24 May 2008

ÇİKOLATALI KEK

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 23
SevgiliDeryadan lezzetlerin ev sahipliğini yaptığı etkinliğe gönderiyorum kolaylıklar diliyorum canım.



MALZEMELER(23 cm'lik kelepçeli kalıp için)

3 yumurta
1 su bardağından biraz fazla şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
2-2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
2-3 yemek kaşığı kakao

Üzerine;
1 su bardağı süt
1 kare bitter çikolata (ben antep fıstıklı kullandım 80 gram)
1 paket kremşanti
1 çay bardağı süt

YAPILIŞI

Yumurta ve şekeri birkaç dakika mikserle çırpın. Süt ve sıvıyağ ekleyip karıştırın. Un, kabartma tozu ve kakaoyu ekleyip, pürüzsüz bir karışım olana kadar çırpın. Yağlanmış kalıba döküp, 170 derecede ısıtılmış fırına koyun. Yaklaşık 35-40 dakika pişirin.
Bitter çikolatayı küçük parçalara kırıp, bir cezveye koyun. Üzerine 1-2 yemek kaşığı süt ekleyip, cezveyi kaynar su dolu bir kabın içine oturtarak çikolatayı eritin. Fırından çıkardığınız kek sıcakken üzerine bardakta kalan soğuk sütü kaşık kaşık dökerek yedirin. Kek ılındıktan sonra 1 çay bardağı süt ile hazırladığımız krem şantiden biraz ayırıp kekin üzerine kremşantiyi sürün daha sonra erittiğiniz çikolatayla üzerini kaplayın. İsterseniz, kek iyice soğuduktan sonra, krem şanti ile süslemeler yapabilirsiniz.
not : mutfak güncesi Şaziyenin bloğundan aldığım bir tarif bütün tarifleri gibi bu tarifide harika teşekkürler sevgili Şaziye

33 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık.Kek diyorsunuz ama nefis bir pasta olmuş.Tarifinizi yayınladım.Etkinliğe katıldığınız için çok teşekkür ederim.Görüşmek dileğiyle...

elma şekeri dedi ki...

Hmm of offf nefis görünüyor ellerinize saglik..
Sevgilerimle.......

Adsız dedi ki...

ellerıne saglık gul ablacımmm.. enfes olmus herzamankı gıbı..
valla olsa da yesek:))
afıyet olsun sıze..
ıyı hafta sonları ablam...
sevgilerimi yolluyorum:)


http://fatostuncay.blogcu.com/

made in funda dedi ki...

mmm nefis nefis.eline sağlık caım.enfes bir kek olmuş.

Adsız dedi ki...

Etkinliğimize katıldığınız için çok teşekkür ederim.Harika tariflerinizle etkinliğimizi şenlendirdiniz.Etkinliğimiz yarın sona eriyor.Yarın akşama kadar tariflerinizi bekliyorum.Bir etkinlik biterken yeni bir etkinliğim başlıyor.Ye # 34 bulgur etkinliği.Etkinliklere sürekli benim ev sahibi olduğumu düşünmeyin sakın.Porselen demlik çay etkinliği ev sahibi olmam salata yarışmasında ki birinciliğimden dolayıydı.Yarışmanın ödülü etkinlikte evsahipliği yapmaktı.Bulgur etkinliği ise bir sene öncesinden 2008 mayıs ayında evsahipliği yapacağım belli olmuştu.Yani bir yıldır bulgur etkinliğini bekliyordum.Sizleri YE#34 BULGUR ETKİNLİĞİNE mutlaka bekliyorum.Bulgurla yaptığınız bir tarifi yayınlayıp,başlığına YE#34 BULGUR ETKİNLİĞİ yazıp,etkinliğin benim sitemde olduğunu belirtmeniz yeterli.İster bana yorum yazabilirsiniz,istersenizde ye34bulgur@hotmail.com adresine adınızı,bulunduğunuz şehri,tarifinizin adını,sitenizin adresini göndererek katılabilirsiniz(Lütfen yorumlarda da bunları belirtin).Pazartesi tarifleri yayınlamaya başlıyorum.26 mayıs son katılım demiştim.Önceki etkinlikten dolayı bu etkinliğimizi fazla tanıtamadım.Bu yüzden tarifleri yayınlamaya başladığımda da gönderebilirsiniz.Bir ricamda etkinlik banner ını eklerseniz sevinirim(ekleyenlere çok teşekkür ederim).Böylelikle etkinliğimizden daha fazla arkadaşın haberi olur.Pazartesi görüşmek dileğiyle.Hepinizi bekliyorum.

gezgincigencler dedi ki...

süper görünüyor, ellerine sağlık

sevgiler

Adsız dedi ki...

KEK MUHTEŞEM GÖRÜNÜYOR.ÇOK GÜZEL KABARMIŞ.ÇİKOLATALI OLUŞU LEZZETİNİ İKİYE KATLAMIŞ.SÜSLEMEDE SÜPER.DAHA NE OLSUN.HARİKASIN.ELLERİNE SAĞLIK CANIM.SEVGİLER.

Adsız dedi ki...

Pastaların üzerine krem şantiden sonra çikolatalı sos dökülünce pek bir lezzetli oluyor.Çikolatalı sos krem şantinin kurumasını önlüyor.Daha nemli kalmasını sağlıyor galiba.Ellerine sağlık canım.Süslemesi pek güzel olmuş.

Adsız dedi ki...

ellerine saglik ablacim,kekin sahane enfes olmus.bu saate canim istedi harika bir sunum offf.

iyi pazarlar opuyorum

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok guzel olmus ,nefis gorunuyor ellerine saglik.Kocaman 1 dilim alsam ne guzel olurdu canim sevgilerr

EZGi :)) dedi ki...

enfes görünüyor çok da şık olmuş gül ablacım ellerine saglık kocaman sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

Canim ellerine saglik, harika bir lezzet, dün arkadaslar banada yapip getirmislerdi ama bir tane dahi yemek kismet olmadi hepsi cabucak biti verdi, sevgiler....

Adsız dedi ki...

Günaydın canım arkadaşım, ben de bu aralar nedense blogumla fazla ilgilenemedim.Kalpler bir olsun.
Pasta şahane .Ellerine sağlık.
İyi pazarlar, sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

keskinli dedi ki...

ablacim selam
coktandir gelemedim sen neler yapmissin böyle ya ellerine saglik
hepside süper olmus
pastadan bir dilim acmadan 4-5 tane aldim ellerine saglik sevgiler iyi pazarlar

lezzetlilerim dedi ki...

Merhabalar Ablacım;
Kekin muhteşem görünüyor. Ellerine sağlık. Sen yaparsında kötü olur mu hiç! Öpüyorum seni sevgilerimle hoşçakal.

Adsız dedi ki...

Harika olmus, ellerine saglik canim. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

hımmm.nefis görünüyor canım kekin.bende çikolatalı kek yapmıştım.ama senin keki gördükten sonra acaba yayınlamasam mı? diyorum:) ellerine sağlık.

pelince dedi ki...

Çayın yanında nefis olur!

Baharcicegi dedi ki...

Görüntüsü cok güzel olmus özenle süslemissin,kek gibi olsada pasta tadinda nefis olmus,eline saglik ablacim.
saglikli huzurlu bir hafta dilerim

Adsız dedi ki...

Ablacım bu ara pek sık uğrayamıyorum...
nedense hiç bilgisayarı açasım gelmiyo son zamanlarda.sürekli orayı burayı temizle,yerleştir,süsle püsle ...annemle babam geliyorlar da 3 haziranda...içim pır pır :)
hiç oturasım yok valla full enerji geziyorum :)
Kek süper olmuş,ellerine sağlık!

Adsız dedi ki...

mmmmmmmmm süper bır pasta olmus bu valla. ellerıne sağlık gül ablacım süper bır tarıf vermıssın bızlere tabı her zamankı gıbı.. yoğun sosuyla yemeye doyamaz ınsan ..
şimdiden guzel bır hafta dılerım ..

emelinmutfagi.blogcu.com

Unknown dedi ki...

Canim arkadasim cikolatali pastan nefis otesi olmus ellerine saglik deneyeceklerimin arasinda on siraya koydum. denedigimde sana yazarim.
marifetli arkadasimin sevgiyle yaptigi tum tarifleri gibi harika olmus.ellerin dert gormesin canim benim Allah her zaman butun guzellikleri guzel yuregine gore versin.
cok opuyorum canim kucak dolusu sevgilerimi gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

ablacım senın pastanın bıraz degısıgını yaptım. Allah razı olsun tadı cok guzeldı..
cok opuyorum ve ıyı haftalar dılıyorum..
sevgiler:)


http://fatostuncay.blogcu.com/

HÜLYA dedi ki...

süpe rolmuş valla... gel ye diye bağırıyooo...

sen benim yerime de bir dilim ye olurmu... böyle bir pastaya uzaktan bakmak eziyet valla..

ellerine sağlık canım... afiyet şeker olsun...

Damak Tadı dedi ki...

Gül'cüğüm,çok nefis ve şık bir pasta olmuş.Ellerine sağlık canım..


Sevgilerle

karakazan dedi ki...

Gül ablacigim harika görünüyor kek,hele üzerinde cikolata himmm tam benlik.Aaaa!alttaki acmayi unutmadan yazayim,cok hamaratsin ablalarin ablasi:))Ellerin dert görmesin öpüyorum ellerini,eline saglik hepsi icin.
selamlarimla,serap.

SOFRAM dedi ki...

Canım Gülüm çikolatalı kekin yine her zamanki gibi harika görünüyor, nefis bir lezzet olduğuna eminim güzelim, ellerine sağlık, tarif için şaziyenin güncesine de teşekkürler...Bu kekini de mutlaka deneyeceğim...
Canım poğaçada harika görünüyor, puf puf olduğu resimden bile belli, ellerine sağlık canım, sevgili Esramıza da dualarımızı gönderiyoruz, mekanı cennet olsun, güzel tarifleriyle hep bizlerle olacak...
Canım hafta sonu eşimin işi nedeniyle Ankara'ya gitmiştik dönüşte de tarif eklemenin dışında hiç bakamadım, bayağı yorulmuşum, bugün de işlerden fırsat bulup biraz bakayım dedim.
Canım sevgiyle öpüyorum, ailecek selamlar...

şengül dedi ki...

gül çok güzel olmuş ellerine sağlık sizlere afiyet olsun saygılar

Adsız dedi ki...

canım neler neler yapmışsın ay hepside harika olmuş ellerine sağlık pastan ve açmaların çok güzeller ellerine sağlık... hoşçakal....

banu kırmızıgül dedi ki...

canım kek nefis görnuyor süslemesi çok hoş ellerine sağlık iyi haftalar..

Özlem Ceylan dedi ki...

slm canim Ablacigim ellerine saglik yas pastan nefis gorunuyor,yiyenlere afiyetler olsun.
canim ablacigim palyaco kulahlarina ben pudink ve kremsanti karisimi bir krema kullandim o da guzeldi ama ben senin bahsettigin bezeli olan tarifi de cok merak ediyorum,sevgiler

selmaca dedi ki...

günaydinlarrrr..
güzel bir hafta sonu diliyorum...hangi güzel görüntüye yorum yazacağımı şaşırdım hepsi nefis görünüyor...ee pasda tabiili önplana gecti bnm için..harika..elleriniz dert görmesinnn..sevgiyle kalınn..selmahlc

Betül MUTFAKTA dedi ki...

Nefis gözüküyor aksama misafir gelecek onlara yapayim diye düsünüyorum.. Keki pisirdikten sonra 1 s.b. süt fazla olmuyor mu acaba? Hiç denemedigim için bilmiyorum.. Cevaplarsan sevinirim. Tsk ederim simdiden :))