8 Kas 2007

PİRİNÇ SALATASI

MALZEMELER
1 su bardağı pirinç (ben jasmin pirinçten yaptım )
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 adet limon
1 neskafe fincanı bezelye
2 adet havuç
10-15 adet kornişon turşu
dereotu,maydanoz,tuz
1,5 su bardağı sıcak su
YAPILIŞI
Pirinçler iyice temiz suyu çıkana kadar yıkanıp tuzlu sıcak suda 1 saat bekler süzülür, 2 kaşık sıvı yağda kavrulur,1,5 su bardağı sıcak su ilave edilir pilav gibi pişirilir, demlendirilir bir tabağa boşaltıp soğuması beklenir.
2 adet havuç soyulup rendelenir, bezelye konserve değilse haşlanır, dereotu, maydanoz doğranır, kornişon turşular küçük doğranır, hepsi pişen pirince eklenir limon sıkılarak servis yapılır.

15 yorum:

Ferkay dedi ki...

günaydın. ne güzel salata o öyle insan hemen yemek istiyor. Bu arada kek de harika görünüyor. Ellerine sağlık canım

Adsız dedi ki...

hiç denemediğim değişik bir salata bu ama görüntü çok güzel çok beğendım sayenızde çok değişik tarifler öğrendım ellerinize sağlık en kısa zamanda deneyeceğim...hayırlı cumalar ıyı hafta sonları...

Baharcicegi dedi ki...

Bugün salata günü herhalde bende ispanakli salata yapmistim.Arkadasimda yemistim pirinc salatayi nefis bir tadi vardi,görüntüsü bile yetiyor eline saglik ablacigim

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok ıstah acıcı nefıs olmus canım afıyet olsun sevgıler

Adsız dedi ki...

Merhaba canım, salataların çok güzel görünüyor.Prinçliyi bilyorum ama sadece haşlanmışını. Pişince çok daha güzel olmuştur. Şehriyeliyi ilk defa gördüm.Hele cipslerle harika. Ellerine sağlık. Kocaman sevgilerimi gönderiyorum.
guldenelkan.blogcu.com

ortanca34 dedi ki...

GÜNAYDINLAR..
AKŞAMA SEMİHA ARKADAŞIM GELECEK AFYON LOKUMU YAPMAK İÇİN TARİF ALMAYA GELDİM..İNŞ BECERİRİRM..KEŞKE AKŞAMDAN YAPAYMIŞIM KATLAMADA SORUN ÇIKMAZ UMARIM..
GÜZEL BİR HAFTA SONU DİLERİM..
PİRİNÇ SALATASINI ÇOK SEVERİM..EN SON GEÇENS SALI GÜNDE ARK YAPTI HEM ONU HEMDE AFYON LOKUMUNU ÇOK NEFİSTİ SİZİNKİ GİBİ..MARİFETLİ HANIMLAR ÇOK CNM..
SEVGİYLE KALIN..SAĞLIKLAR VE MUTLULUKLAR..

Özlem Ceylan dedi ki...

slm canim GÜL ablacigim ellerine saglik pirinc salatan ve yaptigin diger tariflerin cok guzel istah acici yiyenlere afiyetler olsun.sevgiler

ortanca34 dedi ki...

merhabalar..
dün k.valdeyi hastaneye götürdümm ööle geçti bugünde anca evişi birde akşama misafir koyamadım tarifi:..((((
şimdi dinlenmeye oturdum baktım bi ark daha soruyorr bu arada koyiimm..
sevgiler iyi hafta sonlarıı

anneminkizıyim dedi ki...

canim ellerine saglik nefis bir salata olmus, iyi hafta sonlari dilerim...

Adsız dedi ki...

ablacım merhaba,malesef defalarca üye oldum her seferinde üyeliği dolduruyorum server erör diye bişi çıkıyor üyeliğim onaylanmıyor deli olacağım gece gündüz yeniden yeniden isimleri değiştirerek üye olmaya çalışıyorum olmuyor bi türlü hepinizi çok özledim selamlar yolluyorum sevgiler hdidem

Adsız dedi ki...

Canım abla'cım davetimi kabul etmişsin çok mutlu oldum:)) Sende ne güzel şeyler yapmışsın. Sen yaparsında olmaz mı ama dimi. Ellerine sağlık canım benimmm :)))

keskinli dedi ki...

selamlar...
süper bir salata olmus hic denemedim ama artik gönül rahatligi ile deneyecegim ellerine saglik sevgiler

yemedeyanindayat dedi ki...

Ellerine sağlık.
Görüntü süper, eminim tadı da öyledir.
Sevgiler...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Saltalara bayılırım aşağıdaki ve bu salataya bayıldım.İkisinide deneyeceğim.Evdeki jasmin pirinçlerini nasıl değerlendirsem diye düşünüyordum.Pilavda hoşuma gitmiyorlar çünkü.Ellerin dert görmesin harikaaaaa salatalar....

Baharcicegi dedi ki...

Gül ablacigim ugramistim yorum yazmadan gitmek istemedim.güzel saglikli sicacik bir hafta gecirmen dilegiyle.Buralar cok soguk ve yagmurlu