21 Eki 2012

PASTANE POAÇASI



150 gram tereyağ veya margarin
2,5 su bardağı un
1 yumurta
1/4 su bardağı sıcak su
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı kuru maya instant veya 20 gram yaş maya
1 çay kaşığı tuz
 YAPILIŞI
Un,tuz,şeker ve maya bir kaba konulur, üzerine yağ,sıcaksu ve yumurta ilave edilerek yedi sekiz dakika yoğurulur 1 saat mayalanmaya bırakılır, mayalanan hamurdan yumurta büyüklüğünde bezeler yapılır, elle açılır peynir veya istenilen iç konulup poaça şekli verilir. Isıtılmış 200 derecede fırında kızarana kadar pişirilir. Pişen poaçalar fırından çıkınca üzerlerine bir tepsi kapatılıp yumuşaklığını muhafaza etmeleri sağlanır.

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Ablacım nefis olmuş ellerine sağlık öpüyorum ellerinden...

Mirayın annesi dedi ki...

nefis gözüküyorlar:)hele diyette olan biri için :)
yeni bir blogcuyum katılırsanız sevinirim:) www.gulhanmiray.blogspot.com

Unknown dedi ki...

Bugün denedim bende gerçek pastane poğaçası bunlar tarifi 40fırın ekmek'den aldım aynı tarif sanırım
ellerine sağlık sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım ablam düzenlediğim çekilişe bekliyorum öpüyorum...

Baharcicegi dedi ki...

ne güzel kabarmis yumusacik mis gibi olmus eline saglik ablacim
Ailenle agiz tadiyla neseli huzurlu bayramlar dilerim

Adsız dedi ki...

ben buün bu poğaçayı denedim ama olmadı.çok cıvık ve yağlı bir hamur oldu.şekil bile veremedim.pofidik pofidik olmadı.şekil verdikten sonrada bekletmek gerekiyor mu.ayrıca su bard standart su bard değil mi.ben yoğurduğumda cıvık ele yapışan bir hamur oldu sanki biraz daha una iht var gibiydi.ilk defa yapanlar için daha ayrıntılı anlatsanız.