7 Kas 2007

ŞEHRİYE SALATASI

MALZEMESİ
1/2 paket tel şehriye ( yaklaşık 1,5 su bardağı kadar)
1 kase yoğurt
3 kaşık mayonez
3 adet salatalık
2 diş sarımsak
10 -15 adet kornişon turşu
1 paket baharatlı mısır cipsi

YAPILIŞI
Şehriyeler sıvı yağda pembeleşene kadar kavrulur, üzerine çıkana kadar sıcak su konup kısık ateşte suyu çekene kadar pişer, bir borcama dökülüp soğuması beklenir. Salatalıklar kabukları ile rendelenir, suları sıkılıp şehriyelerin üzerine düzgün bir şekilde konur,( salatalıkların suyunu atıyoruz) kornişon turşuları ufak kesilip ilave edilir, sarımsaklar kıyılıp yoğurt ve mayonezle karıştırılır.Şehriyelerin üzerlerine ilave edilir, servis yaparken baharatlı cips fazla ezilmeden üzerine dökülüp servis yapılır.Afiyet olsun çok nefis bir salata...
Cipsi salatayı masaya getireceğiniz zaman dökmek gerekiyor yoksa yumuşar lezzeti güzel olmaz .

NOT: MUTLAKA DENEYİN BİR DAHA BAŞKA SALATA YEMEZSİNİZ , ÇOK NEFİS

ESKİ BLOĞUMDAKİ TARİFLERİMDEN .


19 yorum:

Tijen dedi ki...

Çok güzel olduğu belli Gül'cüğüm, ellerine sağlık!

Adsız dedi ki...

Merhaba tarifinizi yemek24 sitesinde gordum denemek istiyorum yarim paket tel sehriye mesela su bardagi ile ne kadar acaba bi olcu verebilirseniz sevinirim..

Adsız dedi ki...

Tarif için teşekkürler, ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım
paylaşımın için teşekkürler

: mutlu ve sevgi dolu günler seninle olsun...

SOFRAM dedi ki...

Merhaba canım, nasılsın, yine güzel bir salata sunmuşsun, hem de çok değişik,çay saatleri için de güzel bir seçenek, tadının da çok güzel olduğunu tahmin ediyorum, ama biz hazır cipsleri yemediğimiz için onun yerine evde patates cipsi yapıp koysam olur heralde, canım sevgiyle öptüm, ailecek selamlar...

ceyt dedi ki...

ellerine sağlık canım.görüntü süper.eminim tadı da öyledir.
sevgiler

Betül dedi ki...

Merhabalar
Ne değişik bir salata ilk kez görüyorum, ama eminim çok lezzetlidir.Ebrulu keke bayıldım, sanatını konuşturmuşsun, çok estetik görünüyor, ellerine sağlık, sevgiler

Adsız dedi ki...

merhabalar
cok degisik bir salata olmus ilk defa gördüm eline salik görüntüde ayri bir güzel olmus iyi günler

Adsız dedi ki...

SLM
SALATA ÇOK GÜZEL OLMUŞ.BENDE YAPIYORDUM AMA HİÇ CİPS KOYMAMIŞTIM.EMİNİM BÖYLEDE GÜZELDİR.DENEYECEĞİM
ELLERİNE SAĞLIK

Hesna dedi ki...

Gül Hanımcığım Merhaba
Nasılsın, iyisindir umarım. Boyunla ilgili sorunlar inşallah halen devam etmiyordur.
Bizim ev halkındada bu sıralar gribal durumlar var, çacuklarla uğraşıyorum bende.
Maşallah hiç boş durmuyorsun. Salatan çok değişik daha önce hiç denememiştim ama kesin deneyeceğim senin zevkine güveniyorum çünkü.
Ellerine sağlık.
Sevgiler
Hesna

Adsız dedi ki...

harika harika harika....

çok beğendim.....deniycem....

ellerine sağlık canım......

arkadaş ortamında artık değişik salatalara ihtiyaç var.....
sağol..sayende oldu....

Adsız dedi ki...

Canım Gül ABlam, nefis bir tarif bu. Ellerine kollarına sağlık.

sıcacık sevgiler...

ortanca34 dedi ki...

MERHABALAR..
NEFİS GÖRÜNÜYOR..SİZDE METHETTİĞİNİZE GÖRE..İNŞ UNUTMAZSAK YILBAŞI İÇİN DÜŞÜNÜLEBİLİR..DEĞİŞİK BİR TARİF..
ŞİMDİDEN HAYIRLI CUMALAR DİLİYORUM..
SAĞLIK VE MUTLULUKLAR..

Adsız dedi ki...

Çok hoş görünüyor...mısır cipsi de salata da :P
ama cips mips yememem lazım benim kilo alıyorum sonra :(
ellerine sağlık ablacım!

Unknown dedi ki...

canim salatan,kekin cok nefis gorunuyor canim arkadasimin ellerine saglik salatayi yarinki aksam yemeginin yanina yapacagim tarifini aldim cok degisik geldi. seninkisi kadar nefis olurmu bilmiyorum.
canim tulay(cerkez) arkadasimizdan bir haber varmi cok merak ettim.
epeydir gorunmuyor insallah kotu giden birsey yoktur.
opuyorum canim arkadasim kucak dolusu sevgilerimi biraktim.

Sevil Altunel dedi ki...

slm gül abla
patatesli böreğin tarifini almaya gelmiştim bu şahane salatalarına rastladım.cipsli olması çok güzel çocuklar bayılacak ellerine sağlık..sevgiler..

Adsız dedi ki...

slm...

tarifi denedim...arkadaşlarım bayıldılar....

tarifi ekliyordum....ismine bir daha bakayım diye geldim..tarif için teşekkürler...

Adsız dedi ki...

canbahar geldi.canım Gül teyzem.Adımı gördüğünde beni hatırlayacağından eminim.Seni çok özledim.Hayatın karmaşasına dalıp gittik.Bilgisayarımda da sorunlar yaşadığım için uzun bir süre ara verdim.Ama sevdiklerimi hiç unutmadım hep aklımdalar,özellikle sen. Senin o güzel yemek tariflerini özledim.Blogspota geçmişsin bu arada.Aslında güzel şeylerle uğraşıyorum.Ahşap kursuna gidiyorum,takılar yapıyorum.Bu arada akşamları örgü örüyorum ama hiçbirini yayınlayamadım.İnşallah düzeltip geri geleceğim.ÇÜNKÜ SENİN BANA CANIM KIZIM'LA BAŞLAYAN CÜMLELERİNİ ÇOK ÖZLEDİM.

Ferkay dedi ki...

Gülcüm sana kolay gelsin diyorum bunlar tatlı telaşlar. Dikkat et kendine sen yinede.
Salata nefis bende deneyeceğim canım.
Ellerine sağlık.
Sevgiler..