güzel ellerine sağlık harkulade olmuş.

Ferkay dedi ki...

Yeşil mercimeği çok severim hele böreği. Çok güzel görünüyorlar. ellerine sağlık canım.
Sevgiler.. öpüldün.

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyorlar, ellerine saglik canim. Iyi haftalar diliyorum.

MUTFAKISTAN dedi ki...

Cok degisik citir citir olmus
ellerine saglik canim
Sevgiler

nanekokusu dedi ki...

çok güzel olur daha önce bir arkadaşımda yemiştim çok hoşuma gitmişti denememiştim mutlaka deniyecem mi,sler gibi geldi kokusu sizlere afiyet olsun ellerinize sağlık bu vesileyle kurban bayramınızı kutlar hayırlara vesile olmasını dilerim
sevgi ve selamlarımı yolluyorum

Adsız dedi ki...

çok nefis görünüyor ellerinize sağlık

Baharcicegi dedi ki...

mercimekle hashas ic harci böregin lezzetine lezzet katmistir ,su yogunlugum üstüne bir tane olsaydi cayin yaninda iyi giderdi
tadilat keske bitse ama daha 1 ay sürecek.Su borusunda sizinti olmus yerler duvarlar islanmi alt kata kadar su sizmis Allahtan evin sigortasi vardi ödeyecek bazi seyleri
simdi kurutma calismalari basladi iki hafta sürecek bitince parke fayans boya isleri baylayacak iste böyle ablacim bilgisayar alindi gelecek birde su tadilar bitse

Disalce dedi ki...

yeşil mercimekte çok güzel oluyor böreklere..nefis görünüyor canım ellerine sağlık....

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

s.a..arkadaşımda yemiştim bu böreği çok hoşuma gitmişti benimde..ellerinize sağlık..

CAHİDE dedi ki...

Çook nefis börekler,ellerin dert görmesin arkadaşım...

birsence dedi ki...

elllerine sağlık tatlı ablacığım...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Günaydın. Ellerinize sağlık. Sevgiler...

keskinli dedi ki...

afyonlu bir arkadasimda cok yapar bu böregi enfes bir lezzet seninkilerde sahane görünüyor canim ellerine saglik sevgiler

Kurban Bayramınız kutlu, yüreğiniz umutlu, umutlarınız atlı, sevdanız kanatlı, mutluluğunuz katlı, sofranız tatlı, mekânınız tahtlı, ömrünüz bahtlı olsun...

ceyt dedi ki...

hayırlı bayramlar canım.sevgiler...

hdidem95 dedi ki...

ablacım bir tarifini denedim bakmak istersen sayfamda
Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yine de mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice bayramlara...

yildiz dedi ki...

Harika bir görüntü.Eminim ki bayram da cok daha nefisleri olacaktir.
Iyi bayramlar ablacigim,sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

iyi bayramlar canım..
afiyetle..
sevgiler güzellikler çiçekler.

aysemmutfakta dedi ki...

En delice esen seher yeli, en güneşli günler, en parlak gecedir bayramlar. Yüreklerde bir esinti ve barış paylaşımına en sıcak 'merhabadır' bayramlar. Kurban Bayramınız kutlu, her şey gönlünüzce olsun

Baharcicegi dedi ki...

gül ablacim ancak girebildim hemen ugradim ,bayraimini kutlar hayirlara vesile olmasini dilerim
öpüyorum yanaklarindan

Adsız dedi ki...

Kurban bayramin kutlu olsun canim, daha nice bayramlara insallah.