22 Haz 2008

ENGİNAR DOLMASI VE SOĞAN CÜCÜĞÜ




MALZEMELER
4 adet enginar
250 gram kıyma
1 büyük soğan
1 çay bardağı pirinç
1 yemek kaşığı biber salçası
1/2 çay bardağı sıvı yağ
Maydanoz, tuz, karabiber, pulbiber ,dereotu
YAPILIŞI
Enginarların üst kısmındaki dikenler mutfak makası ile kesilir, dış yapraklarından birkaç tane kopartılır, sert bir zemine vurularak açılmaları sağlanır. İçlerindeki tüylü kısımlar kaşık yardımıyla temizlenip yıkanır, limonlu suya konulur.
iç malzemesi hazırlanır, enginarların içlerine doldurulur, tencereye yerleştirip 2 su bardağı sıcak su ilave edilip üzerine yağlı kağıt örtülür. Tencerenin kapağı kapatılır, kısık ateşte pişmeye bırakılır.





MALZEMELER
Soğan cücüğü
1 çaybardağı sıvıyağ
15 adet ekşi erik
2 yemek kaşığı pirinç
1 adet kesme şeker,tuz
YAPILIŞI
Soğanın cücüğü resimde gördüğünüz gibi toplanır, uçlarındaki tohumlu kısımları kesilir , yıkanır, 2 santim boyunda kesilir .
1 adet kuru soğan 1 çay bardağı sıvı yağda kavrulur, istenirse çok az salça veya toz biber ilave edilir, içine 15 adet ekşi erik ve soğanın cücüğü konulup biraz kavrulur, sıcak su ve 2 yemek kaşığı pirinç eklenir, kısık ateşte pişmeye bırakılır .
NOT: Zeytinyağlı pırasa lezzetinde oluyor .Annemin çok sık yaptığı bir yemek, bizler severek yiyoruz .

11 yorum:

elma şekeri dedi ki...

hmm ikiside nefis olmus ellerine saglik.......

yildiz dedi ki...

Ablacigim ne güzel ve de degisik lezzetler yapmissin böyle,ellerine saglik.Sizlere afiyetler olsun.
Umarim islerini halledebilmissindir.Sevgiyle kal....

Ferkay dedi ki...

Gül bak ben bu soğan cücüğünü hiç duymamıştım,çok ilginç ellerine sağlık canım.

Adsız dedi ki...

enginar harika görünüyor çokta severim ama eşim ve de çocuklarım çok seçici olduğu için fazla pişiremiyorum.ama bu soğan cücüğünü ilk defa duydum.ekşili yariflerede bayılırım.eminim ki tadıda harikadır.ellerine sağlık iyi haftalar diliyorum

Adsız dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık süper görünüyorlar.Soğan cücüğü lafını duyardım annemden ama hiç böyle bişi görmedim ömrümde :)nerden buluyosunuz bunları bilmiyorum valla ben ne markette ne manavda ne de pazarda görmedim hiç bunları :(
zaten hep bilmediğim şeyleri ya senden ya da Cevver ablamdan öğreniyorum son 1 senedir :)
Yemek hocalarımsınız benim :))
çok öpüldün ablacım!

Baharcicegi dedi ki...

Enginar dolmasi cok güzel ve nefis olmus,sogan cücügü karadenize ait bir yemek galiba, trabzonlu komsumuzda görmüstüm ama biraz degisikti,iki saglikli hafif yemek tam yaz sicaklarinda yemek icin,ellerine saglik ablacigim

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık şekercim.Ne güzel de resimlemişsin.Ben enginar dolmasını bilirim de soğan cücüğünden yemek yapıldığını bilmezdim.Sayende birşey daha öğrenmiş oldum.Soğan cücüğünü ilk bulduğumda denicem.Sağol arkadaşım.İyi günler.

Adsız dedi ki...

Gülüm benim, ilk defa görüyorum acaba tadı nasıl diye çok merak ettim doğrusu. Paylaştığın için çok teşekkürler. Ellerine sağlık, senin elinden eminim nefis olmuştur. Selemlar, sevgiler...
Aleyna-Dilara

Adsız dedi ki...

Enginar dolması süpersin, harika görünüyor. Ellerine sağlık canım benim, çok öpüyorum seni...
Aleyna-Dilara

SOFRAM dedi ki...

Canım hoşgeldin, nasılsın,yoğun günler bitti sanırım, biraz da dinlen,epeyi yoruldunuz.
Gül'üm çok ta güzel tariflerle gelmişsin.Enginar da çok sevdiğim sebzelerdendir. Dolma da, soğan cücüğü de harika olmuş. Hele soğan cücüğü çok değişik geldi, biz de kavurup yumurtalısını yaparız, bu da çok güzel olmuş, ellerine sağlık güzelim.
Güzel bir hafta diliyorum.
Ailecek en içten sevgi ve selamlar...

lezzetlilerim dedi ki...

Ablacım anladığım kadarıyla sünnet merasiminiz var. Hayırlı uğurlu olsun, Allah damat olmalarınıda nasib etsin inşaallah.
Yemeklerine her zaman ki gibi sözüm yok. Ellerine sağlık.
Öpüyorum sevgiler