28 Ağu 2007

UN HELVASI



ESKİ YAYINLADIĞIM TARİFLERİMDEN
MALZEMELER
250 tereyağ veya margarin
2 su bardağı un
2 su bardağı şeker
2 su bardağı süt veya su
1 kahve fincanı dolmalık fıstık
YAPILIŞI
Tereyağ veya margarin eritilir, un ve dolmalık fıstık ilave edilip kısık ateşte Kremela rengi alana kadar en az yarım saat kavrulur , Süt veya su kaynatılmayacak soğuk olacak şeker ilave edilip iyice karıştırılır .Ateşten helvamızı alıp 5 dakika kadar dinlendiriyoruz, daha sonra tekrar ateş üzerine koyup süt veya suyunu ilave edip çekene kadar kısık ateşte demlendiriyoruz.

9 yorum:

NiNo dedi ki...

ne mutlu yeni blogunuz hayirli olsun cok sevindim harika olmus sevgiler

Leziz Sofralar dedi ki...

Gül ablacim yine hic bos durmuyorsun masallah ellerine saglik helvan nefis görünüyor yiyenler bayilmislardir eminim:))
sevgiler...

lezzetlilerim dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ABLACIM HELVAN IMMMMMMM ÇOK GÜZEL DURUYOR.
SEVGİLER

Adsız dedi ki...

Yeni bloğun hayırlı olsun.Helva da süper.Ellerine sağlık.Sevgiler

www.annemmutfakta.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Merhaba canım,
Helva ve tuzlu kuabiyeler nefis.Ellerine sağlık.Sevgiler.
guldenelkan

Asiye dedi ki...

Ben bunlardan da çalacam hiç kusura bakma :) tatlılara dayanamıyorum çünkü. arkamdan servis tabağını düzelt sen. mmmmmm nefissss

Adsız dedi ki...

Ablacım yeni yuvan hayırlı uğurlu ve bol tarifli olsun inşallah...
Ben tatilden döndüm.
Bu aralar un helvası yapmayı düşünüyordum Bodrumdayken çok iyi oldu.En azından güvendiğim birinin tarifi ile yapıcam...
Ellerine sağlık,Öpüyorum çok.

Adsız dedi ki...

Yaptım yaptım az önce yaptım yedim süper oldu :)
Tarif için çok teşekkür ederim ablacım.
Öpüyorum yanacıklarından!

Adsız dedi ki...

Helvayı ayın 15'inde ekliycem blog'uma.
Fotoğrafının linkini vereyim bari şimdilik de gör :)
http://img257.imageshack.us/my.php?image=unhelvasixp5.jpg