27 May 2008

TEPSİ KÖFTESİ VE MADIMAK

Sevgili Deryadan lezzetler ev sahipliği yaptığı BULGUR YE ETKİNLİĞİ İÇİN HAZIRLADIĞIM 2 TARİFİMİ GÖNDERİYORUM SEVGİLER KOLAY GELSİN CANIM

MALZEMELER
2 su bardağı ince bulgur
2 su bardağı sıcak su bulguru ıslatmak için
2 yemek kaşığı un
1 adet kurusoğan
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
1 su bardağı ılık su
İÇİ
2 adet kurusoğan
250 gram kıyma
1 yemek kaşığı biber salçası
1 çay fincanı iri çekilmiş ceviz
maydanoz,tuz,karabiber, pulbiber
1 kahve fincanı sıvıyağ
ÜZERİNE
1 yumurta
3-4 kaşık sıcak su
YAPILIŞI
Bulgur tencereye konur 2 su bardağı sıcak su ile ıslatılır, kapak kapatılıp bulgurun kabarması beklenir.Bulgur kabarıp ılındıktan sonra 1 adet kurusoğan rendelenir, 2 yemek kaşığı un , 1 yemek kaşığı biber salçası,1 yemek kaşığı domates salçası ve tuz ilave edilerek bir su bardağı ılık suyuda yavaş yavaş dökerek iyice yoğurulur (10-15 dakika ) kadar.
Diğer tarafta 2 adet kuru soğan yemeklik doğranır, kıyma ile sıvıyağda iyice kavrulur 1 yemek kaşığı salça, tuz ve pulbiberi ilave edilip biraz kavrulur ateşten alınıp içine maydanoz ve ceviz katılır , bir borcam veya tepsi yağlanır bulgurun yarısı döşenir , üzerine kıymalı harcımızı dökerek iyice yayılır , bulgurun diğer yarısı ufak ufak alarak elimiz yağlanıp inceltilerek kıymalı harcın üzerine kapatılır bastırmadan üzeri düzeltilir, 1 yumurta kırılıp üzerine sürülür ısıtılmış fırında hafif kızarana kadar pişirilir 3-4 kaşık sıcak su ile ıslatarak üzerini kapak veya bir tepsi ile kapatarak biraz bekletilip sıcak servis yapılır .
MADIMAĞIN NASIL BİR SEBZE OLDUĞUNU MERAK EDEN ARKADAŞLARIM İÇİN NETTEN BULDUĞUM RESMİ EKLEDİM
SUCUKLU ,BULGURLU MADIMAK
MALZEMELER
Yarım kilo madımak
2 adet kurusoğan
1/4 bükme sucuk
1 tatlı kaşığı biber salçası
2 adet domates
3-4 diş sarımsak
1 kahve fincanı pilvlık bulgur
3 yemek kaşığı sıvıyağ
Tuz, pulbiber
YAPILIŞI
Madımakların sert olan kısımları ayıklanıp iyice yıkanır ,kaynayan tuzlu suya atılır yumuşamaya başlayınca 1 fincan bulgur ilave edilir .
ayrı bir kapta yemeklik doğranan 2 adet kuru soğan, sıvıyağda kavrulur 2 adet domatesin kabukları soyulup küçük doğranır , sarımsaklar küçük doğranarak soğanlara ilave edilir domatesler suyunu çekince doğranan sucuklar katılıp biraz kavrulur , kaynayan madımaklara ilave edilip 5-10 dakika beraber pişmeye bırakılır suyu az gelirse sıcak su eklenir, sıcak servis yapılır .

24 yorum:

Unknown dedi ki...

Canim arkadasim gene birbirinden guzel tarifler sunmus ah nasilda istah acici duruyorlar.
ellerin dert gormesin canim .tepsi koftesini hep merak etmisimdir tarifini aldim. deneyeceklerimin sirasina koydum.sana yazarim.cok opuyorum sevgilerimi gonderiyorum canim arkadasim.

Adsız dedi ki...

gul abla muhtesem ıkı lezzet daha paylasmısın bızlerle. tepsı mantısı olağanustu olmus göruntu super lezzetınden de kuskum yokmadımakta harıka..sucuklu hıc denememıstım bu fıkır çok hosuma gıttı yanlız madımağı ben ebegumecı otu olarak bılıyordum acaba yanlısmı bılıyormusun :) çok severım bu otu ıkısı ıcınde ellerıne sağlık..


emelinmutfagi.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Sevgili Gül,tepsi köfte fikrin hoşuma gitti.Sanırım tadı içli köfteyi aratmıyordur.Madımak,Ege'de var mı bilmiyorum?Ben yıllar önce Ankara'da bulunduğum sırada bir arkadaşımda yemiştim.Ama tadını bile hatırlamıyorum.İzmir'de bulunuyorsa bana haber verirseniz çok sevinirim.Bir şey daha rica edeyim.Madımağın çiğ haliyle resmini yayınlayabilir misin?Bulursam ben de yapmayı isterim de :-) Ellerine sağlık arkadaşım.

Adsız dedi ki...

ablacim yine harika iki tarif yapmisin,ellerine saglik

kelbeklisaniyeler.blogcu.com

Adsız dedi ki...

günaydın ablacım harika olmuş bunlar.ellerine sağlık.hele bulgurlu tepsi köftesine bayıldım.ellerine sağlık.görüntüde süper olmuş ama bugün artık eşimle diyet kararı aldık.uuuuffffffff gitmez bu kilolar.

Disalce dedi ki...

gül ablacım harika görünüyor her ikiside...

annemler bahar gelir gelmez madımak toplamaya giderler....

çok severim..helede yufka ile yemeyi..

ellerine sağlık...

SOFRAM dedi ki...

Gül'cüğüm yine birbirinden nefis lezzetler sunmuşsun,ellerine sağlık canım.Tepsi köftesine Antakya'da tepsi oruğu derler, içli köfte yapmağa üşendiğimde hemen bunu yaparım bu daha kolayıma geliyor hem de aynı lezzet, hele de çay yanında çok severim.
Madımak hiç yemedim de yapmadım da ama tadını hep merak etmişimdir, aslında severim otları ama pazarda rastlamadığım için kısmet olmadı,genelde marketlerde konservesini görüyorum onu da hiç almadım.Ama senin yaptığın gerçekten çok güzel görünüyor,afiyetler olsun, sevgilerimle öptüm canım, ailecek selamlar...

made in funda dedi ki...

SAYENDE MADIMAKI DA ÖĞRENMİŞ OLDUM.İLK FIRSATTA DENEMEK İSTERİM.ELLERİNE SAĞLIK.SUNUM DAS MÜTHİŞ.SUCUKLUSU DA NEFİSS.ELLERİNE DERT GÖRMESİN BECERİKLİ ARKADAŞIM..

made in funda dedi ki...

SAYENDE MADIMAKI DA ÖĞRENMİŞ OLDUM.İLK FIRSATTA DENEMEK İSTERİM.ELLERİNE SAĞLIK.SUNUM DAS MÜTHİŞ.SUCUKLUSU DA NEFİSS.ELLERİNE DERT GÖRMESİN BECERİKLİ ARKADAŞIM..

Sevil Şahin dedi ki...

gülcüm gene marifetini çok sahane bir sekilde sunmuşsun ellerin dert görmesin arkadaşım emegine saglık

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık ablacım,özellikle köfte çok ilginç göründü bana.Kesin lezzetli bişidir olmasa yapmazsın çünkü,senin zevkine güveniyorum.
Çok öpüldün!

Adsız dedi ki...

Gülüm teşekkür ederim. Bu güzel sözlerin beni çok mutlu etti. Çok ama çok geçmiş olsun. İnanılmaz sanki herşey sabrını deneniyor. Allahım seni ve sevdiklerini nazardan, kem gözlerden korusun, kötü gün göstermesin ve sevdiklerinize bağışlasın birbirinizi. Seni çok seviyorum fakat sürekli bunu söylemekten de çekiniyorum artık. Altında başka bir neden mi var acaba diye düşünende çıkabilir diye. Öyle bir zamandayız herşeyden kuşku duyar olduk ama ben böyle hissediyorum ve ne kadar engel olsamda bu duyguyu dile getirmekten alamıyorum kendimi. Herkesin kafatasının içinde yarattığı, hayran olduğu ve örnek almaya çalıştığı bir idolü varmıdır bilemem fakat benim hep vardı. İlk babamdı sonra annem, en büyük teyzem, dikiş hocam, genç kızlık arkadaşımın annesi fatma abla, cesur hoca ve en son sen herşeyin çok hoşuma gidiyor ve üzüntülerin beni çok üzüyor, çünkü bunların hiç birini haketmiyorsun. Allah'ın işine karışılmaz fakat içimden böyle geçiyor ve hiçbirşey anlamıyorum. Sabah ezanında tüm ailem için dua ediyorum ve senin içinde dua ediyorum. Benim için kelimelerin yetmediği birisin inan. Kocaman öpüyorum seni canım benim... Gülüm forum açılmıyor mesaja cevap buraya yazdım. Bu yazıyı sen bilirsin, istersen yayınlaya bilirsin. Seni tanımaktan ötürü gurur duyuyorum çünkü.
============================
Gülüm ne yapsan nefis görünüyor, süpersin. Ellerine sağlık, tüm tariflerin için allah razı olsun. Kucak Dolusu Sevgiler Ve Selamlar... Aleyna-Dilara

karakazan dedi ki...

Iki ayri tarifte harika görünüyor,madimagin tadini hic bilmem cokta merak ediyorum dogrusu.Köfte harika eline saglik ablacigim.

selamlarimla.

şengül dedi ki...

gül herzaman merak ediyordum madımağı öğrenmiş oldum senin sayende bende denemek istiyorum ellerine sağlık canım

Adsız dedi ki...

ablacım hepsı de bırbırınden degısık hepsı de bırbırınden guzel.. lezzetlerı gorunuslerınden bellı..
ellerın dert gormesın.. afıyet olsun sıze..
pasta ıcın de ayrıca tskler.. her ne kadar da senın kadar guzel yapamadıysam da lezzetlı harıkaydı saolasın:)
cok opuyorum ablacım.. kendıne ıyı bak..
sevgıler:)


http://fatostuncay.blogcu.com/

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık canım süper görünüyor böyle pratik ama enfes tariflere hiç yok diyemem..

sevgiler canım .. görüşek üzere

Adsız dedi ki...

Merhaba canım,
Yine ne güzel tarifler eklemişsin. Ellerine sağlık. Etkinliklerin ardı arkası kesilmiyor ama böylece belli kategorilerde harika arşivler oluşuyor.
Sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim,
cok harika yemekler olmus, hele madimagi hic duymamistim, sayende ögrenmis oldum, ellerine saglik, sevgiler....

Adsız dedi ki...

gül ablacım selamlar....madımak nedir, nasıl bir sebze hiç bilmiyorum...ama tepsi köften muhteşem görünüyor...eminim tadıda öyledir...hemen deneyeceğim....opuyorum...sevgilerimi yolluyorum...saka

Damak Tadı dedi ki...

Her ikiside çok nefis görünüyor canım,ellerine sağlık..


Sevgiler

angel dedi ki...

hayırlı geceler,sitenizi blogcu arkadaşları gezerken gördüm.gerçekten çok beğendim.emeğinize sağlık.
ayrıca tarıfi çok beğendim.ellerneze sağlık.

Adsız dedi ki...

canım ablam yine harikasın ellerine sağlık tepsi köften harika bir kere pratik içli köte zaten lezzet aynı.Madımağıda biz çok severiz ellerine sağlık.Annem de yapardı pastırma veya çemenle nefis olurdu.Ellerine emeğine sağlık ablam......


lezzetmutfağı....

banu kırmızıgül dedi ki...

canım benim ellerine sağlık ikiside nefis görunuyor. iyi hafta sonları sevgilermle..

minikkusum dedi ki...

SELAMIN ALEYKUM can dostum
RABBIME SONSUZ SUKURLER OLSUN
RABBIM HERHESE NASIP ETSIN .
arkadasım oraları anlatmak mumkun degıl.o anları yasayınca anlıyorsun ne kadar muazzam oldugunu.yıllardır cok ıstıyordum gıtmeyı,ummadıgım,tahmın etmedıgım bır anda RABBIM NASIP ETTI
dılerımkı arkadasım sanada nasıp etsın sende gıdersın.dunyada tek gorulmeye deger yer orası.10 gundur oranın buyusunden hala cıkamadım.heryıl gıdenlere sımdı dahada hak verıyorum bende sımdı hep oraya odaklandım.oranın askı cok buyukmus sımdı anladım.
RABBIM HERKESE NASIP ETSIN
arkadasım ALLAHA EMANET OL
SENI SEVIYORUM