4 Kas 2007

EBRU KEK






MALZEMELER
4 adet yumurta
12 yemek kaşığı şeker
10 yemek kaşığı un
1 su bardağı nışasta
2 yemek kaşığı kakao
1 su bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı süt
1 neskafe fincanı kuru üzüm
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
YAPILIŞ
Yumurtalar ve şeker mikserle 5 dakika iyice çırpılır sıvıyağ ve süt eklenir tekrar 1 dakika kadar çırpılır un, nışasta, kabartma tozu ve vanilya elenir yumurtalara ilave edilir mikser kullanılmaz sadece kaşıkla iyice karıştırılır yıkayıp unladığımız üzümlerde eklenir , hamur iki parçaya bölünür yarısına 2 kaşık kakao katılır karıştırılır.
Tepsi yağlanır ilk önce beyaz hamurdan tepsiye 1 kepçe kadar dökülür üzerine kakaolu hamurdan dökülür, tekrar beyaz hamur, kakaolu hamur bitene kadar aynı işlem uygulanır en son kakaolu hamur olacak, bir kürdan ile şekil verilir 180 derecede ısıtılmış fırında pişirilir.
not: kekimizin tepside pişirilmesi gerekiyor .

35 yorum:

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım benim.görüntü muhteşem olmuş....Sevgiler benden....

Adsız dedi ki...

Sevgili Gül,
Kek süper olmuş.
Çok özel bir görüntüsü var.
Bu keki izninle bende denemek istiyorum.
Hazırladığın bütün tarifler özendirici.Ellerine sağlık.
Canım arkadaşım iyi bir hafta geçirmen dileğiyle sevgiler.

guldenelkan.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Gül ablacım kekin harika görünüyor. Bir dilim alıyorum çayımın yanına haberin olsun :)

Özlem'den Sevgiler...

lezzetlilerim dedi ki...

Ablacım kekin süper görünüyor hemen denemek istiyor insan bu görüntü karşısında. Ellerine sağlık. Rahatsızlığın nasıl oldu şimdi daha iyisindir inşaallah. Sevgiler

SOFRAM dedi ki...

Canım , hem rahatsızsın ama maşallah hiç boş durmuyorsun, Allah nazarlardan korusun...
Bu kekin görüntüsünü çok seviyorum, sanki ebru gibi, ablamda yemiştim ilk, sonra bende yaptım, gerçekten çokta lezzetli bir kek, seninki de harika görünüyor, ellerine sağlık canım benim, kendine dikkat et, öptüm, ailecek sevgi ve selamlar...

Adsız dedi ki...

slm
kek süper olmuş ellerine kollarına sağlık.güzel yorumun içinde teşekkür ederim.öptüm
sevgiler

Adsız dedi ki...

nefis görünüyor gül ablacım hafta sonu misafirlerim var yollarsın artık

Baharcicegi dedi ki...

kek nefis görünüyor,iyide kabarmis yumusacik mis gibi,eline saglik gül ablacigim.

Adsız dedi ki...

ebrulu kekin cok güzel görünüyor eline saglik asadaki börekte cok nefis insanin baktikca bakasi geliyor yiyenlere afiyet olsun.

Damak Tadı dedi ki...

Gül'cüğüm,
Kek'in harika görünüyor canım.Belirttiğin gibi tam kıvamında ve ebruli olmuş.Ellerine sağlık canım..

Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Kek sahane olmus,ellerine saglik canim.

NiNo dedi ki...

ablacim ellerine saglik nefis gorunuyor

Adsız dedi ki...

kekınız çok güzel görünüyor zebra kek olarak bılıyorum bende bunu elleriniz sağlık afiyetl yıyın ...

Adsız dedi ki...

bu kek tablo gibi olmuş.söyleyecek söz yok.ellerine sağlık
yersofrasi

Sevil Altunel dedi ki...

slm gül abla bu kekede yorum yazmadan gidemedim bende zebra kek olarak kek kalıbına yapıyordum.ama seninkide çok güzel olmuş ellerine sağlık sevgilerrr..öptüm ellerinden..

Adsız dedi ki...

Ablacım kek çok hoş görünüyor.
Herkes yapmayı deniyor bu tarz keki ama ben bu kadar güzel görünene pek az rastladım.
Ustalık böyle birşey olsa gerek...
Umarım iyisindir...
Öpüyorum bol bol!!!

anneminkizıyim dedi ki...

Canim cok muhtesem görünümü olmus bu kekin ellerine saglik, sevgiler...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Ebruli kek nefis olmuş ellerine sağlık....

Leziz Sofralar dedi ki...

Gül ablacim harika bir kek olmus hem görünümü hemde eminim lezzeti süperdir ellerine saglik,sevgiler...

ortanca34 dedi ki...

HAYIRLI GECELER DİLERİM..GENE SÜPER ŞEYLER GÖRÜYORUM ELLERİNİZE SAĞLIK..
YORUMUNDA ÇOK HAKLISINIZ DOĞRU ŞEYLER AMA MAALESEF REELDE UYGULAYAMIYORUZ..KENDİMİZİ BİR KENARA KOYUVERİYORUZ SEVDİKLERİMİZ HEP ÖN PLANDA..OLSUN BÖYLESİ BİZİ DAHA DA MI-UTLU EDİYOR..BİZ YAPAMAYIZ DİMİ..
SEVGİLER..

Adsız dedi ki...

ablam muhteşem bir görüntü ellerine sağlık bide ben yemek saatine birtürlü üye olamıyorum çabalıom delirecem:((( tam 4 gündür denerim beni istemio galiba herkese selam sevgiler çok özledim herkesi
hdidem.blogcu.com

Adsız dedi ki...

canım ben yemek saati siteden siskominşallah iyisindir.ben de bu keki yaparım görüntüsü güzel oluyor.ben kılasik kek tarifimle yaparım her zaman harika yumuşacık,kesince çok güzelgörüntüsü olan bir kek oluyor.senin kekinde güzel görünüyor .ellerine saglık

Adsız dedi ki...

selamlar çok güzel yemekler ellerine saglık tugcenin canı çekmiş bilmem ne yapacağız:))) sevgi ile kalın...

Adsız dedi ki...

merhaba
keki denedim güzel oldu ancak bi sorum var nişasta kokusu tuhaf bi tat bırakıyo damakta. acaba bu keki sırf unla yapsak nasıl olur?pişme sıkıntısı filan olurmu
çok beğendim ama bide unla denemek istiyorum
teşekkürler

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Selam keki deneyip beğenmişsiniz beğendiğinize çok sevindim tabi unlada olur nışasta çok yumuşak olmasını sağlıyor aslında tadında değişiklik olmaması gerekir nışastada bir farklılık olmasın nışastalar bazen acıma yapabiliyor uzun zaman durunca sevgiler güzel günler

Adsız dedi ki...

cevabınız için çok teşekkürler
benim için sorun yok da eşim biraz farklı buldu sadece unla yap dedi,bende bi sorayım dedim. nişasta gerçekten yumusacık yapıyo bundan sonra sık yapacağım keklerden biri budur.
ellerinize emeğinize sağlık
güzel günler...

reyyan dedi ki...

selam bu kekinize bayıldım gerçi bütün tarifleriniz çok güzel görünüyor.
teşekkürler
sevgiler.
http://reyyann.blogcu.com/

sevde dedi ki...

fırından yeni çıktı... şimdi yayınladım bende. çok güzel oldu gerçekten. ellerinize sağlık. sitenizi takipteyim, çok beğeniyorum. çalıştığım için çok fazla yayınlamaya zamanım olmuyor, ama size ayrı bir yorumla teşekkür etmek istedim.
bende beklerim:)) hayırlı günler.

gülşah dedi ki...

Gül Hanım buradakinişasta ne sağlıyor?kekte nişasta kullanmamıştım.
birde kabarık durması için kaç cmlik tepside yapmalıyım sizce?
kaşıklar tepelememi olmalı.

daha önce denediğim zebra kekim var ama üzümlü denememiştim,aslında üzümler zebra şeklinin bozmazmı diye düşünmedim değil ama birde bunun tadına bakmalıyım:) sevgiler...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

sevgili gülşah nışasta yumuşacık olmasını sağlıyor üzüm şeklini bozmuyor zaten bu zebra kek değil daha şekilleri düzensiz zebrada şekiller daha belirgin oluyor kaşığınız tepeleme dolu olsun sevgiler canım

evli ve cocuklu dedi ki...

Çok güzel bir kek bu:) Buna kek demek ayıp olur! Sanat eseri gibi:)) Bir an önce denemek istiyorum. Ellerinize sağlık...

gülşah dedi ki...

Gül Hanım sizinki kadar kabarık durması için kaç cm tepside yapmalıyız?
kaşık ölçüsü olunca tepsi ölçüsünü kestiremedim?

dogada.blogspot.ru dedi ki...

GÜLŞAHÇIM TAM 28 SANTİM TEPSİMİN ÇAPI CANIM

gülşah dedi ki...

ablacım kekinizi denedim,inanılmaz yumuşak oluyor,o yüzden keserken bile çok dağıldı sizinki kadar düzgün olmadı,biraz daha soğumasını beklesem olucaktı kesmek için ama dayanamadım,kaşıkları tepeleme yapmnayı unutmuşum,sanırım tepeleme olunca daha çok kabarır kek, biraz hamuru cıvık olmuştu benimkinin,sonuçta lez<zetli ve pamuk gibi bir kek oldu:)
yalşnız yıkayıp unladığım halde üzümlerimin hepsi dibe çöktü:(

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Gülşahçım beğenmene sevindim canım bir daha ki sefer dahada güzel olacaktır çok dikkatli ve meraklısın çünkü benimkinden bile güzelini yapacağından eminim canım
üzümleri birde haif kaynat süz iyice kurulayıp unla bu şekilde dene biraz daha dibe çökmesini önlüyor sevgilerimle