9 Mar 2008

ZEYTİNYAĞLI LAHANA SARMASI



MALZEMELER
1 adet sarmalık lahana( yumuşak olmalı )
4 baş kuru soğan
1,5 çaybardağı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı şeker
2 su bardağı pirinç
3 su bardağı su
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 çorba kaşığı nane
1/2 demet maydonoz
1 çorba kaşığı dolmalık üzüm
1 çorba kaşığı dolmalık fıstık
1 tatlı kaşığı pulbiber
2 yemek kaşığı zeytin yağı
YAPILIŞI
Pirinci tuzlu suda 1 saat ıslatıyoruz.Tencereye zeytinyağını alarak ısıtıyoruz, soğanı ve fıstığı ekleyip pembeleştirdikten sonra ayıklanmış kuş üzümü ekleyip bir kez daha çeviriyoruz.İyice yıkayıp süzdüğümüz pirinci ilave edip biraz kavuruyoruz, 1 bardak suyu ekliyoruz. En son olarak baharatları ,şekeri, maydonozu ve naneyi ekleyip hafif suyunu çekene dek pişiriyoruz. Lahanaları tuzlu suda hafif haşlıyoruz , soğuk su dolu kaba alıyoruz, soğuduktan sonra suyunu süzüp lahana yapraklarına hazırladığımız içten koyarak sarıyoruz.Tencereye dizmeden evvel dibine lahananın sarmadığımız kısımlarını döşüyoruz. üzerine sardığımız lahanaları diziyoruz dizdiğimiz sarmaların üzerine yarım limon suyu ,2 yemek kaşığı zeytinyağı ve 2 bardak suyu gezdiriyoruz.Üzerine bir tabak kapatıp suyunu çekinceye dek kısık ateşte yaklaşık 1 saat pişiriyoruz .

41 yorum:

Adsız dedi ki...

S.A SEVGILI ARKADASIM,
YORUMUNUZU AZEVVEL OKUYUP HEMEN GELDIM, COK COK GECMISOLSUN, ACIL SIFALAR DILIYORUM, INSAALLAH KARDESINIZ DE SIZ DE SIMDI SIHHATTESINIZDIR.

Sirkenin bali bozmasi gibi kötü huy da amelleri bozar. Günesin kari erittigi gibi güzel ahlak da günahlari öyle eritir.
HZ.MUHAMMED (S.A.V)

YUREGI GUZEL OLAN ARKADASIM, SAYIN BUYUGUME HURMET VE MUHABBETLERIMI ILETIYORUM, BU NEFIS LEZZET ICIN ELLERINIZE SAGLIK DIYORUM.

BAHARHABERCISIYIM.BLOGCU.COM

Adsız dedi ki...

of of of of..
muhtesemmmm.. gercekten super olmus ablacım.. harıkasın..
afıyet olsun sıze.. bızım ıcın de yıyın:))
ıyı haftalar dılıyorum..
gorusmek uzere..

fatostuncay.blogcu.com

SOFRAM dedi ki...

Canım Gül'üm günaydın canım, daha iyisindir umarım kendine iyi bak güzelim, bak sonra bizi üzüyorsun.
Canım ellerine sağlık sarmalar harika görünüyor, bayılırız lahana sarmasına, alttaki turşular da harika görünüyorlar, afiyetler olsun canım, ailecek güzel bir hafta diliyoruz, sevgilerimle öptüm canım...

Adsız dedi ki...

selam ..lahana sarmasına hiiiç dayanamam..etli veya zeytinyaglı benim için farketmez lahana olsunda....eline saglık canım...harika....sevgilerimle...

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

hastamı oldun sen ablacım aa ben yeni duyuyorum..geçmiş olsun ablam..umarım iyisindir..

dolmalarda nefis yanına yoğurt alıp ben yemeğe başlıyayım..ellerine sağlık ablacım..
sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor harika olmuş bütün tariflerin çok güzel sevgilerimi bırakıyorum.

ayşegül mutfakta dedi ki...

gemiş olsunv e ellerinize sağlık!
çok güzel görünüyor sarmalar mükemmel sarılmış ;)

Adsız dedi ki...

10 nisan 2008 tarihine kadar engüzel pasta yarismamız var katılırmısınız.ayrıntı http://birdemliksohbet.blogspot.com
canım eminim harika pastalar yapacaksın senide beklerim canımcım bu arda soruları sana bırakayımmı yorum olarak yoksa sen alıp cevaplarmısın evet senlede roportaj vakti geldi hehe

Adsız dedi ki...

canım hasta mısın neyin var çok gecmiş olsun cabukl iyileş tatlım

Neşeli Sesler dedi ki...

Dolmalar günün bu saatinde çok çekici görünüyor
İncecik çok güzel yapmışsınız
Sevgiler

Dilek Mutfakta dedi ki...

ablacım tarif koyduğunu görünce nasıl sevindim anlatamam senin iyi olman tarif koyup aramızda olman biliyorum ki benim gibi tüm blog arkadaşlarımızıda çok mutlu ediyor,dolmalara diyecek hiçbirşey yok süper ötesi eline sağlık..

hdidem95 dedi ki...

abla bi severim ama hiç yapamam çünkü evdekiler yemiyor kayınvaldemin gelmesini beklerim oda çok güzel yapar senin gibi ellerine sağlık çok güzel görünüyor öptüm sevgiler

yildiz dedi ki...

Güzel Ablam,nasilsin?sagliginda,ev halkida iyidirler insallah.
Ben de de lahana sarmasi var,ama seninkisi daha güzel,degis-tokus yapalim mi?Ellerine saglik,kendine iyi bak sevgiler...

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Gülcügüm öncelikle gecmis olsun canim,dolmalar nefis görünüyorlar ellerinize saglik,Sizede afiyet bal seker olsun.

selamlarimla.

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Sarmayı çok severim ama lahana sarmasını daha fazla.Nefis olmuş ellerinize sağlık ablacığım...

. dedi ki...

GÜÜÜÜLLLL!!!!
SAKIN BITANE SARMAYA BILLE BEN GELMEDEN ELINI SÜRME,BEN CIKTIM BILE YOLA.
ADAMA BÖYLE GÜZEL SARMAYI YANLIZ YEDIRMEZLER ANAMMM...YAAAAA...NEDECEKSIN BAKALIM SIMDI:))))
CANIM SAKA BIR YANA KALEM GIBI SARMALAR NEFIS OLDUGU BELLI.
ELINE SAGLIK,AFIYET SEKER BAL OLSUN,GÜLÜMMMMM:)))
CANIM IYI GECELER TATLISIM:)

Adsız dedi ki...

Benim güzel arkadaşım. Geçmiş olsun. Lütfen kendini çok yorma. Hastam var demişsin. Çok üzüldüm. İnşallah sağlığına kavuşmuştur.
Turşular, sarmalar, muffinler hepsi biribirinden güzel. Ellerine sağlık. İyi geceler. Kocamannnn sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Gul abla'cigim sarmalar sahane bayilirim yaprak sarmayi da severim ama lahana sarmasini daha çok severim harika gozukuyor, canim insallah kardesin biraz daha iyi olmustur dualarim sizinle allah yardimciniz olsun, guzel bir hafta senle olsun gul ablam çok optum

MUTFAKISTAN dedi ki...

ne guzel sarilmis harikasin arkadasim ellerine saglik afiyet olsunn

EZGi :)) dedi ki...

GÜL ABLACIM BEN BAYILIRIM LAHANA SARMASINA .NFES GÖRÜNÜYOR.ELLERİNE SAGLIK KOCAMAN SEVGİLER

Aynur dedi ki...

YAA AMA NERDEN BULCAZ SARMALIK LAHANAYI YAA ::((((

OFF COKDA SEVERIM NEFIS OLMUSLAR

ELLERINIZE SAGLIK

SELAMLAR

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Unknown dedi ki...

Gül ablacım yine döktürmüşsün dolmayı severim ama sarma kısmı bana çok zahmetli geliyor ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

canim iyi olduguna sevindim,buarada dolman cok güzel olmus buralara güzel lahana gelmiyor senin lahana yumsacik belli o yüzden güzel sariliyor eline saglik canim saglikla kal

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim ellerine saglik, harika olmus lahana sarman masallah kalem gibi sarmissin, afiyetle yeyin, sagliklar sihhatler, sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ablacim yemede yaninda yat diye buna derler iste.Nefis olmus.Hasta olunca herkesin cani corba ister bende hep limonlu lahana sarmasi isterim.
Ellerine saglik

Yaren dedi ki...

Lahana sarmasi olunca akan sular durur,hele birde bu kadar lezzetli bir g�r�nt�s� varsa.Tadida harikadir eminim.Ellerine saglik ablacim s�per yapmisin.Sevgiyle kal:)

Adsız dedi ki...

Ah olsada yesem bol limonlu nasıl severim bir bilsen canım ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Canım ablam benim.Yine harikasın yine harikasın.Ben lahananın her çeşidini çok severim.Ellerine sağlık.Ne harika olmuş yaaaa.Nasılda canlı duruyor.Uzanıp alasım geldi.Tadını tahmin edebiliyorum.Çünkü canım ablam o güzel yüreğindeki sevgiyide kattı.Öpüyorum ellerinden canım....

lezzetmutfağı....

emineninemekleri dedi ki...

Gülcüm, oyyyyyyyyy oyyyyyyyyyyyyy derim bayilirim ben lahana sarmasina.

öpüyorummmmmmmmmm
emos

saniyesultan dedi ki...

en sevdiğim lezzet canım çekti ne olacak şimdi..Ellerinize sağlık Annemi istiyorum o çok güzel yapar bunu da..

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerinize sağlık nefis görünüyor sarmalar.Çok seviyorum ben bu sarmaları ama bi türlü böyle ince saramıyorum:)))


sevgiler...

ceyt dedi ki...

Gül ablacım geçmiş olsun.yorumlarda gördüm.inşallah iyisinizdir.
dolmalar nefiss görünüyor.lahana dolmasını çok severim.ellerine sağlık.çok öpüyorum iyi geceler sevgiler

. dedi ki...

GÜLÜMMMMM!!!!
CANIMMM HEP BÖYLE TATLI YORUMLARINDAN SONRA ÖYLE YUMUSUYORUMKI,KADIFE GIBI OLUYORUM CANIM,COK TESEKKÜR EDERIM SANA.SICACIK VE SEVGI DOLU GELDIGIN ICIN BANA TATLIM.
SARMALAR ÖYLE BIR KERE GELINIP GÖRÜLECEKLERDEN DEYIL EN AZ BIR KAC KEZ GÖRÜLMELI.
BENDE GELDIM TEKRARDAN,TADINADA BAKABILEYDIM:)))

Adsız dedi ki...

Merhaba arkadaşım ziyarteinize geldim. Nefis dolmalar karşıladı beni. ellerine sağlık. Harika görünüyorlar. SEvgiler...

Adsız dedi ki...

Toruncum, canım ellerine sağlık çok severim ben pek yapmıyorum annem çok güzel yapıyor bizde yiyoruz afiyet olsun canım.
Sağlığın nasıl canım inşallah iyidir kendine iyi bak. Toruncum blogcu yapım aşamasında Lezzet İstasyonu adı canım hayriye-73blogspot.com haberin olsun istedim . Seninle sevgi bağım olduğunu admin bile hissedip senin güzel yemeğinden örnek vermiş,benim haberim yokken. canım çok öptüm canım.Sevgiyle kal...

Adsız dedi ki...

Sevgili Gül tevafuk olmuşki ikimizinde beyazlahana tarifi vermişiz. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık, Allah sağlık sıhhatten ayırmasın.

Melek* dedi ki...

lahana sarması en sevdiğim yemeklerden bir tanesiki Allah'ın verdiği bütün nimetler tadı ve sağlık açısından tartışılamaz lkahanada onlardan bir tanesi ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor,ellerine saglik canim.

made in funda dedi ki...

nefis olmuş canım nefis.eline sağlık.olsada yesem şimdi dedirtti.

ortanca34 dedi ki...

merhabalar..
ellerinize sağlık lahana sarması şahane görünüyor..
güzel bir akşam ve hayırlı cumalar dilerim..sağlık ve mutluluklar..sevgiler..

Adsız dedi ki...

Zeytinyal� lahana sarmalar�n nas�l g�zeller �iir gibi senin gibi. G�l�m sen harikas�n ellerine sa�l�k can�m. �lk sana, ablana ve t�m ailene sevgiler g�zel insan. Allaha emanet ol in�allah.

Merhaba can�m arkada��m;
Nefes al�p verilen her g�n iyilik olsun.
Hastal�klar �ifaya, dert feraha yol bulsun.
T�rp�lensin nefsimiz tekam�l denen yolda.
�bret olsun �u alem, g�ren g�ze ders olsun.
ALINTI-Yazan: serapca