17 Mar 2011

KATMER POAÇA





MALZEMELER
1su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
20 gr yaşmaya 1 yumurta (sarısı üzerine beyazı içine koyacağımız peynire )
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı tozşeker
Aldığı kadar un (yaklaşık 3,5 su bardağı )
ARASINA SÜRMEK İÇİN
75 gr tereyağ veya margarin(oda sıcaklığında yumuşatılmış)
İçine koymak için100 gr beyaz peynir


YAPILIŞI
Maya çok az ılık suyla eritilecek Ilık süt, sıvıyağ, tuz, şeker, yumurta akı ve un ile ele yapışmayacak yumuşaklıkta hamur yapılıcak. Mayalanmasını beklemeden 8 parçaya ayrılacak Her parçayı tabak büyüklüğünde açıp, üzerine yumuşak tereyağ veya margarin ince bir tabaka halinde sürülecek . Hamurları üstüste dizerek, her parçada bu işlemi tekrarlayıp. En üsttekine yağ sürülmeyecek. Üstüste dizilmiş hamurları fazla ezmeden yavaş yavaş 60-70 cm çapına gelinceye kadar büyütüp Sigara böreği sarar gibi kesip, arasına peyniri yumurta akıyla karıştırıp koyarak sarıp 30-40 dakika mayalandırıp, üzerine yumurta sarısı sürerek ve 180 derecede üzerleri kızarana kadar pişirilecek


NOT:TARİF MUTFAK GÜNCESİ ŞAZİYENİN TARİFİ KENDİSİNE BU GÜZEL TARİFİ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR  EDİYORUM . ARKADAŞLARIMIZIN ÇOĞU BU TARİFİ DENEDİLER, NEKADAR GÜZEL BİR TARİF OLDUĞUNU ZATEN BİLİYORLAR .


DİĞER BLOĞUMDA DAHA ÖNCE YAYINLAMIŞTIM,  BU BLOĞUMADA KAYDETMEK İÇİN YENİDEN GÜNCELLEMEK İSTEDİM. BUNLAR YENİ ÇIKTI FIRINDAN ÇOK SIK YAPTIĞIM BİR POAÇA YAPMAYAN ARKADAŞLARIMIZADA BİR AN ÖNCE DENEMELERİNİ TAVSİYE EDERİM.

20 yorum:

Unknown dedi ki...

Selam Ergül hanımcığım nasılsın?
eline koluna sağlık bende çok yaparım bu poğaçaları daha önceden de yayınlamıştım bloğumda lezzeti harikadır gerçekten hala denemeyen kaldıysa tereddütsüz denesin
nefis görünüyor afiyetle
sevgiler Medine den

Güloanne mutfakta dedi ki...

canımcım gerçekten çok güzel bir tarif ben çok severim ama iyiki yayınladın uzun zamandır yapmayı unutmuşum .Hele mayalanmasını bekletmeden yapılmasıı daha çok seviyorum
Ellerine sağlık harika olmuş sevgilerimi bıraktım bir tane aldım .öpüldünüz

Unknown dedi ki...

Benimde arsivimde yer alan bir tarif. Bunu lezzetli bir baska ya!!! Kimse hayir diyemez:!! Ellerine saglik

xcelis dedi ki...

Wuwww harika gerçekten ya not aldım kesin denemem lazım ellerine sağlık.

yeşim dedi ki...

puf puf nefis görünüyorlar ellerine sağlık arkadaşım.çok öptüm.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ne güzel kabarmışlar puf puf. Bir ara ben de çok sık yapardım. Nefis bir tarif, Şaziye'nin ve sizin ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Oofff offf, muhteşem görünüyorlar, olsa da yesek. Ellerine sağlık canım... canım çekti:)

zeytintanesi dedi ki...

biraz önce yazdığım yorum benim:))

Baharcicegi dedi ki...

Bende cok yapiyorum ve her yiyen tarifindan cok begeniliyor,yumusacik kat kat olmus ellerine saglik ablacim

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, cok tesekkürler, güzel yorumun icin.
Katmerli pogacalar harika olmus, mis gibi görünüyorlar,ellerine saglik, sevgiler....

muhabbetsofrasi dedi ki...

annemin poğaçasıdır bu

eve misafir mi gelecek

ilk yaptığı ikram bu poğaça :)

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık harika görünüyorlar sevgiler...

canikom dedi ki...

elinize sağlık ama mayalama yapmamamız tadında olumsuzluk yaratmıyor mu.sevgiler

canikom dedi ki...

elinize sağlık ama mayalama yapmamamız tadında olumsuzluk yaratmıyor mu.sevgiler

dogada.blogspot.ru dedi ki...

canikom ilkten mayalandırmıyoruz ama tepside mayalanıyor lezzeti harika yorumlardanda gördüğün gibi bir çok arkdaşımız denedi ve çok beğeniliyor mutlaka denemenizi tavsiye ederim

yildiz dedi ki...

Bu lezzete kim hayir diyebilir ki
yiyenlere afiyetler olsun.
Güzel bir haftasonu gecirmeni diliyorum ablacigim

canikom dedi ki...

tşk ederim ilk fırsatta yapıcağım selamlar

canikom dedi ki...

tşk ederim ilk fırsatta yapıcağım selamlar

susamcorekotuFeriha dedi ki...

SEVGİLİ GÜLÜM BECERİKLİ ARKADAŞIMM:)))
NEFİS POĞAÇALARIN CAN ÇEKTİRECEK CİNSTEN OLMUŞ HARİKAA YUMUŞACIK:)
HATIRIMI SORDUĞUN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM CANIM BENİM,SAĞLIĞIMA TAM KAVUŞAMADIM DAHA,SÜREKLİ FARKLI PROBLEMLER YAŞIYORUM,İNŞALLAH HEPSİ GEÇECEK:))
SEVGİYLE KALASIN

fiLmmAniA dedi ki...

tarif için teşekkürler, bugün denedim ve afiyetle yedik, herkes çok beğendi ;)