19 Kas 2007

EVDE İSKENDER


MALZEMELER
500 gram bonfile
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 ekmek
7-8 adet yeşil biber
2 adet domates
4 adet patates
2 yemek kaşığı domates salçası
2 yemek kaşığı tereyağ
tuz,pulbiber
yoğurt
YAPILIŞI
Etler buzdolabında biraz dondurulur donmuş haldeyken ince ince kesilir.
patatesler elma dilimi doğranır, ekmekler küçük birer lokmalık doğranır, biberlerin sapları kesilir domatesler dörde bölünür, bir tepsiye yağlı kağıt serilir patatesler, biberler, domatesler tepsiye yerleştirilir, üzerine tuz ve 1 kaşık sıvıyağ dökülüp karıştırılır,tepsinin bir kenarınada ekmekler yerleştirilir 200 derecede ısıtılmış fırında patatesler kızarana kadar pişer .
Ekmekler çabuk kızaracağı için çok fazla kızartmadan hafif kızarınca ekmekler anlınır .
2 yemek kaşığı domates salçası 1 su bardağından 2 parmak eksik su ile sulandırılıp kaynatılır.
ekmeklerin üzerine salçalı su dökülür , etler sıvıyağ koyduğumuz tavada kıdırdığımız yağın içinde kızartılır , ekmeklerin üzerine konulur kenarlarına kızaran patates, biber ve domatesler dizilir üzerine erittiğimiz tereyağ gezdirilir, kenarına yoğurt koyularak servis yapılır .
NOT: BEN YOĞURTU SERVİS TABAKLARIMIZA KOYDUĞUM İÇİN YOĞURT GÖRÜNMÜYOR YANINDA ACILI LAHANA TURŞUSU VE BULGUR PİLAVI İLE SERVİS YAPTIM AFİYET OLSUN .

23 yorum:

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Tarif yok ama tarifede gerek yok resimden harika oldukları belli.Ellerine sağlık canım...

NiNo dedi ki...

ellerine saglik ablacim

elma şekeri dedi ki...

ellerinize saglik nefissss görünüyor..

Adsız dedi ki...

Gül Ablacığım, sen neler yapmışsın böylee..

elelrine sağlık.

Hele bulgur pilavı ve turşu herşeye bedel :)

sıcasık sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

Ucaga atladim geliyorum,bu görüntüye kim dayanabilirki,tek kelimeyle nefis eline saglik gül ablacigim.

Unknown dedi ki...

ahahah sen neler yaptin arkadasimyaa gecenin bu saatinde gel beni ye diyor.evde en cok yaptigim iskender kebap tadini cok iyi bildigim bir lezzet ellerine saglik canim arkadasim.
kucak dolusu sevgilerimi biraktim.

ortanca34 dedi ki...

GÜNAYDIN..
ÇOCUKLARI GEÇİRMEYE KALKTIM..SELİN GİYİNİRKEN BENDE CVP YAZIYORUM..NEFİS BİR GÖRÜNTÜ SANIRIM ÇOCUKLAR KAYIR DEMEZ..BU DA DENEYECEKLERİM ARASINDA GİRDİ..NOT KAĞIDI LZM ARTIK..AKILDA KALMAYACA..::))GÜZEL SAĞLIKLI HAZUR DOLU GİRGÜN OLSUN..
BU ARADA EN AZINDAN SORUMLULUK GİTTİ OMUZLARIMDA ŞİMSİ SEVİLLE İLGİLENİYORUM HOŞŞ..OLSUN RAHATLADIM YİNE..SEVGİLER..

obur dedi ki...

ABLACIĞIM HARİKALAR YARATMIŞSINIZ YİNE dünkü cbox a bıraktığınız msj üzerine yeter artık topla kendini ve dön dedim kendime ve döndüm allahtan bi aksilik çıkmassa artık aranızdayım

ellerinize sağlık
sevgiyle kalın

Adsız dedi ki...

selam ablacım...

ev iskenderide harika olur...

tabağa bak dolu dolu....doyurucu...

ellerine sağlık....mis mis...

anneminkizıyim dedi ki...

Canim merhabalar harikasin, valla su tabagi ben öglen yemeyine nasil kacirsam diye düsünüyorum, nefis bir sunum yemek nefis, istahim acildi sabah sabah, yani daha kahvaltida yapmadan yer bitiririm inan, sevgiler, ellerine saglik....

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

MERHABA GÜL ABLACIM SANA İMRENİYORUM OKADAR GÜZEL YEMEKLER YAPIYORSUNKİ BAYILIYORUM SİZİN EVDEKİLER ÇOK ŞANSLI BENDE O SOFRALARDA OLMAK İSTERDİM
ELLERİNE SAĞLIK
GÖRÜNTÜDE SÜPER

minikkusum dedi ki...

CANIIM KARDESIM
BENİ COK MUTLU ETTİN.cok teseekur ederim sen bır harıkasın.ben su anda göz tepede arkadasımdayım cat orad cat burdayım canım.sen ne yapıyorsun yıne yemeklerın harıka ellerine saglık canım arkadasım bır yerlesebılesem de
sana maıl yazıyorum bıraz atıyorum bır ara bakabılırsen ıyı olur
yine gorusmek uzere kendıne ıyı bak canımın ıcı

ortanca34 dedi ki...

merhaba...geneben...
iyisinizdir inş..
sizi sobeledimm..ama kolaycacık bi sobe zor değil..sevgiler..

Adsız dedi ki...

uzunca bir aradan sonra yeniden merhaba Gül ablacım nasılsın oldukça iyi gözüküyorsun tarifler herzamnki gibi harika bazı özel sebeplerden dolayı yaklaşık 3 aydır yoktum şimdi buradayım görüşürüz inşallah sevgilerr damla
www.cedene.blogcu.com

Hesna dedi ki...

Gül Hanımcığım harika bir tabak hazırlamışsın ellerine sağlık.Şimdi bu saatte canım nasıl çekti bilemezsin.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

ben Belçikaya gidince anca böyle iskender yerim :( böhüüüüüüüüüü
daha gitmeden türk yemeklerini özledim :)
ellerine sağlık ablacım!

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık.iskenderi çok severim.artık evde de deneyeceğim.sevgiler

Dilek Mutfakta dedi ki...

ablacım bir Bursa lı olarak dönerini çok beğendim İskender kebapçıya rakip olacaksın bu gidişle

Sevil Altunel dedi ki...

slm gül ablacım
ah sorma kiloları...:) ama çevremdekiler öyle tontonki maşallah ben 60 kilo olarak onlara bakıp teselli buluyorum.birde şükürler olsunki kendi yaptıklarımı pek yiyemem sadece tadına bakarım..iskender harikalar ötesi olmuş hele yanındaki turşuyada bayıldım.o sofrada olmak varmışş...mmmm... ellerin dert görmesin ....

Adsız dedi ki...

Uzun zamandır konuşamadık. SENİ ÇOK ÖZLEDİM CANIM BENİM. Tek kelimeyle her zamanki gibi HARİKA. Ellerine sağlık. Size ve uygulayanlara afiyet olsun. ÇOCUKLARIN, TORUNLARINLA HEP MUTLU OL İNŞALLAH. KUCAK DOLUSU SEVGİLERİMLE GÜLÜM. Aleyna-Dilara

Direct: http://img10.imageshack.us/img102/5529/glmbc2.jpg

FORUM İÇİN

[URL=http://img102.imageshack.us/my.php?image=glmbc2.jpg][IMG]http://img102.imageshack.us/img102/5529/glmbc2.th.jpg[/IMG][/URL]

Yaren dedi ki...

Cok sahane olmus,lezzet fiskiriyor vallahi.Ellerine saglik.Cok sevdim bu ev iskenderini.

ortanca34 dedi ki...

merhaba..
teşekkürler ederim..yaşlılığıda kabul etmiyorum..daha çokkk gençsiniz..
biraz evvel gene yaptım poğaçadan yarısını pizza yaptım çocuklara yarısınıda sandviç alışmışım poğaça diyorum..eşim yola gidecek ona yolluk yaptım..gene güzeloldu..tarif güzel..yalnız üzerine ne koyuyorsunuz sizinki nar gibi..püf noktasını rica ediyorumm..şeker ekerlermiş yumurtaya ama ben acele yaptımm aklıma gelmedi..sevgiler..

Adsız dedi ki...

selam.. ev iskender çook nefis görünüyor.elinize saglık....