2 Eki 2008

KAVALA KURABİYESİ




MALZEMELER
1 paket tereyağ oda sıcaklığında
1 paket kabartma tozu
1 kahve fincanı pudra şekeri
150 gram badem
3 su bardağı un
Üzerine serpmek için ayrıca pudra şekeri
YAPILIŞI
Bademleri sıcak suda bir süre bekletip kabuklarını soyalım iri kalacak şekilde 5- 6 parçaya bölelim . Tavanın içine 1 tatlı kaşığı tereyağ ekleyelim bademleri kavuralım, üzerine biraz un serpip biraz daha kavuralım . Bir bardak unu teflon tavada hafif sararana kadar karıştırarak kavuralım.Bütün malzemeyi ekleyerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edelim. Kavurduğumuz bademleri yoğurduğumuz hamura ilave edelim .Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak ay şekli verelim veya 1 santim kalınlığında açıp kurabiye kalıpları ile kesip yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizelim 160 derece ısınmış fırında altı hafif pembeleşinceye kadar pişirelim. Sakın üstü kızarmasın fırından çıkınca 1-2 dakika sonra üzerlerine süzgeçle pudra şekeri serpelim soğuyana kadar tepsiden almamak gerekiyor yoksa dağılıyor soğuyunca tekrar bir miktar pudra şekerini süzgeçle üzerlerine eleyerek dökelim servis tabağına alıp servis yapalım .
NOT: Serin mavi arkadaşımızın tarifi birçok blogda gördüm bu tarifi denedim yiyen herkes çok beğendi. Tavsiye ederim mutlaka deneyin . Bu nefis tarif için teşekkürler sevgili arkadaşım .

21 yorum:

oznurundunyasi dedi ki...

ellerine sağlık ablacımm
sevgiler

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık enfes olmuş kurabiyeler şuan çalışıyorum çayın yanına alayım bu enfes kurabiyelerden,öptüm...

Unknown dedi ki...

Canım ben yine başbelan aydınlattığın için öncelikle çok teşekkür ederim.Şimdi sorunuma gelelim mesela bayram tatlılarımı şerbetli etiketler olarak yayyınladım ama sağ tarafta ki resme tıkladığında sadece önceki 3 tarif çıkıyor anlamadım birşey,öptüm canımmm

Unknown dedi ki...

Canımmmmm çok sağol o ayrıntıyı gözden kaçırmışım,şimdi oldu iyi ki varsın,öptüm...

Adsız dedi ki...

selamlar..kurabiye nefis görünüyor.bayram sofrasıda öyle..eline saglık.sevgiler.
http://hunerlieller.net

keskinli dedi ki...

CANIM
enfes olmuslar ellerine saglik mis gibi oh cayin yaninada olsada yesem sevgiler

Adsız dedi ki...

Harika olmuş kurabiyeler. Çok seviyorum bu kurabiyeyi. Ellerine sağlık. Sevgilerimle.....

Adsız dedi ki...

merhabalar canım ablacım harika olmuş,ellerine sağlık.yapılışı da çok değişik.sofrada nefis görünüyor.yiyen herkese afiyet olsun.hayırlı pazarlar diliyorum

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ablacim ellerine saglik kurabiyeler harika olmuslar,bende denemek istiyorum...canim istedi:)) öpüyorum seni...

iremlemekanlar dedi ki...

Ellerinize saglık ne güzel kurabiyeler tam bayramlık öncelikle geçmiş bayramınızı kutlarım her zaman şeker tadında bayramlar geçirmek dileğiyle sevgilerimlee:)

Unknown dedi ki...

eline sağlık canım bende yapmıştım bir süre önce bloğumda var çok beğenilmişti yiyenler tarafından harika bir lezzet gerçekten sağlıkla kal

banu kırmızıgül dedi ki...

canım ellerıne saglık nefıs gorunuyor bende cok severım sevgılerımle..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sevgili gül, her şeyiyle çok harika.
elinize sağlık..
svglrr

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, cok tesekkür ediyorum güzel yorumun ve nazik kelimelerin icin.
Ellerine saglik kavala kurabiyelerin nefis olmus, insallah denemek isterim nasil olsa Almanya da kurabiye zamani basliyor, sevgilerimle....

Adsız dedi ki...

canım kurabiyeler çok nefis görünüyor sunumun da haaarika olmuş ellerine sağlık,iyi geceler

Blogen Ust@ dedi ki...

Sevgili Gül Usta :)
Öncelikle yorumun için ultra teşekkürler, incesin... Bizde Cevher ile operasyondan yeni geldik valla, o yüzden anca yazıyorum... Antep Baklava ve instat Cafe koyduk Cevher ilen oturuyoruz... Bekleriz :)
Bu arada Kavala Kurabiyesini çok sevdim, Cevher ile deneyeceğiz, ellerine gönlüne sağlık :)

lezzetlilerim dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık,
Herşey her zamanki gibi çok güzel. Ayrıca geçmiş bayramını kutluyor ve öpüyorum. selamlar

SOFRAM dedi ki...

Canım günaydın, yazdıklarında çok haklısın, artık çok fazla yorgunluğa gelemiyoruz. Beni de bayramın son günü başlayan başağrısı mahvetti iki gün sürdü, tam rahatladım derken bademcikler,soğuk algınlığı hastalıkla geçti, bu arada yemeğe misafir de ağırladım, bugün hala sersem gibiyim ilaçlarla ayakta duruyorum.Aslında bugün daha çok iş güç var ama bugün biraz dinlenip kendime gelmem lazım, tariflerimi daha önce yazdığım için yayına girdiler ama hiç oturup yorumlara bile bakamadım. Şimdi Akif işe gitti ben de ilacımı aldım bir bakayım dedim ama galiba oturamayacağım.
Canım ellerine sağlık çok güzel bir bayram sofrası hazırlamışsın, hele kavala kurabiyesine bayıldım, arkadaşlarda görüyordum ve yapmak istiyordum, inşallah bir ara yaparım ben de. Canım inşallah daha nice güzel bayramlarda da sevdiklerinle birlikte olursun.Öptüm canım görüşmek üzere, ailecek en içten sevgi ve selamlarımızla...

yosunbuka dedi ki...

ellerine sağlık canım nfis görünüyor..
canım yazılarıma yeni blogumdan devam edeceğim linklerinde adresimi

http://yosunbukassrecipes.blogspot.com/

değiştirirsen sevinirim..ben de ekliyorum hemen blogunu..

sevgilerimle

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Gül,
Öncelikle geçmiş bayramını kutlayıp,yanaklarından öpüyorum canım..


Kavala kurabiyesi tıpkısının aynısı gibi olmuşlar canım..))Harikasın!!Aşağıdaki masada da yok yok..))Ellerine sağlık..


Sevgilerle..

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Canım kurabiyelerin harika. Ben de yoktum şehirde, bayramda gelemedim sana. Geçmiş bayramını kutlar daha nice güzel bayramlar dilerim sevdiklerin ve ailenle birlikte.
Sen büyük olmaya çok adapte etmişsin kendini miss gibi bayram sofraları hazırlamışsın süper. Ben direniyorum hala canım en büyük olmamak için :) anneme gittim, yine annemde katıldık bayram sofrasına. Direniyorum dedim işin şamatası :) Meğer öptükçe yaklaşırmış elimizi öpecekler… Banada gelecek elbet dirensemde evde beklemeler :)
Öptüm canım seni kocaman