15 Eyl 2007

MAHLEPLİ SİMİTLER







MAHLEPLİ SİMİTLER
MALZEMELER
1 kilo böreklik un
1 su bardağından 1 parmak eksik sıvıyağ
4 adet yumurta
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
1,5 paket yaş maya( 60 gram )
1,5-2 su bardağı süt
1 tatlı kaşığı mahlep
Üzerine serpmek susam
YAPILIŞI
Unun ortası açılır yumurtaların 2 tanesinin sarıları üzerine sürmek için ayrılır, diğer yumurtalar ve yumurta akları , maya, kabartma tozu, sıvıyağ, tuz, şeker,mahlep,1,5 su bardağı sıcak süt konur ve hamur yoğurulur, eğer hamur katı olursa vaya unun hepsi karışmazsa yarım su bardağı daha süt ilave edilir, yumuşak ve özlü bir hamur elde edilir .
Hamur hiç bekletilmden cevizden küçük bezeler yapılır ve eller arada yağa batırılır elde yuvarlanarak uzatılıp çubuklar yapılır, 2 uzun çubuk birbiri etrafında dolandırılarak birleştirilip simit şekli verilir, uç kısımları altta kalacak şekilde tepsiye yerleştirilir . Hemen yumurta sarıları sürülür üzerine susam serpilir. Tepside 1 saat mayalanması beklenir. Önceden 200 derecede ıstılımış fırında altı, üstü kızarana kadar pişirilir .
Fırından çıkınca üzerine bir tepsi kapatılıp sarılırsa daha yumuşacık simitler elde edilir.
PÜF NOKTASI:Hamurun mayası gelmeden şekil verme işine başlanır, tepside mayalandırılır eller yağa batırılarak 2 parçanın piştikten sonra tel tel ayrılması sağlanır, maya ve kabartma tozu birlikte kullanıldığı için daha güzel kabarıyor.Un olarak böreklik unu tavsiye ediyorum pastalık ve böreklik un daha iyi sonuç veriyor .

SEVGİLİ :Zehra50 kardeşimin çok güzel bir tarifi ben denedim çok beğendik sizlerle paylaşmak istedim http://zehra50.blogspot.com/
teşekkürler ZEHRACIM
BEN BİR KISMINA PASKALYA ÇÖREĞİ GİBİ ŞEKİL VERDİM BU ŞEKİLDE YAPILMAK İSTENİRSE BİRAZ ŞEKERİNİ FAZLA KOYARAK AYNI PASKALYA ÇÖREĞİ LEZZETİNDE OLUYOR .Tarifi için tıklayın

22 yorum:

ortanca34 dedi ki...

hayırlı sabahlar...tam da sahura oturacaktım ki bi bloğunuza bakiim dedim..harika görünüyorlar..sıcacık ne güzel olurdu şimdi..ellerinize sağlık..semihadaydım geç geldim..dedim sahuru bekliim yiyip yatiim.ondan bloğunuzada baktık..sizin tavuk midyeyi deneyecek yarın..kulağınızı çınlattık..sevgiler..iyi pazarlar..

Adsız dedi ki...

Hayirli sahurlar,orucunuzda kolaylik, sofranizda bereketiniz bol, dualariniz makbul olsun, sevgi ve selamlarimla, dualarda bulusanlardan olalim insaAllah.
Simitlerinizde cok harika olmuslar, ellerinize saglik.

Adsız dedi ki...

yok bu iş böyle olmaycak senin sayfanı 19 dan önce yasaklamam gerek kendime nasılda canımı çektiriyon miden ayaklandı canım ya
ellerine sağlık çok güzelll

lezzetlilerim dedi ki...

Marifetli abalcım ellerine sağlık. Nefisler.
sevgiler

Adsız dedi ki...

canım sahane gorunuyor ellerıne saglık.Goruntusunden belli cok guzel oldugu,afiyet olsun

Unknown dedi ki...

canim arkadasim ramazan'i serifin hayirli olsun.simitler harika gorunuyor mahlepte ayrica bir lezet katiyor degilmi.ellerin dert gormesin canim cekti inana sicacik yanindada cay:))
hastaligim nedeniyle ziyaretine gelemedim canim biraz oglumun askere gitmesi beni cok uzdu en sonunda hastalandim.cok sukur simdi biraz daha iyiyim.blogumu yorumlarinla yanliz birakmadigin icin cokk tesekkur ederim can arkadasim benim.Allah sevdiklerine bagislasin.kocaman opuyorum kendine cok iyi bak kucak dolusu sevgilerimi biraktim..

Adsız dedi ki...

Canım,çörekler,börekler hepsi harika.Hele paskalyaların görüntüsü !!.Sanki elimi uzatsam gelecek.Ellerine sağlık.Sevgiler.

guldenelkan

Tijen dedi ki...

Sevgili Gül,
Ölürüm bu çöreklere. Şimdi tam da bilumum abur cuburu yeme arzumu bastırmaya çalışırken olacak şey mi? Neyse ki pastanelerdeki kötü kötü şeyleri almıyor, kendim yapmaya da üşeniyorum ama güllaç yapmadan edemeyeceğim yine de. Link için teşekkürler.

Baharcicegi dedi ki...

Piserken mis gibi kokmustur,sahurda cayin yaninda iyi gider eline saglik gül ablacim

Adsız dedi ki...

Ablacım adresin değişmiş ama olsun yinede yakınız.Ramazanın mübarek tüm duaların kabul olsun.
Kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

oyy oyyyy canım sen neler yaptın öyle....nefis olmuşlar....

öclemmmm

Adsız dedi ki...

hdidem, amanın amanın ne güzel simitler bunlar ablacım ellerine sağlık sevgiler öptüm

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

çok güzel lezetler bunlar sahurdada iyi gider ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

ablacım simitler harika görünüyor, sahurda ne de güzel gider.ellerine sağlık
hayırlı ramazanlar
sevgiler
nagehan

Adsız dedi ki...

İyi geceler canım, nasılsın, simitler harika görünüyor ellerine sağlık canım, sahurluk için çayla birlikte de çok güzel gider. Zehracıma da çok teşekkrler tarif için. Canım iyi sahurlar diliyorum, afiyetler olsun, öptüm, sevgi ve selamlar...

Adsız dedi ki...

slm.cnm.simitler harika olmuş eline sağlık.sabah çayımın yanına aldım birtane.bende babamın asker olması nedeniyle karsda 2 yıl kaldım.tanışmak görüşmek isterim komşucum:):)sevgiler.hande

minikkusum dedi ki...

canim arkadasim geldiiiiiiiim
evdeyim.ne kadar alismisim gercekten
orda hep aklim burdaydi.interneti acamadim.problem varmis galiba
cok sukur evime geldim sizlere kavustum.canim simitler mukemmel
nilay da cok beyendi ellerin saglik
superleeeeeer
gorusmke uzere canim sevgiler

NiNo dedi ki...

bunu kesin yapmam gerek harika olmus ellerine saglik ablacim

Özlem Ceylan dedi ki...

Merhaba canim GÜL Ablacigim oncelikle tarifi begenmene sevindim,ellerine saglik sen yaparsin da güzel olmazmi sabah sabah istahim acildi aksama daha coook var...Paskalya cöreginde cok nefis gorunuyor dedigin gibi tadi ayni paskalya coregi gibi oluyor.
Hayirli Ramazanlar diliyorum..sevgiler

Aynur dedi ki...

Bu tarif icin gercekden cok tesekkürler.Denedim mukemmel oldu ilk defa bukadar yumusak bir hamur yapabildim desem yeri vardir:) Basarilar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Aynur dedi ki...

Merhaba

mail adresinizi göremedim.Tarifi bloguma koydum bi mahsuru varmi acaba ??

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Gülüm açma yapmak istiyorum fakat aklım karıştı hepsi birbirinden müthiş görünüyor. Bir türlü hangisini yapayım kızım için çok sevdiği arkadaşları gelecekmiş karar veremedim. Bu arada tümü için teşekkürler, ellerine sağlık… Sandviçlerinimi, esranın anısına düzenlediğinimi yoksa bu zehra50 kardeşimizinkinimi seçsem. Bana bildirirsen çok sevinirim bir tanem, çok öpüyorum seni.
Aleyna-Dilara