24 Oca 2008

AŞURE

BU SENE AŞURE HENÜZ YAPMADIM ALLAH KISMET EDERSE PAZAR GÜNÜ YAPACAĞIM AMA ESKİ BLOĞUMDAKİ TARİFİMİ ŞİMDİLİK SİZLERLE PAYLAŞAYIM
İSTEDİM




MALAZEMELER
½ kilo aşurelik buğday
1 su bardağı nohut
1 su bardağı fasulye
1 su bardağı çekirdeksiz üzüm
10-15 adet kuru kayısı
7-8 adet kuru incir
5-6 adet karanfil
4 veya 5 bardak şeker
1 fiske tuz
SÜSLEMEK İÇİN
Tarçın,ceviz,antepfıstığı, fındık,Hindistan cevizi,nar taneleri , kavrulmuş susam,kuş üzümü , dolmalık fıstık
YAPILIŞI
Buğday ayıklanıp iyice yıkanır, bol su ile ateşe konulur, bir iki taşım kaynar tencere ocaktan alınır, iyice sarılır. Nohut ve fasulye ayıklanır , yıkanır ayrı kaplarda soğuk su ile ıslatılır, ertesi sabah buğday tekrar ateşe koyulur, suyu azsa sıcak su ilave edilerek pişmeye bırakılır, en az 2 saat pişirilir .Nohut ve fasulye ayrı kaplarda soğuk su ile ateşe konulur pişirilir. Nohutun kabukları soyulur.
Üzümler ayıklanır , kayısılar küçük doğranır, üzerlerine bir su bardağı su ve karanfiller koyulur 5 dakika kaynatılır. Pişen buğdayın içine nohut, tuz ve fasulyeler ilave edilerek 5 dakika kaynatılır kaynatılan üzümlerin içinden karanfiller alınır üzüm ve kayısılar suyu ile buğdaya katılır, şekeride eklenerek 10 dakika daha kaynatılır. İncirler ayıklanıp küçük doğranır 15 dakika sıcak su ile ıslatılıp bekler en son aşureye katılır .
Aptest alınır 3 kulhuvalla 1 elham okunur kapağı kapatılır 5 -10 dakika sonra kapağı açılır servis için hazırlanır .
NOT: annelerimiz kapağındaki buhardan gözlerimize sürerdi gözlerimiz sağlıklı olsun diye duğalı olduğu için .

21 yorum:

MUTFAKISTAN dedi ki...

canim pazar gunu sana geliyorum demek asure var ,cok guzel yapiyorsun eline saglik sevgiler

Dilek Mutfakta dedi ki...

ablacım yapınca haber verirsen yemeğe geliriz aşurenden..

Baharcicegi dedi ki...

Ablacigim asure nefis görünüyor evine berek getirsin ,duasinida ögrenmis oldum,iki gün oruc tutuldugunu biliyorum gelecek sefere duasiyla beraber yaparim insallah,eline saglik ablacigim.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ohoh eskisi bu ise kimbilir yenisi nasil olur, pazar yemege geliriz insallah, ellerine saglik, Allah kabul etsin insallah, sevgiler....

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
asuren gercekten cok lezzetli görünüyor, su günlerde bloglarda adeta bir asure festivali var ve hepsi de ayri bir bereketli ve nefis görünüyor ayni senin ki gibi, senin de ellerine saglik diyorum.

Selamlar ve öpüyorum..

Unknown dedi ki...

Canım allah kabul etsin..Ellerine sağlık...

hdidem95 dedi ki...

ablacımmm ellerine sağlık geçtiğimiz yılki bile olsa enfes pazar sanamı gelsem napsam:) kendine iyi bak öptüm sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba gülcügüm

Asuren cok güzel olmus önceki resimde

olsa fark etmez yapan sensin eline saglik allah kabul etsin canim

kendine iyi bak sevgiler

Adsız dedi ki...

canim tekrar ben
Senden bir ricagim var bir seferde carsaf böregi yaparmisin kendini iyi hissettiginde,ben mayali yapiyorum mayasiz yumsak oluyormu birde senin tarifinle denemek isterim sen yayinladiktan sonra ,cünkü sizin yörenin böregi oldugu icin tam tarifi ile yapmak isterim ,simdiden tesekkürler canim

Adsız dedi ki...

Çok özledim seni gülüm.
Dünyanin bütün renkleri birgün bir araya toplanmışlar ve hangi rengin en önemli, en
özel oldugunu tartışmaya baslamışlar;

YESIL demis ki:
\"Elbette en önemli renk benim... Ben hayatın ve umudun rengiyim. Çimenler, agaçlar,
yapraklar için seçilmisim... Şöyle bir yeryüzüne bakın, her taraf benim rengimle kaplı...!

MAVI hemen atılmış:
\"Sen sadece yeryüzünün rengisin, ya ben? Ben hem gökyüzünün hem denizin rengiyim.
Gökyüzünün mavisi insanlara huzur verir ve huzur olmadan siz hiçbir ise yaramazsınız\"

SARI söz almış:
\"Siz dalga mı geçiyorsunuz?... Ben bu dünyaya sıcaklık veren rengim... güneşin rengiyim..
. ben olmazsam soguktan donarsınız hepiniz\"

TURUNCU onun sözünü kesmis:
\"Ya ben?... Ben saglık ve direncin rengiyim... İnsan yasamı için gerekli vitaminler hep benim rengimde bulunur... Portakalı, havucu düsünün.
Ben pek ortalarda görünen bir renk olmayabilirim ama güneş doğarken ve batarken gökyüzüne
o güne rengi veren de benim unutmayın\"

KIRMIZI daha fazla dayanamamış:
\"Ben hepinizden üstünüm!!! Ben kan rengiyim!! Kan olmadan hayat olur mu!!
Ben tehlike ve cesaretin rengiyim!!! Savasın ve ateşin rengiyim!! Askın ve tutkunun rengiyim!!!
Bensiz bu dünya bombos olurdu!!!\"

MOR ayaga kalkmis:
\"Hepinizden üstün benim... Ben asalet ve gücün rengiyim.
Bütün krallar, liderler beni seçmislerdir... Ben otorite ve bilgeligin rengiyim,
İnsanlar beni sorgulamaz... Dinler ve itaat ederler\"

....Ve bütün renkler hep bir agızdan kavgaya tutuşmuşlar... Her biri digerini itip kakıyor;
\"En büyük benim\" diyormuş...
Derken bir anda şimşekler çakmiş ve yagmur damlacıkları gökten düşmeye baslamış...
Bütün renkler neye uğradıklarını şaşırmış, korkuyla birbirlerine sarılmışlar...

Ve YAGMUR´\"un sesi duyulmuş...

\"Sizi aptal renkler... Bu kavganızın anlamı ne?... Bu üstünlük çabanız neden?...
Siz bilmiyor musunuz ki her biriniz farkli bir görev için yaratıldınız, birbirinizden
farklısınız ve her biriniz kendinize özelsiniz... Simdi elele tutusun ve bana gelin\"

Renkler bunun üzerine kendilerinden çok utanmışlar... Elele tutusup birlikte
gökyüzüne havalanmışlar ve bir yay seklini almışlar...
Yagmur onlara;
\"Bundan böyle...\" demiş... \"Her yagmur yağdıgında siz birleşip bir renk cümbüşü
Halin de gökyüzünden yeryüzüne uzanacaksınız ve insanlar sizi gördükçe huzur duyacaklar,
güç bulacaklar... insanlara yarınlar için umut olacaksınız... Gökyüzünü bir kuşak gibi
saracaksınız ve size GÖKKUSAGI diyecekler... Anlastık mı?..\"
Bu yüzden ne zaman dünyamız yağmurla yıkansa, ardından
Gökyüzün de GÖKKUSAGI belirir...
Biz de gökkusagındaki o renkler gibi birbirimizden farklıyız, ve hepimiz özeliz...
Kaynak:Nurettin hoca

Adsız dedi ki...

Selamlar Gül,

mezunlugum icin tebrik etmene cok sevindim...

sag ol, cok mutluyum hersey bitti,

insaALLAH güzel bir is artik nasip olur...

Sana bir dilim Pastamdan getiriyorum,

Afiyet Olsun :))

Bos Elle gelmek istemedim hihi...

sevgiyle kal,

aysel

Adsız dedi ki...

Geçen seneki harika bu seneki muhteşem olur eminim. Senin elinin değdiği her şey daha bir güzel oluyor canım arkadaşım. Ufak bir araştırma yaptım ve benim gibi merak edenler varsa diye buraya gelen dostlarla paylaşmak istedim.İznin olursa tabiki...

Aşure Günü Okunabilinecek Dualar

“Bismillâhirrahmânirrahîm

Sübhânellâhi mil’el miyzâni ve müntehel ılmi ve meblağar rıdâ ve ziyneten lâ melce-e ve lâ mence-e minellâhi illâ ileyhi. Sübânellâhi adedeş şef’ı vel

vetri ve adede kelimâtit-tâmmâti bi rahmetihî esteğıysü lâ havle velâ kuvvete illâ billâhil aliyyil azıym. Ve hüve hasbî ve ni’mel vekiylü ve ni’mel

mevlâ ve ni’men nasıyr. Ve sallellâhu alâ seyyidinâ Muhammedin hayri halkıhî ve alâ âlihi ve sahbihî ecmeıyn.”

Bu dua hakkında, Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâm şöyle buyurdular :

“Muharrem Ayı’nın birinci ve onuncu günleri sabahleyin üç kere bu duayı okuyan kimseyi Cenab-ı Hak gelecek senenin Muharrem Ayı’na kadar

bütün belalardan emin kılar.”

Aşure Günü Duası

“Allahumme mâ amiltü min amelin fî hâzihis-seneti mimmâ neheytenî anhü ve lem terdahû ve lem tenhehû, ve hamilte annî ve afevte ba’de kudratike

alâ ukûbetî ve deavtenî ilet-tevbeti ba’de cür’etî alâ ma’sıyyetike, Allahümme innî estağfiruke minhü fağfirhü lî, ve mâ amiltü fîhâ mimmâ terdâhü ve

ve’adtenî aleyhis-sevâbe, fetekabbelhü minnî velâ takta’ racâî minke yâ kerîmü.”

Meali :

“Allah’ım bu sene içerisinde işlediğim ve beni sakındırdığın şeylerden sakınmadığım, razı olmadığın ve hoşlanmadığın şeyler işledimse beni affeyle.

Bana yüklediğin vazifelerden dolayı beni affettin ve beni tevbeye çağırdın, çeşitli günahlar yaptıktan sonra tevbemi kabul buyurdun. Allah’ım Sana

istiğfar ederim, Senden bağışlamanı isterim. Beni bağışla, razı olduğun amellerden işledimse bana vaad ettiğin sevabı benden kabul et. Umudumu

Senden kesme Kerîm olan Allahım.”

Aşure günü duası meşhurdur

Peygamberimiz’in Aşure gününün önemi hakkında Hadis-i Şerifleri vardır. Peygamberimiz bir hadisinde şöyle buyuruyor : “Aşure günü kim bir gün

oruç tutarsa Firdevsi Ala’ya varis olur.”

Yine Efendimiz buyurdular ki : “ Aşure günü kim bir kere İhlâs Sûresini okursa, Cenab-ı Hak o kimseye rahmet nazarı ile bakar.”

Aşurenin mânâsı, “nurlu yaşamak” demektir.

Aşure Günü Oruç tutmak

Aşure günü oruç tutmak sünnettir. Efendimiz Aleyhissalâtu Vesselâm buyurdular ki:

“Kim Aşure günü bir kişiye iftar ettirirse, tüm Ümmet-i Muhammedi iftar ettirmiş gibi ecre nail olur.”

“Aşure günü oruçla geçiren, bütün seneyi oruçla geçirmiş gibi ecre nail olur.”

“Bugünün fazlını arayın. Çünkü O, Allah’ın günlerin arasından seçtiği mübarek bir gündür. Kim bu günü oruçla geçirirse, Allah nezdinde bulunan

melekler, nebîler, peygamberler, şehitler ve salihlerin ecrini verir.”
“Aşure gününün orucu bir senelik günahlara kefarettir.”

Üçaylar hikmet ve faziletleri/Arif Pamuk

Unknown dedi ki...

canim benim asuren nefisss otesi
ellerine saglik
yenisini yaptiginda yemege gelecegim.bir tabakla da kalmam ben simdi.tencerenin dibini bulurum:))
Allah simdiden kabul etsin.
opuyorum canim kendine iyi bak
kucak dolusus sevgilerimi biraktim.

Disalce dedi ki...

kmse yapmadı bu sene....bizim binada yani..çok sevdim aşureyi....

annem hiç yapmazdı...bilmezdik aşureyi..şimdilerde yiyorum.hemde severek..ama yapıpta getiren yok....

kimse getirmesse ben yapcam artık..deniycem napıyım.....

elleine sağlık....

meleginmarifetleri dedi ki...

selam gül bende salı günü yaptım ama bloga koyamadım daha sevgiler canım bayy

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık ablacım harika görünüyorlar...
Ben de yapacaktım bu hafta ama grip nezle bir arada bir anda vurdu beni.
Buğday salatasını bile zor yaptım valla hiç halim yok :(
Eninde sonunda yapıcam da ne zaman Allah bilir.
Sen de boşver bu sene yapmayıver.Yorma kendisi ,dinlen.
Öpüyorum çok!

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

bende aşure istiyorumm..daha siftah edemedim:( inş. bu hafta annemle yapcaz:)..
çok güzel görünüyorlar ablacım ellerine sağlık..
allah kabul etsin..
sevgilerime.

Adsız dedi ki...

Aşurenız çok güzel görunuyor ellerınıze sağlık rengı görüntusu çok güzel...güzel bır hafta sonu dılerım...

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor canim,ellerine saglik.Allah kabul etsin.

Özlem Ceylan dedi ki...

ellerine saglik canim Gul ablacigim eminim bu sene daha dalezzetli olacaktir asuren ,kolay gelsin sevgiler

Adsız dedi ki...

ablacim ellerine saglik, asure ne kadar guzel gorunuyor oyle, harika sunumuda çok guzel, allah kabul etsin, sevgiler