18 Eyl 2007

ALİ NAZİĞİ BİRDE BU ŞEKİLDE DENEYİN



MALZEMELER
4 adet orta boy patlıcan
250 gram kıyma
2 orta boy soğan
6-7 adet yeşilbiber
2 diş sarımsak
1 kase süzme yoğurt
2 orta boy domates
2 kaşık un
Tuz, karabiber, pulbiber
4 kaşık zeytin yağı
2 kaşık tereyağı
YAPILIŞI
Patlıcanlar ve yeşilbiberler közlenir soyulur, ince ince kıyılır 2 kaşık zeytinyağı kızdırılır, içine 2 kaşık un eklenerek pembeleşene kadar kavrulur, kıyılan patlıcanlarda eklenir 2-3 dakika hep birlikte kavrulur, soğuduktan sonra 2 diş sarımsak ezilir yoğurta ilave edilir ve patlıcanlara eklenerek karıştırılır .kıyma teflon tavada suyunu çekene kadar pişer içine 2 adet soğan çok küçük doğranarak eklenir, 2 kaşık zeytin yağı katılır iyice kavrulur 1 domatesin kabukları soyularak çok küçük doğranır ve kıymaya katılır, suyu çekince közlediğimiz yeşilbiberlerinde 4 tanesi kabukları soyulup katılır tuzu,karabiberi eklenerek ateşten alınır.
kıyma patlıcanın üzerine yerleştirilir yanına yeşil biberler ve domates dilimleri konulur üzerine erittiğimiz tereyağı ve kırmızı biber gezdirilir .



17 yorum:

minikkusum dedi ki...

CANIM BENIM
bu yemek simdi yenmezmi?iftarda harika olur.zaten kozlenmis patlicanin her cesidine bayilirim.
firsat olursa bende yaparim iftara insallah.
kardesim daha iyice.cuma gunu alcisi alinacak.malum okullar acildi
ama 15 kadar daha gidemiyecek okula raporlu.yegenleri okula goturduk ilk gun cocuklar garip kalmasinlar dedik.
bugunde geldik eve.
telastan kosturmacadan,hic resim cekmeyede firsatim olmadi.
canim gorusuruz sana kolay gelsin
kendine iyi bak sevgiler

NiNo dedi ki...

ablacim nefis olmus ellerine saglik sabah sabah canim cekti iimi :d

ortanca34 dedi ki...

günaydınlar...sahura kalkınca çocukları geçirene kadar yatmıyorum..
8 den sonra cupp yatağa..yoksa dayanamıyorum..sonra bir daha ev işleri yemek derken akşam çabucak oluyor..Ali Nazik hiç yemedim..Aslında azcık denemekte yarar var..Görümcem yoğurtsuz ve sırf kıyma kuvarurmalı şekliyle
yapıyor adını tam bilemiyorum..o da
çok hoş oluyor..Ama oburixler2 den sonra sizde de görünce nazik i merak ettim doğrusu..sevgiler..güzel birgün olsun..

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

patlıcanı çok severim helede közlenmiş olursa deymeyin keyfime. her türlüsü benim için ayrı bir lezzet..resimde çok iştah açıcı gözüküyor..elllerinize sağlık..
hayırlı ramazanlar..

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım.Ali nazik çok severim,hafif ve sağlıklı bir yemek bence...Selamlar....

Adsız dedi ki...

degisik duruyor ellerine saglik denemek lazim sevgiler öptüm canim

Adsız dedi ki...

Merhaba
Ellerine sağlık canım harika görünüyor.Sevgiler.

guldenelkan.blogcu.com

ortanca34 dedi ki...

HAYIRLI GECELER..BLOGSPOTUMA BAKARKEN AKLIMA GELİP ŞÖYLE YORUM VARMI DERKEN SİZİN YORUMLA KARŞILAŞMAK SÜRPRİZ OLDU..NASIL DA KEŞFETTİNİZ..BRAVO..HENÜZ ACEMİYİM..BİR DE VAKİT AYIRAMIYORUM AMA BAKARSINIZ BEN DE BİR ANDA GELMİŞİM ARANIZA..SEVGİLER..İYİ SAHURLAR..

Adsız dedi ki...

merhabalar
ali nazik harika gözüküyor
ben de yaptım geçenlerde ama benim çocuklar yine burun kıvırdı
bir de bu şekilde deneyeyim
ellerinize sağlık
sevgiyle kalın

Adsız dedi ki...

Hani bana,hani bana? :)))

Adsız dedi ki...

Canım merhaba, nasılsın, ramazan geleli iyice pcden uzaklaştım, bir türlü fırsat bulamıyorum, vakitin nasıl geçtiğini de anlamıyorum.Canım ali nazik harika görünüyor, bu şekilde de çok güzel olmuş, bizde çok severek yeriz,sıkça yaparım, ellerine sağlık, iyi iftarlar, afiyetler olsun canım, görüşmek üzere sevgiler, öptüm..

Adsız dedi ki...

slm gül ablam ben yokken neler yapmışsın böle mmm ellerine sağlık.ancak bloğuma uğramadığına çok üzüldüm.çünki senin çok daha güzel yapacağın koko tarifim ve yeni tariflerimi görmeni ve denemeni çok isterdim..sevgiler
http://sevilcedeninciler.blogcu.com

Tijen dedi ki...

Gül'cüğüm,
Ali nazik deyince aklıma hep midemizi bozmuş olarak Suriye'den dönüşte Antep'te, Burhan Çağdaş'ta yediğimiz Ali nazik bozması geliyor (eksik etek sipariş etmiştik çünkü). Ben en iyisi aşağıdakilerden alayım.

Adsız dedi ki...

canım tabi deneyelim benim ilk yediğim patlıcan yemeğiydi alinazik senin ki de aliye nazik olmuş çok güzel güzelll ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

hdidem,ablam çok güzel görünüyor ama benim çocukların patlıcana alerjisi var ağızları kaşınıyor haliyle bende patlıcan yemeklerine hasret kalıyorum iyiki annem var oyapıyorda bende nasipleniyorum tarifini ona vereyim yapsında bende tadına bakiim ellerine sağlık sevgiler öptüm

ortanca34 dedi ki...

MERHABALAR...DEMİN GELDİM YAZAMADIM YORUM..BAZEN ZORLUK ÇIKIYOR..SİZDE BENİ GÜLDÜRDÜNÜZ YORUMUNUZLA SAĞOLUN...TATLIYIDA
ETKİNLİK İÇİN YAPTIM YOKSA KİLO DERDİNE YAPMAMAYA ÇALIŞIYORUM..GÜLLAÇ VAR SIRADA..EŞİM ALMIŞ GELMİŞ..
HAYIRLI GECELER..SEVGİLER..

Adsız dedi ki...

selam...

demek sende bizi terk ettin...

yeni bloğun hayırlı olsun....çok güzel olmuş...


ali naziğede bayılırım...
ellerine sağlık