23 Ağu 2008

BAZLAMA


BAZLAMA
1 kilo un
700 ml süt
1 paket kuru maya( instant maya )
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
YAPILIŞI
Un, maya, tuz ve şeker iyice karıştırılır ,süt yavaş yavaş eklenir yumuşak bir hamur yoğurulur , mayalanmaya bırakılır .
Mayalanan hamur 9 parçaya bölünür , yuvarlayıp bir bezin üzerinde üzerlerine nemli bir bez örtülerek 15-20 dakika bekler ,dinlenen hamurlar resimdeki gibi tabak büyüklüğünde açılır , tekrar üzerleri ıslak bezle örtülür , hepsi bitince ilk açtıklarımızdan pişirmeye başlarız, iyice ısıtılmış teflon tavada veya sacın üzerinde pişirilir, pişirilen bazlamalar temiz bir bezle iyice sarılır .


NOT: Soğuyan bazlamalar istenirse poşetlere konup buzlukta saklanır yeneceği zaman ısıtılıp aynı tazelikte servis yapılır .

25 yorum:

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyorlar, ellerine saglik canim. Iyi pazarlar diliyorum, sevgiler.

Unknown dedi ki...

gul'cugum oncelikle cok gecmis olsun cok uzuldum canim kendine iyi bak simdi nasil oldun gectimi
tatile cikman moral gibi olmustur.
bende tatildeyim evlatlar sag olsunlar:))termal tesisleri bana cok iyi geliyor ne desen sifali su.

canim bazlamalarin ne guzel kabarmis bende sıklıkla yaparim ahh sicakken arasina tereyagi krem peynirde koydunmu yaninda tavsan kanida bir cayyy deyme keyifff:))
ellerin edert gormesin marifetli arkadasim cok opuyor sevgilerimi gonderiyorum.
Allaha emanet ol

Adsız dedi ki...

Ablacım demek ben dün çadırda donarken sen sıcacık İstanbulda bazlama yiyodun :( Böhüüüüüüü...Hiç adil değil ki bu.Dün ve bugün eşim ve arkadaşlarıyla beraber vosvos toplntısındaydık ta kamplı...burası buz gibi orası cehennem gibi bunun bir ortası olan b ülkeye taşınmak lazım lazım.
Ellerine sağlık ablacım...
Seni çok çok öpüyorum!

Adsız dedi ki...

canım çok güzel olmuşlar gerçekten ellerine sağlık..inşAllah bundan sonraişleyen her dakika sana mutluluk getirir.kahve dostları bloguma linkini ekliyorum canımcım iznile..hayırlı geceler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

AHH.. AHH.. :(((
ekran hiç bir şeye müsade etmiyor,bakmamızdan başkaa :(((
oysa nasılda davetkar.
hele ÖZGÜLcüğüm öyle bir ayrıntıya girmşkii... :
aşkolsun Özgül hnmcığım :)))
svglrr NuNu

oznurundunyasi dedi ki...

ablaaaaaaa yaaa gece gece yapılırmı bu bana yaa...
ben unutmuştum bunun tadını iice hatırlayayım diye en ince ayrıntısına kadar karelemişsin :(
ben ankarada otururken komşum yapardı bunu hem de pek sık üzerine de tereyağ ve bi de demli çay ohhh..
neyse yiyenlere afiyet olsun..
geçmiş olsun hastamısın benim bilgim yok bu konuda ,bu arada yanlış yazıya yorum yazmışsın altta papatya pastası var ona bakarsan çok sevinirim senın de ismin geçiyor..
sevgiler

karakazan dedi ki...

Gül ablacigim,bazlamalar ne kadar da güzel kabarmislar tam da agzima layik olmuslar:)
Ellerine saglik ablacigim,yiyenlere afiyetler olsun.
Mutlu haftalar diliyorum.

selamlarimla,serap...

Dilek Mutfakta dedi ki...

Ablacım nekadar güzel görünüyorlar hiç denemediğim birşey yapması zor gibi gelirdi ama okadar güzel anlatmışsın ki hemen yapasım geldi kahvaltıya denemeliyim çocuklar bayılacak eminim ellerine sağlık,öptüm...

SOFRAM dedi ki...

Canım günaydın, çok teşekkür ediyorum güzelim Büşra için güzel dileklerine...
Ben de gezi ile ilgili yazımı yazıp yayınladıktan sonra hafta sonu hiç pc başına oturmak kısmet olmadı. Eşim de gezi notlarını ayrıntılı olarak yazıyor, eh tabii bana sıra gelmedi...
Canım bazlamalar harika,nasıl da güzel olur sıcak sıcak üzerine tereyağı sürüp yemek,ama ah bu kilolar yüzünden çoğu şeyi kısıtlamak zorunda kalıyoruz...
Canım ellerine sağlık, yiyenlere de afiyet şeker olsun, güzel bir hafta diliyorum. Öptüm güzelim, sevgilerimle...

HÜLYA dedi ki...

günaydın ablacım ... yine maşallahın var valla... bazlamalar süper olmuş elelrine sağlık.. sağolsun kayınvalidecimde çok yapar bazlama ....eminim seninkilerde süperdir ee sen yaparsında başka nasıl olur kii. tekrar ellerine sağlık ablacım ... ellerin dert görmesin ..

mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle kucak dolusu sevgilerr çook öptüüm

Adsız dedi ki...

Bazlaman enfes görünüyordu dayanamadım tarifini aldım. Kısmet olursa deneyeceğim.

Leziz Sofralar dedi ki...

Gül ablacim ellerine saglik yine yaptin yapacagini valla ne kadar nefis görünüyor bu bazlama sicacikta ne güzel gider...

Güzel bir hafta diliyorum sana sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba ablacım harika görünüyor bazlamaların ellerine sağlık iyi haftalar diliyorum

Adsız dedi ki...

Canım arkadaşım,
İyiyim. İlgin için çok teşekkür ederim.Bilgisayarım arızalandı. Tatile gittim.Dün kızımın bilgisayarından sizleri dolaştım. Herkesin iyi olduğuna çok sevindim.Yine Harika mamalar hazırlamışsınız.En kısa zamanda aranıza dönerim inşallah.
Ellerine sağlık bazlama nefis. Zaten hazırladığın herşey çok güzel.Kocaman sevgiler................
guldenelkan.blogcu.com

oznurundunyasi dedi ki...

ablacımmm sizin oralarda kargo şirketi yokmu yahuuu...
acilen bişeyler ekle bence yoksa ben bayılcam burda pc de buna bakarken süper yaa nasıl da fosur fosur kabarmışş..
sevgiler ablacım

Sevil Şahin dedi ki...

gül ablacım herzamanki gibi döktürmüşsün ellerine saglık çok güzel gözüküyor ablacım ayrıca iftar bereketi 2 etkinliğimiz başlıyor katılımıznı bekliyoırum ilk 2 hafta benim sitemde olacak sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Çok güzel kabarmışlar Gül'cüğüm..Şimdi olsada çayın yanında yeseydik..Pazar kahvaltılarının vazgeçilmezi olmuşlardır kesin..)Ellerine sağlık canım..


Sevgiler..

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Ne kadar gerçek duruyor bazlamalar. Fotoğraf makinasının marifeti mi bu güzellik yoksa gülümün mü :) Canım benim her zaman derim süpersin, ne zaman gelsem ziyaretine gözlerin yerinden fırlıyor. Benim yapamadıklarımı yapmak zorundamısın sen :)Ehh napalım unlu mamullerde hazır satılıyor, ben de onunla idare ediyorum.
Kokusu taa buralara geldi ellerine sağlık..
Öpüldün..

Özlem Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Gül ablacigim cok guzel gorunuyor bazlamalar.Benim cocuklar bu ekmege cok yumusak olduklari icin Pambis ekmek derler pamuk gibi yumusak oldugu icin.benim dipfrizimden hic eksik etmedigim hamur islerindendir.Cok severiz.sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

Gül ablacigim özgül ablanin yorumundan anladigim kadariyla hastaymissin cok gecmis olsun insallah simdi daha iyisindir.
bende türkiyede tatildeydim yeni geldim,bazlamalar fisir fisir iyi kabarmis ramazanda sahurda bir tane yesek aksama kadar tok tutar,ellerine saglik ablacigim

Adsız dedi ki...

ablacım cok guzel olmus bazlaman.. ellerıne saglık harıka olmus..
senın tarıfını denedım super oldu.. yayınladım.. tskler boyle guzel tarıflerın ıcın..
gorusmek uzere..

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Bazlamayı ailecek çok severiz...Şimdi görünce nasılda canım çekti...Ellerine sağlık ablacığım harika olmuş...
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

canım süpersin, hep denemek istemişimdir, ama bir türlü kısmet olmadı bu tarif olduktan sonra işim kolay 100 de yüz garantili afiyet bal şeker olsun....

canım seni sobeledim, bloguma uğrarsan soruları alırsın hoşçakal, ebe sensin.....
hayriye73...

yildiz dedi ki...

Ayyy,ben bunlardan birkacini Ramazan icin aliyorum.Hem iftarlik,hem de sahurluk olarak.Ellerine saglik ablacigim,güzel günler diliyorum.

Adsız dedi ki...

hayırlı ramazanlar diliyorum...bazlamalar nefis görünüyor.ev yapımı miss gibi.optum