26 May 2008

FIRINDA TAVUK TÜRLÜSÜ

MALZEMELER

1/2 Tavuk küçük parçalara bölünmüş
1 paket mantar
5-6 adet yeşil biber
3 adet domates
5-6 adet patates
2 adet kurusoğan
2 kaşık zeytinyağ
1 çorba kaşığı salça
4-5 diş sarımsak
Tuz, karabiber, pulbiber, kekik
YAPILIŞI
Tavuklar temizlenip küçük parçalara bölünür, mantarlar yıkanıp kararmasınlar diye limon sürülür doğranır, biberler , patatesler kuşbaşı doğranır, rendelenmiş 2 adet domates , tuz, karabiber, kekik, pulbiber ve zeytinyağ ilave edilerek harmanlanır , bir tepsi veya borcama konulur , üzerine 2 adet kuru soğanı iri iri doğrayıp ilave edilir sarımsaklar küçük doğranır eklenir 1 çorba kaşığı salçayı sıcak 2 su bardağı suyla eriterek üzerine dökülür üzerine 1 adet domatesi dilimleyip üzerini folya veya yağlı kağıt ile kapatıp sıcak 180 derece fırında pişirilir 10 dakika üzeri açık olarak kızarması sağlanır .
Not: Çok nefis ve lezzetli bir yemek mutlaka deneyin. Afiyet olsun .

17 yorum:

Leziz Sofralar dedi ki...

Gül ablacim ellerine saglik hem saglikli hemde nefis bir yemek olmus bol vitaminli,yiyenlere afiyet olsun canim...

Kucak dolusu sevgiler...

Adsız dedi ki...

Fırında pişince hem hafif,hem de mis gibi kokulu oluyor.Türlüye de sarısakla,kekik harika yakışıyor.Ellerine sağlık arkadaşım.

Adsız dedi ki...

ablacim bayilirim ellerine saglik harika gorunuyor.

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

Adsız dedi ki...

slm canım bu ne güzel bir görüntü böyle.hımmmmmm mis gibi kokusu geldi.bayılıeım fırın yemeklerine canım.harika olmuş.ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

canım yaptığın herşey harika oluyor tavuklarda enfes... tavuğa sarımsak çok yakışıyor bence lezzet veriyor. Ellerine sağlık canım...

HÜLYA dedi ki...

ooof şimdi ne güzel yenirdi.. tavuk yemeklerini hep sevmişimdir.. Tamda öğle vaktiii... ellerine sağlık canım süper görünüyor...

Adsız dedi ki...

canim nefis ve cok hafif bir yemek eline saglik hemde cok saglikli sevgiler

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Fırın yemeklerini zaten çok severim türlüde harikaaa görünüyor...Nefis olmuş ellerinize sağlık ablacığım...
Sevgiler...

karakazan dedi ki...

Gül ablacigim,nefis olmazmi? hic.Ahh bir tavuk bulabilsimde yesem,helal bulmak imkansiz gibi bir sey:(Harika görünüyor eline saglik canim.Söyle kepceyle doldurdum aldim bir tabak:))

Selamlarimla,serap.

SOFRAM dedi ki...

Canım nefis bir yemek olmuş görüntüsü de muhteşem, hem de çok sağlıklı, ellerine sağlık güzelim...
Canım bugün sözde işim yoktu ama mutfağa bir girdim çıkamadım, biraz yemek biraz temizlik derken bu vakti bulmuşum, yorgunluktan ölüyorum, sayfana gelip bakınca bu güzel yemekle karşılaştım sizlere afiyetler olsun canım, sevgiyle öpüyorum, ailecek selamlar...

made in funda dedi ki...

kesinlikle nefis olmuş beli.ellerine sağlık canım.

made in funda dedi ki...

kesinlikle nefis olmuş beli.ellerine sağlık canım.

Adsız dedi ki...

Cok sahane bir yemek olmus, nefis bir görüntüsü var, ellerine saglik canim.

Baharcicegi dedi ki...

Bzim evde cok piser benim oglusa her gün pisir her gün yer,nefis olmus yemegin eline saglik ablacigim

Özlem Ceylan dedi ki...

Ablacigim ellerine saglik bu yaz gunlerinin baslamasiyla artik hafif yemekler,diyet zamani boyle yemekler,cok hafif ve saglikli

Dilek Mutfakta dedi ki...

ablacım ellerine sağlık görüntü yine süper inanırmısın cuma yemeğe kalabalık misafirim var bir türlü ne yapacağıma karar veremiyordum tarifin hızır gibi yetişti kesin yapacağım,öptüm...

Adsız dedi ki...

Gülüm nefis tarifler, çok güzel görüntüler ve yaratıcı fikirler veriyorsun. Seni seviyorum muhteşemsin, ellerine sağlık canım benim... Aleyna-Dilara