11 Ara 2007

YE# 29 ZEYTİN YAĞLILAR ETKİNLİĞİ ZEYTİN YAĞLI YER ELMASI

Sevgili Sıcak paylaşımlar, arkadaşımızın ev sahipliğindeki bu güzel etkinliğe zeytinyağlı yer elması tarifimle katılmak istedim, kolay gelsin sevgiler.... canımhttp://sicakpaylasimlar.blogspot.com/2007/11/29-yemek-etkinlii.html


MALZEMELER

1/2 kilo yer elması

1 adet soğan

1 adet havuç

1/2 çay bardağı zeytin yağı

1 tatlı kaşığı şeker,tuz

2 yemek kaşığı pirinç

1 adet limon

YAPILIŞI

Yer elmaları soyulur,dilimlenir limonlu suya konulur.

Tencereye zeytin yağı yemeklik doğranmış soğan ve halka şekilnde kesilen havuçlar konulur, soğanlar pembeleşene kadar kavrulur.limonlu sudan çıkarttığımız yer elmaları yıkanarak

soğanların üzerine konulur, biraz kavrulur üzerine sıcak su ilave edilir, yıkanmış pirinçler, tuzu, yarım limon suyu ve şekeri eklenir pişmeye bırakılır .tencerede soğuduktan sonra servis tabağına alınır, istenirse üzerine dereotu ve maydanoz doğranıp serpilir, limon sıkılarak servis yapılır......


25 yorum:

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Bu gün hep enteresan tarifler görüyorum:)Çok şık olmuş.Elinize sağlık.

antepnakis dedi ki...

günaydın ablacığım
bayılıyorum zeytinyağlı olan her şeye bu tarifi de yani yer elmasının da nasıl pişirileceğini bilmiyordum öğrendim sayenizde ellerinize sağlık
nefis gözüküyor
bu arada yeni blog açtım oraya da beklerim oburx

keskinli dedi ki...

selamlar
ellerine saglik harika olmusa benzer ama ilk defa duydum tadinida merak ettim dogrusu size afiyet olsun ablacim sevgiler

ortanca34 dedi ki...

günaydın..
öncelikle z.yağlı neis duruyor yemedim hiç ama eminim güzeldir..
babamı bugün normale alcaklar makinadan çıkıyor herşey normal gelişirse hafta sonu evde olup orda bakılmaya dvm edilecek..inş zamanlada daha iyi olur..blemiyorum yüce rabbimm ne gösterecek hayırlısı herşeyin..sevgiler..sağlıklı günler size..sağolun..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Gül'cüğüm,
Çok nefis görünüyor zeytinyağlı yer elması.Bizde de sık sık yapılır,ben çok severim.Karadeniz bölgesinde yer elması yoktur.Bende ilk İstabulda tanıştım ve çok sevmiştim.Ellerine sağlık tatlım.

Sevgilerle

Tijen dedi ki...

Oooh üzerine de bol dereotu! Pek severim yerelmasını ya genelde çiğ çiğ, meyve gibi yerim biliyor musun Gül'cüğüm. Bayılırım o tatlımsı çıtır tadına.

Betül dedi ki...

merhabalar
ellerinize sağlık ben hiç pirinç koymam birde böyle deneyim elerinise sağlık sevgiler....

Dilek Mutfakta dedi ki...

ablacım görüntü süper, bana yerelmasını ayıklamak çok zor geliyor nedense ama çok severim eline sağlık,

Chaplin Cafe dedi ki...

Ben yer elması yemem gerçi ama bi arkadaşımın evinde görmüştüm onunkiler böyle beyaz değildi.Sanırım limonlu suya koymamıştı.Böyle beyaz beyaz çok daha şık duruyormuş.
Ellerine sağlık ablacım!
Çok öpüyorum!

Adsız dedi ki...

iyi aksamlar yer elmasi zeytin yaglin cok güzel görünüyor eline saglik hemde cok hafif sevgiler

Unknown dedi ki...

canim arkadasim gene dokturmus bloguna geldimmi cikasim gelmiyor.
bende yer elmasi almistim. senin guzel tarifini deneyecegim canim benim ellerine saglik.
opuyorum canim sevgilerimi biraktim.

NiNo dedi ki...

ellerine saglik ablacim nefis gorunuyor

ortanca34 dedi ki...

GÜNAYDIN..GÜZEL BİR GÜNE UYANMANIZ DİLEĞİYLE...SEVGİLER...SABAH SABAH KALKTIK ÇOCUKLARA..SAAT 6 HEMEN AÇILDI BLOG DURULURMU..ZATEN UYKULAR AZ BUGÜNLERDE..UMARIM İYİSİNİZDİR..
SAYFA İÇİN BAZI ARK..LARDA SÖYLEDİ BİLEMİYORUM NE VAR..BİR ARA İLGİLENCEĞİM..SEVGİLER..GÜZEL GÜNLER..

Adsız dedi ki...

Gül abla'cım nefis görünüyor ellerine sağlık hayatım. Bu arada benim için güzel sözlerine çok teşekkür ederim. Canım benimmm :)))

DENİZSEFASI dedi ki...

çok sağlıklı bir yemek olmuş, ellerinize sağlık.
hiç tadmadım yerelmeası yemeğini bir gün denemeliyim.
sevgiler...

SOFRAM dedi ki...

Canım Gülüm günaydın, görüntü süper hiç sevmeyen birisinin bile yiyesi gelir. Ankara'da öğrenciyken alıp sıkça yapardık, çok ta güzel olurdu ama nedense sonra yapmaz oldum. Ama senin bu tarifini gördükten sonra bu hafta alıp senin tarifinle yapayım bu sefer,Ellerine sağlık canım, görüşmek üzere ailecek sevgi ve selamlar...

Adsız dedi ki...

bi kere kayınvaliden yapmıstı zeytinyaglı yer elmasını ve cok guzeldi.. sizinki de harika gozukuyor.. ellerinize kollarınıza saglık.. afiyetle yiyin.. cok opuyorum:) kendinize iyi bakın...

Disalce dedi ki...

ne kadar güzel yaa..

herşeyden vitamin alıyosunuz...

hiç aklıma gelmez yerelmasıyla yemek yapmak...

ellerine sağlık....

ceyt dedi ki...

zeytinyağlı olurda yenmezmi hiç.ellerine sağlık ablacım.çok güzel görünüyor.
sevgiler

BİZİM EVİN MUTFAĞI dedi ki...

Ne güzel bir yemek bu. Ellerinize sağlık. Etkinlik konusunu zeytinyağlılar olarak belirlemekle çok yerinde bir karar vermişim. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

merhaba ablacım çok güzel görünüyor ellerine sağlık ben hiç yapmadım tadı değişik gelmişti yerelmasının yemeği nasıl olur bilmiyorum :))) sevgiler hdidem

meleginmarifetleri dedi ki...

Gül ben pek yapmam yerelması yemeği ama ellerine sağlık pek güzel bi görüntüsü var sevgilerimle bayy

Adsız dedi ki...

Canım Gül ABlam,

yer elması ne güzel olmuş. Benimde buzdolabında duran yer elmalar pişirilmeyi bekliyor :))

Ellerinize sağlık

sıcacık sevgiler..
www.misssgibi.com

Baharcicegi dedi ki...

Yer elmasini cig olarak yemistim ama böyle zeytinyaglisini hic yemedim.Görüntü renklerin uyumu harika olmus eline saglik ablacigim.

Adsız dedi ki...

selam (etkinlikten geliyorum)yer elmasını biz cig olarak biliriz.ama böylesi çok lezzetli görünüyor.elinize saglık.sevgiler..